Ik heb een kleine uitsprong (erker) in mijn keuken die bekomen is de door de welfsels te laten oversteken.
Deze welfsels liggen op een poutrel. (poutrel volgt de lijn van de buitenmuur)
Het bovenverdiep staat op deze poutrel, dus erker heeft een plat dak. (2m²)
Om deze poutrel af te werken ben ik van plan het plafond van de erker te verlagen (verschil: ± 18 cm) tot gelijk met de onderkant van de poutrel en dit zo mee te laten plakken.
Omdat mijn erker dus een klein plat dak heeft is mijn vraag: hoe dit het best te isoleren:
1) aan de binnenkant isoleren in het plafond (opvullen met bv. rockwool) en enkel dus roofing op het plat dak (chape) van de erker branden.
2) isolatieplaten op de chape en dan roofing
De simpelste oplossing is vind ik nr 1, maar is deze ook goed? Of is dit zogezegd het "koude dak" dat in feite verboden is?
Mvg,
Rob
Deze welfsels liggen op een poutrel. (poutrel volgt de lijn van de buitenmuur)
Het bovenverdiep staat op deze poutrel, dus erker heeft een plat dak. (2m²)
Om deze poutrel af te werken ben ik van plan het plafond van de erker te verlagen (verschil: ± 18 cm) tot gelijk met de onderkant van de poutrel en dit zo mee te laten plakken.
Omdat mijn erker dus een klein plat dak heeft is mijn vraag: hoe dit het best te isoleren:
1) aan de binnenkant isoleren in het plafond (opvullen met bv. rockwool) en enkel dus roofing op het plat dak (chape) van de erker branden.
2) isolatieplaten op de chape en dan roofing
De simpelste oplossing is vind ik nr 1, maar is deze ook goed? Of is dit zogezegd het "koude dak" dat in feite verboden is?
Mvg,
Rob