Wij hebben een toonzaalveranda gekocht. Nu willen wij die zelf plaatsen. Wij hebben al veel ervaringen met metsen en vloeren.
Verzin eer je begint, een goed spreekwoord.
Op dit ogenblik ligt er een betonvoer waar de veranda op komt. Eerst leggen wij de dorpels, volledig rondom. Natuurlijk waterpas in de lengte en licht hellend
dwars. Er werd mij verteld dat ik nu op de dorpels de veranda moet zetten. Vraag: profielen zo plaatsen dat het midden van de profielen op de bovenrand van de dorpel komt. Dan de veranda plaatsen
Daarna een polyethyleenfolie aan de binnenkant leggen. Tegen de binnenzijde van de dorpel een voegband leggen. Ongeveer een 6 cm dikke chappe leggen.
Keramische parket tegels bevestigen met lijm.
Is dit een goede werkwijze? Alle opmerkingen zijn welkom.
Dank en met vriendelijke groeten, Ralf.
Verzin eer je begint, een goed spreekwoord.
Op dit ogenblik ligt er een betonvoer waar de veranda op komt. Eerst leggen wij de dorpels, volledig rondom. Natuurlijk waterpas in de lengte en licht hellend
dwars. Er werd mij verteld dat ik nu op de dorpels de veranda moet zetten. Vraag: profielen zo plaatsen dat het midden van de profielen op de bovenrand van de dorpel komt. Dan de veranda plaatsen
Daarna een polyethyleenfolie aan de binnenkant leggen. Tegen de binnenzijde van de dorpel een voegband leggen. Ongeveer een 6 cm dikke chappe leggen.
Keramische parket tegels bevestigen met lijm.
Is dit een goede werkwijze? Alle opmerkingen zijn welkom.
Dank en met vriendelijke groeten, Ralf.