• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe lang wachten op een offerte?

Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi



Wij hebben een 3-tal weken geleden bij 4 verschillende dakwerkers een offerte laten maken voor ons plat dak. Slechts 1 ervan is persoonlijk tot bij ons gekomen, de anderen hebben na telefonisch contact gewoon gevraagd om ons plan digitaal door te sturen.



Tot op vandaag hebben we nog van geen enkele firma een offerte gekregen! We hebben ook geinformeerd bij dakrubbershop en daar kregen we binnen 3 dagen een gedetailleerde offert. We hebben nu wel een idee van de materiaalkost, maar we willen het zeker laten leggen! Het dak zou ergens in het najaar geplaatst moeten worden.



Hebben zij het zo druk of zijn dat normale wachttijden voor een offerte?
 
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dakrubbershop werkt waarschijnlijk met standaard prijzen, 1m² is zoveel €, afvoer is €. Meeste dakdekkers (vooral de kleinere) doen dit niet. prijzen kunnen nogal eens varieren door de moeilijkheids graad (veel dakdoorbrekingen, hoeken). Persoonlijk probeer ik de offerte ongeveer een week na het opmeten/contact gereed te hebben. Maar ik weet dat de meeste toch 2 tot 4 weken erna pas versturen. Je hebt er natuurlijk ook bij waar je nooit nog iets van hoort
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Schildpadje4 wrote:
Hoi



Wij hebben een 3-tal weken geleden bij 4 verschillende dakwerkers een offerte laten maken voor ons plat dak. Slechts 1 ervan is persoonlijk tot bij ons gekomen, de anderen hebben na telefonisch contact gewoon gevraagd om ons plan digitaal door te sturen.



Tot op vandaag hebben we nog van geen enkele firma een offerte gekregen! We hebben ook geinformeerd bij dakrubbershop en daar kregen we binnen 3 dagen een gedetailleerde offert. We hebben nu wel een idee van de materiaalkost, maar we willen het zeker laten leggen! Het dak zou ergens in het najaar geplaatst moeten worden.



Hebben zij het zo druk of zijn dat normale wachttijden voor een offerte?



Deden jullie ook niet veel zelf? waarom het dak laten doen dan ?



epdm dak is vrij eenvoudig voor doehetzelver.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
niet wachten, bellen om te vragen wanneer je de offerte mag verwachten.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Idd, bellen en vragen wanneer de offerte bij je zal zijn.



Maar 3 weken hebben de meeste wel nodig. Zeker kleinere aannemers.
 
Lid geworden
11 dec 2007
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb 3 offertes gevraagd. Alledrie op max 2 weken gekregen.
 
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oef! We hebben eindelijk de eerste offerte binnen, maar jongens ik dacht dat ik van mijn stoel viel!



21 860 euro (incl) voor 147m² plat dak:

- dampscherm : alu 3 (2350)

- isolatie: 2x8cm recticel (6760)

- dakbedekking: Rhepanol (6100)

- 3 tapdoorvoeren ( 150)

- 2 dakdoorvoeren (250)

- Alu dakprofielen in ralkleur (2000)

- dakgoten in zink (450)



Uitgeteld geeft dat 122 euro/m² (excl)

Vinden jullie dat niet heel erg veel?
 
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Punten
0
welk type van dakbedekking heeft u gevraagd. Rhepanol is één van de duurdere.
 
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat bedoel je nu precies? We hebben gewoon een dakwerker gecontacteerd waarvan we goede referenties hebben gekregen. Als hij met rhepanol werkt, is dat gewoon zo, dan ga ik niet zeggen dat ik persé iets anders wil.

Toch vind ik dat enorm veel geld, als ik sommige andere prijzen hier op het forum zie! Of ben ik mis?
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Dat is heel verstandig van u. Maar stop is met prijzen te vergelijken. Het heeft geen zin. Zeker op de dakvlakken van dit formaat, je krijgt te gemakkelijk behoorlijke verschillen. Het scheelt nogal of een dakopstand 20 cm of misschien wel 100 cm breed is. Heb ik hier nog nooit vermeld gezien. De daken die hier voorbij komen zijn echt niet allemaal het zelfde, hoe bepaal je het verschil in arbeid tussen de daken onderling.

Uw dakdekker komt met een goed product dan kan je verwachten dat ze een goed stukje werk willen gaan maken en daar willen ze graag wat verdienen en mochten ze toch een foutje maken, wie maakt ze niet, kunnen ze die zaak keurig voor je oplossen. Als er niets verdiend is en het geld gaat de verkeerde kant op zoals dat wordt genoemd, kan je minder en misschien wel niets verwachten. :wink:
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Schildpadje4 wrote:
Wat bedoel je nu precies? We hebben gewoon een dakwerker gecontacteerd waarvan we goede referenties hebben gekregen. Als hij met rhepanol werkt, is dat gewoon zo, dan ga ik niet zeggen dat ik persé iets anders wil.

Toch vind ik dat enorm veel geld, als ik sommige andere prijzen hier op het forum zie! Of ben ik mis?



stel voor dat je dampscherm en isolatie zelf doen, weinig risico aan, makkelijk.

laat hun afwerking doen.
 
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben ondertussen 3 offertes binnen: 1 van Rhepanol en 2 van Firestone. We hebben bij alle 3 gevraagd om het dampscherm en de isolatie zelf te mogen doen, maar daar zijn ze dus niet happig op! "En stel dat het dan niet goed gelegd is, dan moeten wij het oplossen en dan ligt ons dak niet mooi vlak,... " of "jamaar hoe gaat ge dat dan doen, als het regent kunt ge opnieuw beginnen! Wij doen alles achter elkaar op 1 of 2 dagen"

Erg stom, want we hebben ondertussen de isolatie al aangekocht!



Bijkomend probleem: ze zitten allemaal al vol voor de rest van het jaar en wij verwachten ons dak tegen september-oktober erop te kunnen leggen!



We zullen dus maar verder zoeken naar iemand die het minder druk heeft zeker?

Ik heb manlief al voorgesteld om ook de rubber dan maar zelf te doen, maar daar was dus geen denken aan!



Als iemand dus nog dakwerkers in Limburg kent, shoot!
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Waarom is hij tegen de rubber zelf te doen?



maar ik begrijp de meesten wel, die willen natuurlijk alles doen he, en als ze toch werk genoeg hebben, tjaaa...



Schildpadje4 wrote:
We hebben ondertussen 3 offertes binnen: 1 van Rhepanol en 2 van Firestone. We hebben bij alle 3 gevraagd om het dampscherm en de isolatie zelf te mogen doen, maar daar zijn ze dus niet happig op! "En stel dat het dan niet goed gelegd is, dan moeten wij het oplossen en dan ligt ons dak niet mooi vlak,... " of "jamaar hoe gaat ge dat dan doen, als het regent kunt ge opnieuw beginnen! Wij doen alles achter elkaar op 1 of 2 dagen"

Erg stom, want we hebben ondertussen de isolatie al aangekocht!



Bijkomend probleem: ze zitten allemaal al vol voor de rest van het jaar en wij verwachten ons dak tegen september-oktober erop te kunnen leggen!



We zullen dus maar verder zoeken naar iemand die het minder druk heeft zeker?

Ik heb manlief al voorgesteld om ook de rubber dan maar zelf te doen, maar daar was dus geen denken aan!



Als iemand dus nog dakwerkers in Limburg kent, shoot!
 
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook niet beginnen aan een werk waar je afhankelijk bent voor het eindresultaat (waar je op afgerekend gaat worden!) van het werk van een amateur.



Prijs lijkt me niet zo heel gek, vergeleken met wat ik van verschillende plaatsen gekregen heb voor een paar kleine platte daken; mijn m2 prijs was nog veel hoger. Nu, veel zit hem in de details, zoals hierboven al gezegd. 16 cm isolatie is ook nogal wat; en die 450 van de goten, klopt dat wel? Da's wel heel weinig.



Hoelang wachten op offerte: als het niet een heel simpel werk is, dan is een paar weken niet zo gek. Ik heb op sommige 6 of 8 weken gewacht, en een paar keer voor gebeld. Tja zo gaat dat, ik ben een jaar op voorhand al beginnen bellen. Maar goed, gewoon voor bellen, en vragen (op een niet vervelende manier): wanneer is ze klaar? OK datum x en y, als ik dan niks van u gehoord heb bel ik terug, OK? en dan ook terug bellen. Kijk die mannen zijn ook gewoon allemaal mensen die willen werken en af en toe met de kindjes spelen; met altijd vriendelijk blijven en begrip tonen komt ge meestal ver. En als iemand dan nog niet bougeert, tja, het telefoonboek staat vol, gewoon overslaan.



Over aannemer: als ge nog zo lang kunt wachten, kunt ge in juni naar mijn dak in Bocholt komen kijken, maar ik weet niet hoeveel werk die mannen die het gaan doen hebben (als het u aanstaat) en of ze dan nog in september bij u kunnen komen. En als ge op goudengids.be kijkt, hebt ge binnen een kwartier wel 20 bedrijven die ge kunt bellen. Ga er eens een uur voor zitten, het is echt wel te doen om werk gedaan te krijgen, maar ge moet er natuurlijk wel wat voor doen. Mensen lachen dikwijls om de 'projectmanager', haha die zit toch de hele dag uit zijn neus te eten, maar het is hard werk, en niet het plezantste (mensen najagen, afspraken duidelijk maken en zorgen dat iedereen ze nakomt, voor de zoveelste keer afspraken verzetten, ...).



Er is wel veel verschil in prijs tussen de ene en de andere dakwerker. Sommigen die denken dat ze voor alles het allerbeste materiaal moeten gebruiken, en dan zeggen ze 'jamaar dat blijft wel 100 jaar liggen' - dat interesseert mij niet, wie over 25 jaar leeft dan zorgt. Dus als ge op zoek zijt naar een goede prijs/kwaliteitverhouding (en dus niet het allerbeste wilt ongeacht de prijs), zeg dat dan ook in die woorden, zoek naar iemand die dat begrijpt, en die zelf met goede voorstellen komt.



Wat ook werkt om te kijken of vakmensen meedenken of zomaar klakkeloos doen wat ze denken dat het beste verkoopt, is met opzet iets in uw plan of uwe uitleg te stoppen wat een niet zo goed oplossing voor een bepaald probleem is, en dan te kijken of de vakman meteen zegt 'dit of dat is niet goed, ik zou dat zo doen'. In mijn ervaring doen goede vaklui die zoiets opmerken niet flauw, die zeggen u dat voordat ze de bevestiging krijgen dat ze het werk mogen doen, en in mijn ervaring doen die ook niet flauw achteraf, als ze aan het werk zijn. Natuurlijk moet ge dan als klant ook niet liggen miepen over een paar euro (en niet bv een deel zelf willen doen om een paar 100 euro uit te sparen, want voor die besparing van u loopt die vakman het risico meer werk te moeten doen of vanalles op te moeten lossen). En als ge echt veel kunt besparen met zelf doen, betaal die vakman dan een paar 100 om nadat uw werk af is te komen kijken of het goed is, en zoniet u de kans te geven het op te lossen.



Ik heb nog wel een adres van iemand die voor mij offerte gemaakt heeft en waar ik op zich tevreden van de offerte van was, maar die het uiteindelijk niet geworden is om andere redenen. PB me voor details.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Isolatie en dampscherm zelf leggen ... allemaal leuk en wel.



Maar als de isolatie er eenmaal ligt kan het best niet meer regenen (daarom leggen ze dat in 1 keer dicht)



Waarom: water zit dat tussen het dampscherm (waterdicht) en de dakfolie die (ook waterdicht is) => dat kan dus vodden geven op termijn.



Nu, eventueel eens voorstellen dat jullie het isolatiemateriaal leveren en dat zij plaatsen?
 
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wacht 2 weken op een offerte... duurt het langer dan mogen ze hun tijd aan een andere offerte besteden.



Als ik een klant zegt dat ze snel een offerte mogen ontvangen dan hebben ze binnen een paar dagen hun offerte in hun mailbox.





En dan komt het..... dan is het een laaaaaaaaange tijd stil want ze zijn volgens mij nog aan het wachten op de andere offerte's die nooit gaan komen of waar je 2 maand op kan/mag wachten....



Dan krijg je plots telefoon, we hebben 2 maand geleden eens een offerte van u ontvangen voor ons project en wanneer kan je komen :D



Vraag me toch echt wel af waarom je en ook ik soms zo lang moet wachten op een offerte....
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
planning mooi aaneensluitend, stel dat je een weekend de isolatie plaatst en zij de maandag starten met de EPDM werken.



moet toch lukken zo
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan