Allen,
Ik lees al enige tijd mee, maar nu pas een account gemaakt aangezien ik geen poster ben
.
Huidige woonsituatie :
- ‘nieuwbouw’ van +-10j oud
- EPC B denk ik
- muren 14cm
- plat dak ook goed geïsoleerd
- vloerverwarming
- ventilatie D
- L/L airco
- gas condensatie SW
- zonnepanelen
Door verschillende factoren hebben we een mogelijks ander huis op oog (vooral kleiner wonen)
- huis eind jaren ‘80 maar kan je zo in gaan wonen zonder te verbouwen.
- laagbouw met puntdak
- dak 7 isolerende mortel
- spouw 4cm pur/pir
- ramen dubbel oud glas u: 2,86
- verwarming met luchtkanalen op gas
- SW boiler 200L elektrisch
- alles is deel kelder deel kruipkelder met 5cm isolerende mortel op
- zonnepanelen
- ventilatie: geen
Elektriciteit is conform, vloer is nog goed en niet lelijk.
Waar we naartoe willen is absoluut niet een energienutraal huis, maar wel één wat acceptabel is qua energieverbruik (€€). Enigste must is ook verkoelen in de zomer. Ik heb zelf al een idee wat ik zou willen veranderen/aanpassen maar ik had graag geweten hoe iemand anders zo’n verbouwen ziet, en welke technieken/keuzes die zouden maken.
Gezien dit vooral over de isolatie/technieken gaat en niet over de binnenafwerking (badkamer, keuken,..) zal het budget rond de 75k zijn.
Edit: misschien nog vergeten te zeggen dat ik wel een beetje handig ben en dus zeker niet alles zal uitbesteden.
Ik lees al enige tijd mee, maar nu pas een account gemaakt aangezien ik geen poster ben
Huidige woonsituatie :
- ‘nieuwbouw’ van +-10j oud
- EPC B denk ik
- muren 14cm
- plat dak ook goed geïsoleerd
- vloerverwarming
- ventilatie D
- L/L airco
- gas condensatie SW
- zonnepanelen
Door verschillende factoren hebben we een mogelijks ander huis op oog (vooral kleiner wonen)
- huis eind jaren ‘80 maar kan je zo in gaan wonen zonder te verbouwen.
- laagbouw met puntdak
- dak 7 isolerende mortel
- spouw 4cm pur/pir
- ramen dubbel oud glas u: 2,86
- verwarming met luchtkanalen op gas
- SW boiler 200L elektrisch
- alles is deel kelder deel kruipkelder met 5cm isolerende mortel op
- zonnepanelen
- ventilatie: geen
Elektriciteit is conform, vloer is nog goed en niet lelijk.
Waar we naartoe willen is absoluut niet een energienutraal huis, maar wel één wat acceptabel is qua energieverbruik (€€). Enigste must is ook verkoelen in de zomer. Ik heb zelf al een idee wat ik zou willen veranderen/aanpassen maar ik had graag geweten hoe iemand anders zo’n verbouwen ziet, en welke technieken/keuzes die zouden maken.
Gezien dit vooral over de isolatie/technieken gaat en niet over de binnenafwerking (badkamer, keuken,..) zal het budget rond de 75k zijn.
Edit: misschien nog vergeten te zeggen dat ik wel een beetje handig ben en dus zeker niet alles zal uitbesteden.
Laatst bewerkt: