• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hilde Crevits, uw beleid trekt op ni(e)ts

Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kom zot van de wegenwerken op dit ogenblik.

Een overzicht:



E17: Kortrijk Noord

E403/A19: Knooppunt R8

E 40: Oostkamp-Beernem

E 17: Beervelde

E 19: Kontich en naar Nederland toe

N 16: naast de brug van Temse zijn ze ook aan het werken net voor Willebroek

Binnenkort: Kennedytunnel (juni-...) en Craeybeckxtunnel (juni-december)

...



Is dat mens nu volledig geschift geworden? Alle grote snelwegen hebben op dit ogenblik één of meerdere werken die het verkeer ernstig storen. En met ernstig bedoel ik dat mijn trajecttijden zijn verdubbeld!!!

Zoiets is toch perfect in te plannen!! Er bestaat daar zelfs software voor!!! Is er dan niemand op dat kabinet die ziet dat er één van dezer dagen een vlaams verkeersinfarct zal voorvallen? Waarmee ik bedoel dat de driehoek Gent-Antwerpen-Brussel volledig zal toe zitten. En als het slecht gaat (en met huidige werken) met Kortrijk en Brugge erbij.



Dit kan beter, meer gecoördineerd en op elkaar afgestemd. En rekening houdend met piekuren/vakanties.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
tja, als ze niet investeren in de wegen ist iets, als ze een inhaal operatie doen ist ook iets.

nooit goed eh ;)
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
Ge vergeet nog den E34 gent-A'pen en den R4
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
1) het zijn bijna verkiezingen, dan is da normaal

2) wat wil je, ze hebben jarenlang de wegen verwaarloosd of af en toe opgelapt.



Ze zijn trouwens ook goed bezig om overal zone 50 te maken
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
hoow wrote:
tja, als ze niet investeren in de wegen ist iets, als ze een inhaal operatie doen ist ook iets.

nooit goed eh ;)

Inderdaad ...



En anders zou t zijn: al die werken na elkaar, kunnen ze dat niet in 1 keer doen: de korte pijn...
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pout wrote:
Is dat mens nu volledig geschift geworden? Alle grote snelwegen hebben op dit ogenblik één of meerdere werken die het verkeer ernstig storen. En met ernstig bedoel ik dat mijn trajecttijden zijn verdubbeld!!!

En ze heeft van de week op TV gezegd dat het er de eerstkomende jaren niet op zal beteren want alle achterstallig onderhoud op onze wegen moet binnen de 5 jaar weggewerkt zijn. Ge zult uw kas dus nog wat kunnen opfretten de komende tijd. :twisted:
 

TDK

Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
720
Waarderingsscore
0
Punten
0
Da meiske kan er ook niets aan doen dat ze een wegennetwerk in zo'n staat geërfd heeft he. Goed dat ze er iets aan doen zou ik zeggen. Liever een paar maanden last dan nog jaren van de ene put in de andere rijden.
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kan pout goed begrijpen. Hier een beetje verder is 't ook een hele tijd van dattum geweest. 2 belangrijke wegen, meteen ook de enige van hieruit, richting autosnelweg: aan beide beginnen ze werken uit te voeren. Geen enkele mogelijke manier om op de autosnelweg te geraken zonder uw voertuig gitzwart te maken, achter de tractors en grote machinerie vast te zitten,... Dan trek ik toch ook wel eens deze ogen hoor: :roll: Niet te begrijpen hoe ze zo lang slechte verkeerssituaties kunnen laten aanslepen om dan ineens alles tegelijk open te gooien.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
dieke wrote:
Niet te begrijpen hoe ze zo lang slechte verkeerssituaties kunnen laten aanslepen om dan ineens alles tegelijk open te gooien.
En wiens schuld is dit? Crevits of de voorgangers van VLD/SPA?



Zoals ik al tot vervelens toe heb gezegd: wie handelt wordt becritiseerd in België. En wie niets doet, doet niets verkeerd...



Ja, het kan beter. Dat geeft ze ook toe. Maar ze doet ook meer investeringen dan al haar voorgangers.
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
3.425
Waarderingsscore
1
Punten
0
Cru gezegd: eigenlijk zou je blij moeten zijn dat minister Crevits haar kop durft uitsteken en dat ze ervoor zorgt dat het achterstallige onderhoud kan gebeuren nu.



Helaas kan je geen eieren bakken zonder ze te breken en moet je dus op je tanden bijten en filerijden.



Sommige werven zijn echter van die aard dat ze helaas langer duren dan anderen, sommigen geven ook minder hinder dan anderen.

Weet ook dat werken die 's nachts worden uitgevoerd, veelal minder goede kwaliteit opleveren, zodat binnen korte tijd er opnieuw hinder is.



Wees blij dat Crevits de wegenbouwers werk geeft, want veel gemeenten hebben op dit moment daar geen verse middelen meer voor........



En even ter info:

Op de N16 zijn het de werken in Puurs, waar nauwelijks hinder is.

De werken na de Kennedytunnel zijn er om de slechte staat van het wegdek weg te werken.

De werken in de Craeybeckxtunnel zullen enkel 's nachts doorgaan.
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
257
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je moet er ook aan denken, om een dossier op te starten, laten goed te keuren (door de eigen administratie waar zelfs een minister geen invloed kan op uitoefenen) offertes aan te vragen en dan nog te beslissen wie het wordt en effectief uit te voeren duurt gemiddeld tussen de 3 en de 5 jaar soms nog langer als er discussiepunten zijn en dit valt nu samen ja PECH. Het is niet dat je vandaag beslist we gaan die weg eens aanpassen en morgen doen (dit kan niet)
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
:shock:



De wegen moeten verbeterd worden en heraangelegd etc. Volledig akkoord!

Maar de planning laat zwaar te wensen over. Als je een kaart neemt van Vlaanderen en je duid er alle wegenwerken op aan die huidig en volgende maand bezig zijn en zullen beginnen dan weet je dat er grote problemen zullen rijzen.

Hoe kun je nu in godsnaam in beide Antwerpse tunnels tegelijkertijd werken laten uitvoeren en dat terwijl er op alle toegangswegen (E17,E19, E34 en ook de A12 als ik me niet vergis) ook werken aan de gang zijn?



Zoiets gaat er bij mij niet in. Wegenwerken ok, dat is voor iedereen een plus op de middellange termijn, maar op deze manier...
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Kijk, als er gewerkt wordt, is het toch al file. Bijkomende werken zorgen dan relatief gezien voor minder extra file, omdat er toch al file is.



Dan is 1 korte pijn soms beter.



En sommige werken moeten nu eenmaal uitgevoerd worden in lange perioden van "goed" weer en zonder vorst, dus kan men nu pas beginnen. Dit om de werken zo snel mogelijk te laten verlopen, dag & nacht.
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ikke8778 wrote:
Je moet er ook aan denken, om een dossier op te starten, laten goed te keuren (door de eigen administratie waar zelfs een minister geen invloed kan op uitoefenen) offertes aan te vragen en dan nog te beslissen wie het wordt en effectief uit te voeren duurt gemiddeld tussen de 3 en de 5 jaar soms nog langer als er discussiepunten zijn en dit valt nu samen ja PECH. Het is niet dat je vandaag beslist we gaan die weg eens aanpassen en morgen doen (dit kan niet)



Correct, maar dat doet niets af van de planningsmogelijkheden. Tussen het toekennen van de aanbesteding en de start van de uitvoering is er nog genoeg tijd om die uitvoering eventueel in de tijd te verschuiven in functie van de planning van andere wegenwerk-projecten. Het is niet zo dat er gigantisch veel kleine aannemers bezig zijn op onze autosnelwegen waardoor plannen veel moeilijker wordt. Er zijn maar enkele grote spelers (StadsBader, Cie en Meyer) en dus zou het plannen beter moeten kunnen.
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
m pieter wrote:
dieke wrote:
Niet te begrijpen hoe ze zo lang slechte verkeerssituaties kunnen laten aanslepen om dan ineens alles tegelijk open te gooien.
En wiens schuld is dit? Crevits of de voorgangers van VLD/SPA?



Zoals ik al tot vervelens toe heb gezegd: wie handelt wordt becritiseerd in België. En wie niets doet, doet niets verkeerd...



Ja, het kan beter. Dat geeft ze ook toe. Maar ze doet ook meer investeringen dan al haar voorgangers.



Dat alles nu tegelijk wordt opengegooid is simpelweg een probleem met planning op dit moment. Dat er voorheen helemaal niks gebeurde, is geen vrijgeleide om het nu maar allemaal gewoon te doen, zonder na te denken over het hoe en wat. Maar het werkt blijkbaar bij velen wel. 'Ik doe tenminste IETS'... als dat tegenwoordig de maatstaf is die mensen gaan gebruiken in het stemhokje...



(Vanavond moet mijn man om 18 u hier zijn omdat de kindjes naar een loopwedstrijd moeten. Hij zit nu in Dendermonde. Om enigszins zeker te zijn dat hij hier op tijd geraakt, moet hij binnen een drietal uurtjes maken dat hij ginds weg is. Tof he, die korte pijn. In volle crisistijd dervoor zorgen dat een hoop mensen hun uren niet kunnen presteren omdat ze anders geen leven meer hebben.)
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
't is inderdaad bijna verkiezingen. Effe laten zien dat ze werken en daarna waait dat wel weer over...
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het is niet ideaal.



Maar als ik moet kiezen tussen "doeners" en "roepers", heb ik rap gekozen.
 
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
2.959
Waarderingsscore
0
Punten
0
maar ondertussen hebben al die arbeiders een job 8)
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Rogerke wrote:
maar ondertussen hebben al die arbeiders een job 8)

Geïmporteerde arbeiders... :roll:
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
m pieter wrote:
Kijk, als er gewerkt wordt, is het toch al file. Bijkomende werken zorgen dan relatief gezien voor minder extra file, omdat er toch al file is.



Dan is 1 korte pijn soms beter.



En sommige werken moeten nu eenmaal uitgevoerd worden in lange perioden van "goed" weer en zonder vorst, dus kan men nu pas beginnen. Dit om de werken zo snel mogelijk te laten verlopen, dag & nacht.



Pieter, als ik me niet vergis ben jij VC?

Je wil toch ook een volledig veilige werkomgeving en niet dat men er gewoon hier en daar rekening mee houd? Dat men al iets doet voor de veiligheid. Nee, men moet alles goed doen.



Op ieder werk is het toch zo dat indien er problemen zijn men deze probeert asap weg te werken en desnoods zaken verschuift ipv alles te laten doorgaan en zo nog meer chaos te creeëren?

Wij zeggen ook potentiële klanten af of proberen hen te verschuiven in de tijd omdat we er de tijd niet voor hebben en liever even niets doen dan slecht werk af te leveren.

Dat gaat toch in iedere goed gerunde werkomgeving zo?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan