Hey Luk, het is omgedaan met een machine. Eerst vrij diep zo'n 20cm om alles "onkruiden en grassen" onder de grond te krijgen. Dan 2 weekjes nadien ongeveer opnieuw alles komen omdoen. (was een machine met daarachter ook meteen een wel)
Na alles een paar keer om te ploegen (of hoe je dat ook noemt), heeft hij dan alles "gelijkgetrokken". Ti's geen biljartveld maar dat hoefde op zich ook niet.
Daarna alles bezaaid, meststoffen en kalk gestrooid en met diezelfde machine op +-2cm omgedaan. zodoende dat het gras ietske onder de grondoppervlakte zou liggen.
Gras is mooi opgeschoten ondertussen, wel met dat resultaat dat het geheel van +- 1000m² ook vol met onkruid staat maar bon dat is dan ook maar zo
Het is dus zeker al geweld en de geulen zijn denk ik zo'n 2cm diep. Ook als ik er te voet over loop voel ik dat de grond nog "zakt" onder mijn voeten, dus ligt er denk ik nog steeds luchtig bij. Alleen denk ik dan zelf persoonlijk dat ik met die grasmaaier niet elk stukje aarde zal belopen omdat de oppervlakte gewoon te groot is en eer ik alles belopen zal hebben we zeer veel tijd verder zullen zijn.
De grasmachine is nogal een zwaar ding en naar mijn mening moeilijk om te draaien. Te laatste maaibeurt ging al iets beter omdat het gras al iets sterker is geworden. Ik heb al zo'n 3 keer gemaaid en denk dus dat het gras zo'n 6 weken geleden gezaaid is geweest. (schatting).
Als ge uwe grond omschupt, ge rijft het wat "gelijk" en gaat er dan nadien op lopen ziede ook meteen de voetstappen, wel dit is zowat hetzelfde resultaat. Enkel verzakking daar waar ge loopt. (op sommige plaatsen zie je zelfs nog de putjes van de machine waar de wel de aarde heeft platgedrukt maar er was te weinig aarde om alles gelijk te maken)