• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Hoe isoleer ik mijn buitenmuur

Lid geworden
17 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
De volgende situatie geld voor mij. Een buitenmuur met spouw moet geïsoleerd worden, we gebruiken geen spouwisolatie maar een voorzetwand.

Van wat ik dan online lees, begrijp ik dat je als eerst wat latten moet plaatsen en daar miofoil overheen moet plaatsen en daarna maak je een voorzetwand met 'standaard' isolatie en een dampscherm daar weer overheen, maar is dit allemaal nodig met al zo'n dikke muur?

Is het ook handig om een leidingspouw te plaatsen? je wilt het liefst niet het dampscherm beschadigen door de leidingen die nog geplaatst moeten worden. Maar hoe dik word de muur dan zo alles bij elkaar?

Mvg,

Justin
WhatsApp Image 2023-04-18 at 21.17.43.jpeg

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.883
Punten
113
Waarom geen spouwisolatie dan?

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Waarderingsscore
271
Punten
63
Dat is toch geen natwoord op de vraag van TS. De reden kan men al zo raden:

1. Teveel werk en uw binnenmiir is ook direct opgefrist
2. Te duur. Buitenisolatie is nu eenmala duurder
3. Beschermde gevel/gebouw en het mag gewoonweg niet

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.652
Punten
113
Dat is toch geen natwoord op de vraag van TS. De reden kan men al zo raden:

1. Teveel werk en uw binnenmiir is ook direct opgefrist
2. Te duur. Buitenisolatie is nu eenmala duurder
3. Beschermde gevel/gebouw en het mag gewoonweg niet
Voor spouwmuur is dat toch niet van tel.
Ik zou ook eerder die piste bekijken om de spouw na te vullen. De muren staan bloot, dus kan je langs binnen makkelijk werken

M1ke

Actief Lid
Lid geworden
9 apr 2021
Waarderingsscore
73
Punten
28
Indien je niet teveel ruimte kwijt wil en de isolatie dus relatief beperkt mag, kan je ook werken met: kepers tegen de muur, iets dunnere isolatieplaten (evt met folie op) ertussen voor gemak. Kabels wegwerken. Afwerken met (osb)/gyproc bevestigd op de kepers. Perfect: neen. Goed: ja. Haalbaar: ja. Wel bedenken wat je met dat raam en radiator gaat doen.
.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Wat is functie van miofoil?

Totaalrenovatie2022

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
55
Punten
28
Indien je niet teveel ruimte kwijt wil en de isolatie dus relatief beperkt mag, kan je ook werken met: kepers tegen de muur, iets dunnere isolatieplaten (evt met folie op) ertussen voor gemak. Kabels wegwerken. Afwerken met (osb)/gyproc bevestigd op de kepers. Perfect: neen. Goed: ja. Haalbaar: ja. Wel bedenken wat je met dat raam en radiator gaat doen.
.
Zonder dampscherm dan?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
.
Zonder dampscherm dan?
ALTIJD dampscherm
aan de warme zijde van de isolatie
en zonder doorboringen

Totaalrenovatie2022

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
55
Punten
28
.
Zonder dampscherm dan?
ALTIJD dampscherm
aan de warme zijde van de isolatie
en zonder doorboringen
Ja inderdaad, dat dacht ik ook maar omdat het niet vermeld werd…

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan