• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Hoe best terras isoleren?

Totaalrenovatie2022

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
55
Punten
28
Hallo iedereen,

Vraagje: wij hebben aan de slaapkamers een terras, net boven de living.

Aan de rechterkant van het terras (zie foto), links van de beton, komt een ytong waarop de raamprofielen geplaatst zullen worden. Links op de beton werd er multiplex geplaatst om het terras te kunnen afwerken met keramische tegels.
Hoe zouden we de holte middenin kunnen opvullen om zo goed mogelijk te isoleren? De afwatering zal via een opening plaatsvinden, in een aftakking van de afvoerpijpen.
Best XPS of toch PUR? Of iets anders?

bedankt

Bijlagen

• IMG_8843.jpg
    IMG_8843.jpg
    298,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_8844.jpg
    IMG_8844.jpg
    285,8 KB · Weergaven: 25
  • Schermafbeelding 2023-05-07 om 20.40.52.png
    Schermafbeelding 2023-05-07 om 20.40.52.png
    259,9 KB · Weergaven: 25

Totaalrenovatie2022

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
55
Punten
28
In mijn EPB voorcalculatie staat dit : "Methode bouwknopen: Optie C : forfaitaire toeslag"
Das geen reden om de bouwknopen niet uit te voeren zoals het hoort. WAAR is je thermische snede en hoe is die gedetailleerd op het plan?
of ben je aan het bouwen zonder plan??
Ik vrees dat we dat niet hebben... We hebben weliswaar wel een plan (waarvan ik reeds printscreens liet zien), maar dat was voor de bouwaanvraag.
Nogmaals, onze architect is jammer genoeg geen groot licht hebben we ondervonden, dus neen, meer kan ik niet zeggen...
Zelfs ik zie dat er hier stevig geknoeid wordt.
sorry hoor, maar je ben echt niet goed bezig.
Het is idd wat roeien met de riemen die we hebben...
In mijn EPB voorcalculatie staat dit : "Methode bouwknopen: Optie C : forfaitaire toeslag"
Das geen reden om de bouwknopen niet uit te voeren zoals het hoort. WAAR is je thermische snede en hoe is die gedetailleerd op het plan?
Ik vrees dat we dat niet hebben... We hebben weliswaar wel een plan (waarvan ik reeds printscreens liet zien), maar dat was voor de bouwaanvraag.
Nogmaals, onze architect is jammer genoeg geen groot licht hebben we ondervonden, dus neen, meer kan ik niet zeggen...
Vraag hem expliciet om dit conform EPB uit te tekenen, en voer het zo uit
ok, zal het zo doen!

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Vraag hem expliciet om dit conform EPB uit te tekenen, en voer het zo uit
Die is met de noorderzon vertrokken.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan