Hoe do je dit? Vrijstaand bad tegen muur, opvulling van 'gap' met soort mortel?

Lid geworden
27 feb 2024
Waarderingsscore
2
Punten
3
Dit kwam ik tegen: Wij overwegen iets gelijkaardig. Als je goed kijkt zie je dat de spleet rechts van het bad is opgevuld met een soort steen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Bad zetten, een nauwkeurige mal maken en dan opvullen met iets van mortel? Andere ideën?

Ik zou om te beginnen zo geen bad plaatsen wanneer de ruimte te smal is.

Op de foto hebben ze een tegel plat en staand naast het bad geplaatst. De enige goede oplossing hiervoor, al zal het serieus meet / slijpwerk zijn.

Watervaste plaat en dan bekleden. Serieus werkje. Heeft ook elastische naad nodig, want zo’n bad beweegt tijdens gebruik.
Lijkt me iets wat niet erg lang zal meegaan, het bad is er ook niet voor bedoeld.

Dat is geen vrijstaand bad . Dat is een ingebouwd bad met een hoek af.
Maar zoals vorige forummers zeggen, wordt dit uitgekast en bekleed.

Waarom werk je niet met een inbouwbad?
Kan je zo tussen de 2 muren schuiven, beetje letten op de tussenafstand van de muur.
En dan een frontpaneeltje er voor en dan zo dat je aan je technieken nog kunt want dit is een DEMO, hoe in godsnaame geraak je nog aan de aflopen ??

Trouwens de doorgang tussen douchewand en meubel is wel extreem smal.

Waarom werk je niet met een inbouwbad?
Ook mijn eerste gedacht; gaat er veel properder uit zien, goedkoper en makkelijker af te werken. Op de foto is het iets van willen, maar niet kunnen.
Trouwens de doorgang tussen douchewand en meubel is wel extreem smal.
zal wel vertekend beeld zijn, meubel staat volgens mij een stukje terug tov douchewand; nog steeds beperkte doorgang, maar niet zo klein als de foto doet uitschijnen.

denk het nietbad.png

De foto heeft dubbel perspectief, dus je kan die lijnen zo niet trekken…
Maar het lijkt me toch ook redelijk nipt.
Doorgang minstens 60cm maken. Maar hier is het enkel ter hoogte van de benen dus je komt misschien met minder weg.
Als de diepte van die kast 50cm is, dan is die doorgang 30cm? 25? Moet je geen buikje kweken…

denk het niet
Denk het wel. Is een hangmeubel eh, dus uw lijnen kloppen niet. Dat meubel komt helemaal niet tot aan de douche..
Reden waarom ik naar een vrijstaand bad of een half vrijstaand bad aan het kijken ben: de randen van een solid surface bad zijn vaak veel dunner, dus een vrijstaand bad van 150cm is meer ligruimte dan een inbouwbad van 150cm, wat wel veel doet op zo'n kleine ruimte. + ik vind het ook wel supermooi zo. Hoe meer je ziet van je vloer, hoe groter een ruimte ook lijkt. Een vierkante blok als bad maakt uw ruimte kleiner. Ik zou het echter wel symetrisch doen met aan beide kanten een opvulling.

Naar onderhoud en prijs toe is een inbouwbad inderdaad logischer. Waarschijnlijk wordt het dat wel, want ik vrees ook voor de duurzaamheid van mijn oplossing, maar dan is 150cm echt wel klein..

dit zou bijvoorbeeld een pak minder mooi zijn met een blokbad.. en het moet wel mogelijk zijn om de randen iets dieper dan het bad op te vullen en toch nog een beetje hetzelfde effect te behouden denk ik..
Daar kruipt echt gigantisch veel vuil tussen. Ik wil nooit nog een vrijstaand bad. Allemaal mooi op foto, maar qua dagelijks gebruik en onderhoud…

Ale, zal ook afhankelijk zijn van de gezinssamenstelling natuurlijk.

Ik zie maar 1 vluchtpunt voor de perspectieflijnen dus een lijn die evenwijdig getrokken is aan de opstelling van de douchewand geeft geen verandering in het perspectief .
Dubbel perspectief bestaat eigenlijk niet, je hebt 1 vluchtpunt zoals de foto of 2 vluchtpunten .
Maar inderdaad , als dit een hangmeubel is dan kan dit een vertekening geven in het perspectief.
Bij nader inzien
als je de wand tegen het plafond doortrekt dan zie je inderdaad dat het meubel niet voorbij dat verticale vlak komt.

Heb hier zo'n blokbad tussen 2 muren '( met open schap)
Wree gemakkelijk.
En qua Blok effect?
Goh zwevend maken met terugvallende neus in de plint.
Ook handiger om dat bad uit te spoelen of proper te maken, je voeten verdwijnen een 3 a4 cm onder de rand

en gelukkig ook van veel betere beeldkwaliteit.

En qua Blok effect?
Ook handiger om dat bad uit te spoelen of proper te maken, je voeten verdwijnen een 3 a4 cm onder de rand
goeie tip! Heb je toevallig een foto?

En qua Blok effect?
goeie tip! Heb je toevallig een foto?
Ergens
zal ik wel een foto daarvan hebben.
Maar ware?

Trouwens al opgemerkt dat je juist voor dat bad een struikelteentrapje hebt ?
tadelakt badkamer 003 (Medium).jpg
Geef foto van het bad
En ja ik weet het , ik ga naar de badkamer, ik ruim de badkamer op, ik haal die planten in het bad weg want die waren bijna dood en staan nu ff water te trekken, ik hang die kleren weg die over de badrand hangen en ik trek dan een foto van die insteek.
Maar die insteek zie je hier onder onze kast. ... alleen zit daar de plint 25 cm diep en bij het bad maar 3 cm met een hoogte van 5 cm .....
Had iets hoger gemogen dan konden we net iets beter aan de afvoerleidingen.

Oja douche is tadelakt

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Bad zetten, een nauwkeurige mal maken en dan opvullen met iets van mortel? Andere ideën?
Waarom geen tegels?

Hetgeen op foto is toch perfect te maken met een mooie tegel. Natuursteen kan ook maar keramiek is iets handiger in onderhoud. Naar financiën toe is er geen verschil, kan zijn dat natuursteen zelf nog iets goedkoper is.

Waarom geen tegels?

Hetgeen op foto is toch perfect te maken met een mooie tegel. Natuursteen kan ook maar keramiek is iets handiger in onderhoud. Naar financiën toe is er geen verschil, kan zijn dat natuursteen zelf nog iets goedkoper is.
Perfect uit te voeren zoals @D I Y al aangaf. Bad zetten, structuur maken met watervast plaat (genre wed-plaat) en daarop afwerken zoals gewenst.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan