• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe goedkoop kan je een 230 m² dak vernieuwen?

Lid geworden
19 mei 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allemaal,

Ik heb een interessante woning op het oog (bungalow met een 240m² asbestbevattend hellend leien zadeldak in shingles)
en vroeg me af hoe duur het zou zijn om dit dak te vernieuwen.
Dit verloopt volgens biedingen dus zou ik graag, als leek zijnde, een indicatie hebben van deze significante kost.

Volgens het AIA is de staat "matig beschadigd, matig verweerd" maar ik heb er (zie foto) zelf toch mijn bedenkingen bij...
De makelaar/ eigenaar geven aan dat er (nog) geen lek is.
Ik kan dus gerust nog even verder (?) maar voor de toekomst zou ik willen weten wat me dit zal kosten.

Heeft er iemand enig idee?
Vanuit de zolder (die ik niet zal gebruiken) zie ik in ieder geval de dakpannen liggen.
Kwa materiaalkeuze zou ik uiteraard graag zo goedkoop mogelijk willen gaan.

Alvast bedankt voor jullie expertise.
Als dit onvoldoende info is om een grove schatting te geven kan ik proberen om wat meer in detail te gaan (naar hoe ver mijn kennis reikt)

Bijlagen

• Screenshot 2024-05-19 16.01.21.png
    Screenshot 2024-05-19 16.01.21.png
    173,3 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:

s v p

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 jul 2023
Waarderingsscore
113
Punten
43
Beton sneldekkers komen op 11 euro per vierkante meter zonder btw. Pannenkatten kosten een 50 cent per meter. Onderdak eens gehoord 14 euro per vierkante meter, wel allemaal aankoopprijzen

Lid geworden
19 mei 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Oei, foto van binnenuit heb ik helaas niet genomen maar er was geen isolatie (kon de pannen zien)
Materiaalkosten van +/- €25/m² vind ik verwaarloosbaar (240 * 25 = €6000) maar ik lees toch af en toe dat mensen hun 100 m² dak laten vernieuwen voor bedragen rond de €30.000?
Waar ligt dit verschil precies, arbeidskosten of gebruikte materialen?

Ik had namelijk het vermoeden dat ik na een paar jaar €60.000 mag ophoesten voor een goedkoop dak te laten plaatsen (dakplaten bvb?)

verelst danny

Nieuw Lid
Lid geworden
9 apr 2023
Waarderingsscore
17
Punten
8
Eerst en vooral zal je een firma moeten aanstellen voor je asbest professioneel te laten verwijderen en dan kijken hoe het hout is of dat ook moet vernieuwen worden en dan kan je kiezen terug pannen en achteraf langs binnen isoleren ,Roofing met isolatie ,shingles ,sandwich panelen met isolatie het is te zien wat jij als klant wil maar goedkoop zal het niet zijn 😩

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.414
Punten
113
Je spreekt achtereenvolgend over Leien, Singles en dakpannen.
Wat is het nu?

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.133
Punten
113
Ik zou toch rekenen met 60k. Het gaat ook om 230m2, en asbest verwijderen doet de kosten op lopen.
Als het hout dan half rot is en dat moet ook opnieuw…. Dan kost het nog meer. En ik neem aan dat je dat nieuw dak wil isoleren.

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.105
Punten
113
Wat ga je zelf doen? Wat ga je uitbesteden?
Asbest wegdoen zelf?

s v p

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 jul 2023
Waarderingsscore
113
Punten
43
Asbest kost 165. Euro per ton excl btw. Kan je makkelijk zelf doen.

JensSwinnen

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 dec 2021
Waarderingsscore
232
Punten
43
Eerst en vooral zal je een firma moeten aanstellen voor je asbest professioneel te laten verwijderen en dan kijken hoe het hout is of dat ook moet vernieuwen worden en dan kan je kiezen terug pannen en achteraf langs binnen isoleren ,Roofing met isolatie ,shingles ,sandwich panelen met isolatie het is te zien wat jij als klant wil maar goedkoop zal het niet zijn 😩
Asbestleien kan je gerust zelf verwijderen hoor. Je kan deze ook laten ophalen door ecowerf.

Lid geworden
19 mei 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Je spreekt achtereenvolgend over Leien, Singles en dakpannen.
Wat is het nu?
Mijn excuses, het betreft asbesthoudende dakleien.
Zoals eerder aangegeven ben ik (nog) een leek waardoor ik veel termen door elkaar haal.
Ik zou toch rekenen met 60k. Het gaat ook om 230m2, en asbest verwijderen doet de kosten op lopen.
Als het hout dan half rot is en dat moet ook opnieuw…. Dan kost het nog meer. En ik neem aan dat je dat nieuw dak wil isoleren.
Toch 60k dan; dat is toch een behoorlijke hap.
Wat ga je zelf doen? Wat ga je uitbesteden?
Asbest wegdoen zelf?
Als het klopt dat het asbest verwijderen maar een paar duizend euro kost (?) ben ik niet geneigd om het zelf te verwijderen.
Als het toch kostelijker zou zijn kan ik het inderdaad zelf doen.
Asbestleien kan je gerust zelf verwijderen hoor. Je kan deze ook laten ophalen door ecowerf.
Bedankt voor de tips; moet eens een offerte hiervoor opvragen bij een professionele asbestverwijderaar.

verelst danny

Nieuw Lid
Lid geworden
9 apr 2023
Waarderingsscore
17
Punten
8
ja als je dat zelf kan moet het wel op de manier zijn zoals het wettelijk moet alles afdichten zodat er niets kan rondvliegen ,speciale pakken ,douche ter plaatse enz.... zoniet kan het je nog meer geld kosten want daar zijn ze streng op ik ken iemand die daar een boete voor heeft gekregen en die was € 3000 plus de werf 2 weken stil gelegd om alles in orde te brengen plus meerkost voor een stelling die volledig hermetich moest afgesloten worden zodat er niets kon wegvliegen denk daar goed over na als je het zelf doet .Want er zitten cowboys bij die naar niks kijken maar als er iemand in de buurt het ziet en het wordt gemeld kunnen de gevolgen zwaar zijn .Dit is maar een tip dat ik u meegeef

Lid geworden
19 mei 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
ja als je dat zelf kan moet het wel op de manier zijn zoals het wettelijk moet alles afdichten zodat er niets kan rondvliegen ,speciale pakken ,douche ter plaatse enz.... zoniet kan het je nog meer geld kosten want daar zijn ze streng op ik ken iemand die daar een boete voor heeft gekregen en die was € 3000 plus de werf 2 weken stil gelegd om alles in orde te brengen plus meerkost voor een stelling die volledig hermetich moest afgesloten worden zodat er niets kon wegvliegen denk daar goed over na als je het zelf doet .Want er zitten cowboys bij die naar niks kijken maar als er iemand in de buurt het ziet en het wordt gemeld kunnen de gevolgen zwaar zijn .Dit is maar een tip dat ik u meegeef
Bedankt voor de tip; ik zal sowieso voldoende voorbereidend werk verrichten vooraleer ik aan zoiets zou beginnen.

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.105
Punten
113
Bij leien? Zeker van?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.565
Punten
113
Bij leien? Zeker van?
Zeker niet

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.082
Punten
113
Dag allemaal,

Ik heb een interessante woning op het oog (bungalow met een 240m² asbestbevattend hellend leien zadeldak in shingles)
en vroeg me af hoe duur het zou zijn om dit dak te vernieuwen.
Dit verloopt volgens biedingen dus zou ik graag, als leek zijnde, een indicatie hebben van deze significante kost.

Volgens het AIA is de staat "matig beschadigd, matig verweerd" maar ik heb er (zie foto) zelf toch mijn bedenkingen bij...
De makelaar/ eigenaar geven aan dat er (nog) geen lek is.
Ik kan dus gerust nog even verder (?) maar voor de toekomst zou ik willen weten wat me dit zal kosten.

Heeft er iemand enig idee?
Vanuit de zolder (die ik niet zal gebruiken) zie ik in ieder geval de dakpannen liggen.
Kwa materiaalkeuze zou ik uiteraard graag zo goedkoop mogelijk willen gaan.

Alvast bedankt voor jullie expertise.
Als dit onvoldoende info is om een grove schatting te geven kan ik proberen om wat meer in detail te gaan (naar hoe ver mijn kennis reikt)

Asbest kan je zelf, maar om dan pannen te gaan plaatsen, zal je moeten kijken of de dakstructuur dat aankan.
Dit is nu alleen nog maar het dak.

Wat met al de rest ?
Heb je daar zicht op ? Staat alle aan-en afvierleidingen, isolatie , staat ramen, electriciteit...

Van welk jaar is de bungalow

Welk budget hebben zelf in gedachten om te besteden aan de renovatie.

verelst danny

Nieuw Lid
Lid geworden
9 apr 2023
Waarderingsscore
17
Punten
8
Ik zeg niet dat je dat niet zelf mag doen maar denk aan de regels het kan veel extra geld kosten

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.082
Punten
113
Ik zeg niet dat je dat niet zelf mag doen maar denk aan de regels het kan veel extra geld kosten
Zoveel regels zijn er niet.
Asbestzakken of container bestellen en mooi inladen.

Heb paar weken nog afbraak firma bezig gezien met asbest af te breken. Dan doe je het als particulier wss tien keer veiliger

ebe

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2015
Waarderingsscore
266
Punten
63
Welke helling heeft het dak? Licht hellend dak kan je relatief goedkoop met roofing laten leggen. Isolatie dan best los op de zoldervloer, kan je ook zelf doen.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan