• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Hirschmann apac w ervaring

ljo13

Zeer Actief lid
Reaction score
136
Heeft er iemand ervaring met de inbouw-access points van Hirschmann?

Ik ben op zoek naar een oplossing om het draadloos netwerk uit te breiden. Meestal gebruik ik Ubiquiti materiaal maar nu viel mij oog op de Hirschmann Apac W. Op het eerste zicht ziet dit er goed uit en ze passen perfect met de bestaande Niko-afdekplaatjes.

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd. Een volledig access point (geen wifi 6 wel), via POE gevoed en passend in een standaard inbouwdoos.

https://tweakers.net/i/xy0ghgRiIG0vp3tQHuN34KTyTKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCx1sU8N91swnCClxAAm3iRF.webp?f=user_large

Ze zijn breed verkrijgbaar bij de elektrogroothandels, maar ik ken niemand die ze al heeft geïnstalleerd en reviews zijn ook niet echt te vinden? Misschien hier iemand met ervaring?
:)

mmm lijkt mij wel interessant... ik volg even want wifi is toch altijd a pain in the ass :)

In mijn eerste huis had ik iets gelijkaardig geplaatst maar ik was niet tevreden van het resultaat, het wifi signaal werd amper versterkt.
Uiteindelijk gegaan voor een goedkope powerline adapter die veel beter werkte.

Het vinkt op papier inderdaad veel vinkjes af: Wifi + 2 gigabit poortjes + PoE gevoed + compatibel met Niko plaatjes.

Qua prestaties en dekking zou ik er vanuit gaan (tot het tegendeel bewezen wordt met echte ervaringen) dat het enkel goed is voor de ruimte waarin het geplaatst wordt en niet voor een heel verdiep. Het zit dan ook in de muur (een wifi obstakel) ingebouwd...
En als je er dan met die prijs in bijna elke relevante ruimte eentje moet gaan inbouwen, wordt het project misschien wel prijzig.

Ik volg het topic verder :geek:

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief