• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hoe bepalen hoe hoog klein betonnetje moet zijn om gewicht te dragen

JP's

Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
20
Punten
18
Ik wil een betonplaatje onder 2 ibc boxen (die naast elkaar komen te staan) hebben. De IBC-boxen van 1000 liter zullen dienen om water van dak van tuinhuisje op te vangen.
Elke IBC-box is 120x100cm, dus dwz 240x100 => ik zou dus een 260 x 120 cm willen voorzien, maar ik weet niet hoe hoog nodig is om dat gewicht te kunnen houden.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.772
Punten
113
Ik zou gewoon volle betonblokjes leggen.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.659
Punten
113
Beton hoeft niet dik te zijn, maar wat is je voorkeur voor beton? Waarvoor dient dat? Want op gewone grond blijft dat ook staan he. Is om hetdat je graag beton ziet? Of wegens onkruid? Of?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.005
Punten
113
Ze staan hier al jaren op holle betonblokken, 5 onder elk vat (is dus 200kg per blok)

JP's

Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
20
Punten
18
reden waarom op beton: het is zeer drassige grond, waardoor ik vrees dat ze gaan scheefzakken

ik denk er zelfs aan om ze, om op hoogte te krijgen zodat ik met een gieter/emmer water kan afnemen via het kraantje, eerst nog op 2 kunststofpaletten te zetten

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.235
Punten
113
reden waarom op beton: het is zeer drassige grond, waardoor ik vrees dat ze gaan scheefzakken

ik denk er zelfs aan om ze, om op hoogte te krijgen zodat ik met een gieter/emmer water kan afnemen via het kraantje, eerst nog op 2 kunststofpaletten te zetten
Op iedere hoek een betonblok

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Waarderingsscore
202
Punten
43
Wij hadden betonnen palen van een afsluiting waarmee onze grond was afgesloten platgelegd, 2 op elkaar en daar de ibc op. Zo'n palen ga je volgens mij op 2de hands ofzo ook wel vinden voor een prijsje.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.134
Punten
113
Niet te moeilijk maken.
Een betonplaat gieten voor een bakje water :oops:

Troeffel de plaats wat egaal en waterpas: laagje rijnzand of eender welk zand. ff aandammen met dammer of met lompgewicht van de zwaarste maat dei je hebt. Paar oude paletten er op en als je vocht wil vermijden dan pak je stenen ( bakstenen, klinkers, betondals, betonblokken, betonpalen, begot zelfs betonplaten kun je plat leggen of borduurs)
Plaats de bakken.
Als je na jaartjte merkt dat ze toch wat scheef staan dan maak je ze leeg en duw je een spieke of ne schep zand eronder.
Als je grond effectief drassig is , dan moet je werken met paalfunderingen van cc 1 tot 1.50 meter ( graptje)

Oja truc van luk
Zet die bakken niet 100% waterpas ! Maar lichtjes afhellend naar de tapkraan.... dan krijg je de IBC nagenoeg steeds leeg.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
929
Punten
113
Ik zou daar ook geen beton voor gieten.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan