• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hilde Crevits, uw beleid trekt op ni(e)ts

Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kom zot van de wegenwerken op dit ogenblik.

Een overzicht:



E17: Kortrijk Noord

E403/A19: Knooppunt R8

E 40: Oostkamp-Beernem

E 17: Beervelde

E 19: Kontich en naar Nederland toe

N 16: naast de brug van Temse zijn ze ook aan het werken net voor Willebroek

Binnenkort: Kennedytunnel (juni-...) en Craeybeckxtunnel (juni-december)

...



Is dat mens nu volledig geschift geworden? Alle grote snelwegen hebben op dit ogenblik één of meerdere werken die het verkeer ernstig storen. En met ernstig bedoel ik dat mijn trajecttijden zijn verdubbeld!!!

Zoiets is toch perfect in te plannen!! Er bestaat daar zelfs software voor!!! Is er dan niemand op dat kabinet die ziet dat er één van dezer dagen een vlaams verkeersinfarct zal voorvallen? Waarmee ik bedoel dat de driehoek Gent-Antwerpen-Brussel volledig zal toe zitten. En als het slecht gaat (en met huidige werken) met Kortrijk en Brugge erbij.



Dit kan beter, meer gecoördineerd en op elkaar afgestemd. En rekening houdend met piekuren/vakanties.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
MyriamC wrote:
Pout wrote:
Is dat mens nu volledig geschift geworden? Alle grote snelwegen hebben op dit ogenblik één of meerdere werken die het verkeer ernstig storen. En met ernstig bedoel ik dat mijn trajecttijden zijn verdubbeld!!!

En ze heeft van de week op TV gezegd dat het er de eerstkomende jaren niet op zal beteren want alle achterstallig onderhoud op onze wegen moet binnen de 5 jaar weggewerkt zijn. Ge zult uw kas dus nog wat kunnen opfretten de komende tijd. :twisted:



daar geloof ik niets van, volgend jaar, na de verkiezingen, broeksriem aantrekken

en niets meer uivoeren, nieuwe minister = nieuwe regels, nieuwe belangen, ...
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
het zijn verkiezingen en verkiezingen = verkeersproblemen(ofte wegenwerken) Maar de vlamingen zijn klagend en zagend gemaakt en dus zagen we op alles.

Doen ze niets, dan klaagt men over de slechte staat van de weg, doet men er iets aan dan klaagt men over de files die met werken gepaard gaan...



Awel, je mag me nu eens uitleggen hoe die verkeerswerken verkiezingsgewijs in het voordeel spelen van degene die ze laat uitvoeren?

Je gaat me niet vertellen dat iedereen die veel onderweg is blij is met de huidige stand van zaken...

Maar ik heb zo het gevoel dat de meesten, dieke en mezelf uitgezonderd, blij zijn met 'iets doen' ipv 'niets doen' en dat 'iets goed doen' zelfs niet in de vergelijking voorkomt.



Hoe strookt hun beleid dan met het algemene idee dat België het logistieke knooppunt van Europa moet worden? Het veroorzaakte fileleed is alleszins geen goede reclame.
 
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
337
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel Pout, ik geef u alleszins gelijk, ik vind het heel goed dat er wat aan de wegen gedaan wordt, wil zelfs gerust wat kilometers omrijden om de wegenwerken te omzeilen, maar zoals het nu is, is dat onmogelijk want bijna tussen alle knooppunten zijn er werken aan de gang :?
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
het zijn verkiezingen en verkiezingen = verkeersproblemen(ofte wegenwerken) Maar de vlamingen zijn klagend en zagend gemaakt en dus zagen we op alles.

Doen ze niets, dan klaagt men over de slechte staat van de weg, doet men er iets aan dan klaagt men over de files die met werken gepaard gaan...



Nee, pout klaagt niet over de files die sowieso met werken gepaard gaan. Hij klaagt over het feit dat men door onbezonnen overal tegelijk te beginnen met werken, een heus verkeersinfarct veroorzaakt i.p.v. het normale fileleed dat je sowieso mag verwachten bij werken. En ik klaag over het feit dat iemand blijkbaar zo snel als klager en zager wordt aanzien zonder dat men eerst eens goed wil lezen wat ie eigenlijk precies wil zeggen. Ik ben namelijk ook een Vlaming :wink:
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kon het niet laten, dit wordt de situatie in Juni 2009. Mij maak je niet wijs dat er hier enig gezond verstand aan te pas is gekomen. En dat zijn nog maar de werken op de snelwegen en N-wegen die ik veel moet nemen. Ik heb geen info over de andere. Dus vul maar aan als je zin hebt.



wegenwerken.jpg
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
dieke wrote:
m pieter wrote:
dieke wrote:
Niet te begrijpen hoe ze zo lang slechte verkeerssituaties kunnen laten aanslepen om dan ineens alles tegelijk open te gooien.
En wiens schuld is dit? Crevits of de voorgangers van VLD/SPA?



Zoals ik al tot vervelens toe heb gezegd: wie handelt wordt becritiseerd in België. En wie niets doet, doet niets verkeerd...



Ja, het kan beter. Dat geeft ze ook toe. Maar ze doet ook meer investeringen dan al haar voorgangers.



Dat alles nu tegelijk wordt opengegooid is simpelweg een probleem met planning op dit moment. Dat er voorheen helemaal niks gebeurde, is geen vrijgeleide om het nu maar allemaal gewoon te doen, zonder na te denken over het hoe en wat. Maar het werkt blijkbaar bij velen wel. 'Ik doe tenminste IETS'... als dat tegenwoordig de maatstaf is die mensen gaan gebruiken in het stemhokje...



(Vanavond moet mijn man om 18 u hier zijn omdat de kindjes naar een loopwedstrijd moeten. Hij zit nu in Dendermonde. Om enigszins zeker te zijn dat hij hier op tijd geraakt, moet hij binnen een drietal uurtjes maken dat hij ginds weg is. Tof he, die korte pijn. In volle crisistijd dervoor zorgen dat een hoop mensen hun uren niet kunnen presteren omdat ze anders geen leven meer hebben.)



In Dendermonde nie via Lokeren naar den E17, maar via Berlare en daar den E17 op



edit: kdacht efkes da ge van W-VL waart...

In 'd monde via den N16 naar Willebroek en daar den A12 op...
 
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
333
Waarderingsscore
0
Punten
0
de N16 is dat niet de baan die open ligt om van een brug met 2 vakken naar een brug met 4 vakken te gaan? of is dat een andere baan



ik persoonlijk vind het een dikke klucht al die wegenwerken, achterstand of niet, om van roeselare naar deinze te rijden had ik vroeger een half uur nodig, nu op zijn minst een uur ... verleden week maandag 1u45min over gedaan ... 1u45 voor 50 km schitterend gewoon.



alternatieven om daar te geraken ? let's see



E40 => nope ligt open

N36 => nope, 3 rotondes en vol met file

E429 (serieuze ommetoer, maar ge weet maar nooit) => nope ligt open

N35 => nope, aan het werken in tielt



practhig toch ?



en dan het toppunt : in roeselare heb je een baan naar staden en een baan naar hooglede, beiden liggen open, de wegomleggingen van die banen wijzen naar elkaar ... hilarisch !
 

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
2.812
Waarderingsscore
0
Punten
36
In andere landen is het toch juist hetzelfde?



Zelfs in Duitsland met zijn 'perfecte' wegen.



Ik moest vroeger regelmatig naar Stuttgart voor opleiding en op de autosnelwegen was het toch ook een tiental keer dat iedereen in de remmen moest voor enkele kilometers versmalde rijstroken.



Dat ging van 2km versmalling tot zelfs 30km versmalde rijstroken!



Als je dan de vrijdagmiddag naar huis reed...



Ik rijd nu ook zo'n 1000km per week op de belgische wegen en ik heb precies de indruk dat ik enkele jaren geleden, toen de economie op zijn top, was meer in de file stond.



Ofwel jaag ik er mij nu minder op dan vroeger, dat zou ook kunnen :D
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
MR wrote:
Ofwel jaag ik er mij nu minder op dan vroeger, dat zou ook kunnen :D



Jaja, ondertussen ne dikke bak gekocht MET chauffeur en catering zeker :wink:
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Stephen wrote:
de N16 is dat niet de baan die open ligt om van een brug met 2 vakken naar een brug met 4 vakken te gaan? of is dat een andere baan



ik persoonlijk vind het een dikke klucht al die wegenwerken, achterstand of niet, om van roeselare naar deinze te rijden had ik vroeger een half uur nodig, nu op zijn minst een uur ... verleden week maandag 1u45min over gedaan ... 1u45 voor 50 km schitterend gewoon.



alternatieven om daar te geraken ? let's see



E40 => nope ligt open

N36 => nope, 3 rotondes en vol met file

E429 (serieuze ommetoer, maar ge weet maar nooit) => nope ligt open

N35 => nope, aan het werken in tielt



practhig toch ?



en dan het toppunt : in roeselare heb je een baan naar staden en een baan naar hooglede, beiden liggen open, de wegomleggingen van die banen wijzen naar elkaar ... hilarisch !





Ja, maar, ze kunnen toch moeilijk een spiek splinternieuw stuk wegdek openleggen waar niets mis mee is toch.

Spreiding allemaal goed en wel, maar het beste programma van de wereld kan het ook niet helpen dat de slechte stukken niet goed gespreid liggen.



Misschien moet je eens voor de periode van de werken een treinabonnement uitproberen?



Voor dat je er mij begint bij te betrekken, ik rij elke dag met mijn fietske naar Brussel naar mijn werk: 60 km per dag in goed of slecht weer.
 

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.730
Waarderingsscore
4
Punten
38
wegenwerken? met ne moto kunt ge toch overal tussen???? :twisted:



nee serieus, 2 weken gelden zijn ze begonnen aan een kleine herstelling aan de N41 tussen Hamme en Sint-Niklaas. 1 kant van de baan werd voor een meter of 20 afgesloten waardoor het verkeer beurtelings over 1 rijstrook moest. 't was de eerste dag van de werken want ik doe die baan elke dag naar het werk. het is van aan mijn deur tot aan de autostrade exact 3km en ik heb daar 45 minuten over gedaan! den aannemer vond het blijkbaar niet nodig om die lichten aan de herstelingswerken deftig af te regelen. resultaat: 3 auto's die doorrijden voordat het terug oranje wordt, dan 1 minuuut geen verkeer, dan 3 auto's van den anderen kant... 1500m verderop staat er dan ne flik het verkeer te regelen aan het kruispunt naar Hamme centrum omdat het verkeer daar ook al in de koop ligt (ipv het verkeer deftig te gaan regelen aan de werken waar het in de knoop ligt... :cry: )
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
MR wrote:
Ik rijd nu ook zo'n 1000km per week op de belgische wegen en ik heb precies de indruk dat ik enkele jaren geleden, toen de economie op zijn top, was meer in de file stond.



Ofwel jaag ik er mij nu minder op dan vroeger, dat zou ook kunnen :D



Waar is de tijd dat je nog uren in de file op de E313 stond tijdens de grote heraanleg (was geloof ik ook vijfjarenplan...heel mijn hogeschoolcarrière minstens)....maar toen kon de file me minder schelen (te laat op school, who cares), ik was blij dat ik nog leefde na die file...djiezus, was dat een verkeerde indruk van mij omdat dat zoveel in het nieuws kwam, of was dat echt een zwarte periode in de wegenwerken....
 
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
333
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik wil er trouwens nog bij opmerken, de snelweg tussen brugge en kortrijk (e403) heeft verleden jaar het volledige jaar open gelegen aan de tunnel in wevelgem ... een gans jaar voor het vernieuwe van het wegdek aan beide kanten en vernieuwen van de tunnel



wel vandaag viel het mij echt op, maar het stuk dat ze vernieuwd hebben ligt er na 4 maanden gewoon rotslecht bij ... op het middenste en vak waar vrachtwagens rijden is er serieuze spoorvorming + het water blijft vanboven op de baan liggen ivp dat het erin trekt

het is er nu al levensgevaarlijk, vandaag regende het heel licht, in de spoorvorming waren er al plassen met als gevolg slippen gelijk zot



1 jaar werken met als resultaat dat ze na 4 maanden opnieuw kunnen beginnen, dikke pret wanneer ze het daar weer gaan opensmijten



aan de ene kant weet ik ook wel dat sommige wegen dringend vernieuwd moeten worden, maar als ze het doen zoals op de e403 kunnen we zo lang bezig zijn



stonebiker wrote:
Misschien moet je eens voor de periode van de werken een treinabonnement uitproberen?



niet echt mogelijk als je weet dat ik iedere dag de baan op moet voor installaties en opleidingen bij onze klanten :)

ik heb eenmaal met de trein naar brussel geweest, omdat klant vlak naast het centraal station in bxl zat. om 6u15 mogen vertrekken om er uiteindelijk om 10u te zijn (verbinding in kortrijk gemist ...) => nooit meer dus, met de auto ben ik er rapper ;)
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
julien wrote:
en de rest is ontwikkelings hulp.
Waardoor er meer geld rechtstreeks naar die mensen gaat, en niet zomaar in de schoot geworpen. Nee, ze hebben ervoor zwaar werk moeten doen. Wat niet van elke schone blanke Vlaming kan gezegd worden.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
m pieter wrote:
julien wrote:
en de rest is ontwikkelings hulp.
Waardoor er meer geld rechtstreeks naar die mensen gaat, en niet zomaar in de schoot geworpen. Nee, ze hebben ervoor zwaar werk moeten doen. Wat niet van elke schone blanke Vlaming kan gezegd worden.

Ik ben hier allemaal mee akkoord hoor, ik heb het enkel moeilijk dat het benoemd wordt als 'extra tewerkstelling' terwijl er weinig extra aan is.
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
andy666 wrote:
wegenwerken? met ne moto kunt ge toch overal tussen???? :twisted:



nee serieus, 2 weken gelden zijn ze begonnen aan een kleine herstelling aan de N41 tussen Hamme en Sint-Niklaas. 1 kant van de baan werd voor een meter of 20 afgesloten waardoor het verkeer beurtelings over 1 rijstrook moest. 't was de eerste dag van de werken want ik doe die baan elke dag naar het werk. het is van aan mijn deur tot aan de autostrade exact 3km en ik heb daar 45 minuten over gedaan! den aannemer vond het blijkbaar niet nodig om die lichten aan de herstelingswerken deftig af te regelen. resultaat: 3 auto's die doorrijden voordat het terug oranje wordt, dan 1 minuuut geen verkeer, dan 3 auto's van den anderen kant... 1500m verderop staat er dan ne flik het verkeer te regelen aan het kruispunt naar Hamme centrum omdat het verkeer daar ook al in de koop ligt (ipv het verkeer deftig te gaan regelen aan de werken waar het in de knoop ligt... :cry: )



Heb daar deze week ook al gestaan...



Nu rij ik langs Lokeren als ik naar den E17 moet
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Meisje: ik heb die 'fijne' tijd van massale wegenwerken op de E313 ook meegemaakt. Gelukkig maar tijdens 1 academiejaar, de resterende jaren zat ik op kot.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
julien wrote:
Even ter verduidelijking, ik heb er niets op tegen dat ze hier komen werken, een geluk dat ze dat willen doen zelfs.



Hetgeen me stoort is dat je politici overal hoort vertellen dat ze de crisis gaan bekampen met extra wegenwerken en bouwwerken, maar in realiteit is hiervan slechts een gedeelte voor de opbouw van het land en de rest is ontwikkelings hulp.



Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat er op de rug van die jongens hier veel geld verdiend wordt.



Er zijn ook commerciëlen, boekhouders, managers, toeleveringsbedrijven, secretaressen, it-ers, verkopers, reclamemensen, architecten, ingenieurs, bankiers, it-ers van die bankiers, boekhouders van die bankiers, verzekeringsmaatschappijen,..., die ook geld verdienen aan die bedrijven en die ook onze economie goed doen draaien.



Zelfs die mannen van telenet werken met buitenlanders om een put te maken en de kabels aan te sluiten. In de telenet-camionette zit er dan een jong gastje heel de tijd te bellen met zijn gsm en tussendoor nog wat te tokkelen op zijn notebook.



Als je die werkmannen aanspreekt krijg je rap een antwoord: "ik niet begrijp Nederlands" met de nodige gebaren richting camionette.



Onmogelijk om tegenwoordig iemand van hier buiten langs de straat in een gracht te vinden.



Waarom zouden ze, ze krijgen al 1000 euro dop om niets te doen hier.
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stephen wrote:
ik wil er trouwens nog bij opmerken, de snelweg tussen brugge en kortrijk (e403) heeft verleden jaar het volledige jaar open gelegen aan de tunnel in wevelgem ... een gans jaar voor het vernieuwe van het wegdek aan beide kanten en vernieuwen van de tunnel



wel vandaag viel het mij echt op, maar het stuk dat ze vernieuwd hebben ligt er na 4 maanden gewoon rotslecht bij ... op het middenste en vak waar vrachtwagens rijden is er serieuze spoorvorming + het water blijft vanboven op de baan liggen ivp dat het erin trekt

het is er nu al levensgevaarlijk, vandaag regende het heel licht, in de spoorvorming waren er al plassen met als gevolg slippen gelijk zot



1 jaar werken met als resultaat dat ze na 4 maanden opnieuw kunnen beginnen, dikke pret wanneer ze het daar weer gaan opensmijten



aan de ene kant weet ik ook wel dat sommige wegen dringend vernieuwd moeten worden, maar als ze het doen zoals op de e403 kunnen we zo lang bezig zijn



stonebiker wrote:
Misschien moet je eens voor de periode van de werken een treinabonnement uitproberen?



niet echt mogelijk als je weet dat ik iedere dag de baan op moet voor installaties en opleidingen bij onze klanten :)

ik heb eenmaal met de trein naar brussel geweest, omdat klant vlak naast het centraal station in bxl zat. om 6u15 mogen vertrekken om er uiteindelijk om 10u te zijn (verbinding in kortrijk gemist ...) => nooit meer dus, met de auto ben ik er rapper ;)



Dat is daar idd schandalig. Het trekt echt op niets hé hoe ze dat daar zogezegd hebben opgelost.

Ik begrijp zoiets niet. Men moet nu toch al genoeg ervaring hebben om een autosnelweg zo aan te leggen dat hij een tijd goed blijft.



Een goed voorbeeld, alléé waar ik weinig last van heb ondervonden, waren de werken aan de E17 in St Niklaas. Ging vrij goed daar vond ik en snel.
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
Pout wrote:
Een goed voorbeeld, alléé waar ik weinig last van heb ondervonden, waren de werken aan de E17 in St Niklaas. Ging vrij goed daar vond ik en snel.



Er zijn daar wel een pak doden gevallen in die files
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan