• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hoe lang in douane?

Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
k heb een tijdje geleden iets via internet gekocht uit de states, da pakje is nu al 10d zogezegd "bij de douane".

Weet iemand hoe lang kan da duren?



Quote:
Into Foreign Customs, May 11, 2009, 2:34 pm, BELGIUM

Into Foreign Customs, May 08, 2009, 3:33 pm, BELGIUM

Arrived Abroad, May 08, 2009, 3:33 pm, BELGIUM

International Dispatch, May 07, 2009, 11:21 am, ISC NEW YORK NY(USPS)
 

HM

Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
151
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je moet zien wat je koopt hé.



De douane hebben een systeem waarin goederen afhankelijk van uit welke materialen ze gemaakt zijn geclassificeerd zijn.

Op die classificatie zit per categorie dan een bepaalde waarde aanvast die je moet betalen.



De douane rekent altijd met douane waarde: factuurprijs+verzekeringskosten+transport.



En het verschil tussen via zaventem en antwerpen gaan:



Zeer waarschijnlijk dat het via air sneller in belgie gaat zijn dan dat het via Antwerpen have gaat zijn hé.

Helaas kan een schip nog niet over't water vliegen :D :wink:

Ma dat heeft dan niet met de douane kost te maken....



Wat betreft de douane meestal duurd het niet zo lang om goederen vrij te geven, als de papierwinkel goed voorbereidt aan hun wordt afgegeven.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
bvanwese wrote:
KirbyD wrote:
Wij moeten de ene keer wel tien euro betalen, de andere keer dan weer niet en dat voor hetzelfde product. 't Is een loterij.



joepie, k heb gewonnen :roll:



'k heb 'n 195 $ betaald, daar nu nog 'ns een kleine 90 € bovenop :(





dat is veel, vandaag mijn "pak" gaan halen in de post



via Zaventem dus gekomen, ongeveer 10 dagen onder weg



opengemaakt door de douane, heel duidelijk weer dichtgetaped (en tape van US-post zit er nog onder)



uiteindelijk 10 € weer moeten betalen : behandelingskosten, dus geen taksen, ...



waarde was duidelijk op pak vermeld $216 omdat dit "verzekerd" werd verstuurd, op mijn vraag
 
Lid geworden
6 mrt 2009
Berichten
1.097
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja wij ook altijd 10 euro... nog nooit meer dan dat betaald, zelfs niet voor een pakje met een waarde van 600 dollar. Daarom dat ik dus die 90€ kosten niet snap.
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
weet niet meer goed hoe het bedrag was samengesteld, k dacht n 24-26 euro behandeling, er was dan nog taks en kosten voor versturen COD...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
om U een idee tegen, heb zelf een pakket van een 300 kg onderweg van Minneapolis naar Zaventem :D



handling: 63 Euro, was verleden jaar nog 21 Euro

inklaring: 30 €

Dossierskosten: 21 €

Collect fee: 12,4 €



bij sommigen is er dan nog minimum bedrag, indien je dat niet haalt, krijg je dat toch automatisch aangerekend.



daar komt dan nog invoertaks en BTW bij
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
kidcool wrote:
om U een idee tegen, heb zelf een pakket van een 300 kg onderweg van Minneapolis naar Zaventem :D



handling: 63 Euro, was verleden jaar nog 21 Euro

inklaring: 30 €

Dossierskosten: 21 €

Collect fee: 12,4 €



bij sommigen is er dan nog minimum bedrag, indien je dat niet haalt, krijg je dat toch automatisch aangerekend.



daar komt dan nog invoertaks en BTW bij



is veel geld (dat naar de staat gaat) maar bedrag en samenstelling lijken mij correct
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
stefan wrote:
kidcool wrote:
om U een idee tegen, heb zelf een pakket van een 300 kg onderweg van Minneapolis naar Zaventem :D



handling: 63 Euro, was verleden jaar nog 21 Euro

inklaring: 30 €

Dossierskosten: 21 €

Collect fee: 12,4 €



bij sommigen is er dan nog minimum bedrag, indien je dat niet haalt, krijg je dat toch automatisch aangerekend.



daar komt dan nog invoertaks en BTW bij



is veel geld (dat naar de staat gaat) maar bedrag en samenstelling lijken mij correct



ze zijn dan ook van DHL ;)
 

Gregory

Lid
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
738
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wat is dan het worst case scenario als ik DVD's bestel.



Ik heb mijn oog op 5 stuks laten vallen van elk 39$ en moeten dus uit de VS komen.

Samen dus goed voor 200$ (zonder transportkosten.)



Wat kunnen ze mij dan aanrekenen.
 

Gregory

Lid
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
738
Waarderingsscore
0
Punten
16
whacker wrote:
En niet te vinden op cdwow of amazon ofzo?

Deze niet nee.

Normaal kijk ik altijd eerst naar de UK om mijn engelstalige boeken ,... die hier niet voorhanden zijn.
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ze kunnen redelijk wat aanrekenen in dit geval. Veel hangt ook af van de manier waarop iets verstuurd word.
 
Lid geworden
23 mei 2009
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor een handtas uit de USA van €160 heb ik enkele jaren geleden €50 moeten betalen en die is 2 maanden onderweg geweest. Nu vraag ik altijd om die als gift te versturen én zonder de factuur erbij. Maar bij sommige winkels staat expleciet dat ze die niet als gift kunnen versturen en dan moet je chance hebben dat ze uw pakje niet opendoen bij de douane. De laatste bestellingen kreeg ik soms al na 3 dagen thuis, zonder problemen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
gisteren een CD besteld op amazon.com en bij betaling uitdrukkelijk vermeld op hun site : pas op want er kunnen kosten aangerekend worden, ...



PS : na 1,5 uur kreeg ik al bericht dat CD verpakt was en klaar lag voor USPS
 

Gregory

Lid
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
738
Waarderingsscore
0
Punten
16
stefan wrote:
gisteren een CD besteld op amazon.com en bij betaling uitdrukkelijk vermeld op hun site : pas op want er kunnen kosten aangerekend worden, ...



PS : na 1,5 uur kreeg ik al bericht dat CD verpakt was en klaar lag voor USPS



T'is nu te zien of ze hem er nu al dan niet uitpikken bij de douane.

T'is mij in het verleden ook nog overkomen.

Driemaal een boek besteld bij Amerikaanse boekhandel (wel niet op zelfde moment).

De ene keer moeten naar de post gaan en ik 10 euro douanekosten moeten betalen.

De tweede keer naar de post moeten gaan en niets moeten betalen.

De derde keer gewoon in de bus.



Dus ja,.... Die keren dat je niet moet betalen heb je chance en de andere keer...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan