• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Het ligt aan mij

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
382
Punten
63
Ligt het nu aan mij of lezen de mensen de antwoorden niet meer?

Er komen first time posters met een halfbakken probleem er wordt dan een antwoord gegeven, dan wordt er 20 posts later een gelijkaardig antwoord gegeven waarna er een soort van openbaring komt die hen doet inzien dat het toch zo moet.

Of er wordt een vraag gesteld zonder detail, zonder duidelijk doel en hoppa dat is het dan.

Dan nog maar te zwijgen over al de Willie wortels die denken de meest geweldige bouwvirtuozen te zijn. Die dan een vraag komen stellen omdat ze in hun renovatieplichtige woning een geweldige (meestal goedkope) oplossing willen implementeren en toch nog graag van iemand anders een bevestiging willen krijgen. Deze bevestiging krijgen ze dan niet en dan begint het, dan gaan ze zich arrogant opstellen of zich omwentelen en de zaak draaien om toch maar hun halfslachtige oplossing door te drukken (want ja goedkoop he). Wat gaat dit worden voor de toekomst als deze woningen bewoont zijn en de schimmels en zwammen beginnen weelderig te groeien?

Oef, dit moest er even uit.

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
805
Punten
113
Mijn persoonlijke tip, zodra je je begint te ergeren, stop gewoon met reageren. Het grote voordeel van dit forum is dat je 0,0% verantwoordelijkheid hebt dus alles wat je niet aanstaat kan je gewoon negeren.
Dit, merendeel van groepen staan op mute en ik ga gaan kijken wanneer het me uitkomt. Als ik mensen volledige teksten zie schrijven op social media om me van iets of iemand te overtuigen negeer ik dat. Als die door algoritme of gewoon heel veel posten continue terug komen en het enige is dat er nog uitkomt, dan gaan die gewoon op block. Niks zeggen of verantwoorden. Ik verwijt die mensen ook niks, ik kan me voorstellen dat het helpt om dingen van hen af te schrijven, maar daarvoor moet een andere het niet lezen.

Daarmee gestart bij begin van Corona, sindsdien is mijn bloeddruk veel beter.

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
382
Punten
63
Om het Calimero gehalte op te krikken, het ligt dus wel degelijk aan mij. Beter communiceren…

Toch niet de meest verstandigste beslissing om terug een account aan te maken.

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
360
Punten
83
Tja, als je in éénzelfde topic én aangeeft dat wat in een vergunning/een vergund plan niet van tel is én je zelf de wetgeving negeert én deze zelf gaat interpreteren én dan nog komt roepen dat je een erkenning hebt die in praktijk blijkbaar geen garantie op juist advies is, dan moet je toch niet schrikken dat er al eens wat tegengas wordt gegeven, toch...
Niets persoonlijks hé, maar wat is een TS met verkeerde info ?

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
779
Punten
113
Ligt het nu aan mij of lezen de mensen de antwoorden niet meer?

Er komen first time posters met een halfbakken probleem er wordt dan een antwoord gegeven, dan wordt er 20 posts later een gelijkaardig antwoord gegeven waarna er een soort van openbaring komt die hen doet inzien dat het toch zo moet.

Of er wordt een vraag gesteld zonder detail, zonder duidelijk doel en hoppa dat is het dan.

Dan nog maar te zwijgen over al de Willie wortels die denken de meest geweldige bouwvirtuozen te zijn. Die dan een vraag komen stellen omdat ze in hun renovatieplichtige woning een geweldige (meestal goedkope) oplossing willen implementeren en toch nog graag van iemand anders een bevestiging willen krijgen. Deze bevestiging krijgen ze dan niet en dan begint het, dan gaan ze zich arrogant opstellen of zich omwentelen en de zaak draaien om toch maar hun halfslachtige oplossing door te drukken (want ja goedkoop he). Wat gaat dit worden voor de toekomst als deze woningen bewoont zijn en de schimmels en zwammen beginnen weelderig te groeien?

Oef, dit moest er even uit.

Gewoon negeren, ook al is dat soms moeilijk :)

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
779
Punten
113

Als we het forum vergelijken met 1 jaar geleden waren de antwoorden wel wat sterker en pikanter.

Het is een feit dat er veel minder tussenkomsten nodig zijn dan 6 tot 12 maanden geleden.

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Waarderingsscore
496
Punten
93
Gewoon wat mensen op je negeerlijst zetten helpt ook.

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
382
Punten
63
Tja, als je in éénzelfde topic én aangeeft dat wat in een vergunning/een vergund plan niet van tel is én je zelf de wetgeving negeert én deze zelf gaat interpreteren én dan nog komt roepen dat je een erkenning hebt die in praktijk blijkbaar geen garantie op juist advies is, dan moet je toch niet schrikken dat er al eens wat tegengas wordt gegeven, toch...
Niets persoonlijks hé, maar wat is een TS met verkeerde info ?
Sorry maar jij bent toch helemaal verkeerd, hierbij het antwoord op het artikel dat jij hebt gepost:
Screenshot 2023-11-20 at 19.58.34.png
Net zoals ik het beschreven heb.

De wetgeving die jij hebt gepost is van toepassing op het geheel (prive alsook publiek). Artikel 6, dat je er niet bij geplaatst hebt, beschrijft duidelijk dat op prive domein de afvoer gescheiden moet blijven.

Als een vergund plan niet volgens de wetgeving is moet ik het volgens jou toch uitvoeren?

Ik heb voor mijn eigen terrein een kapvergunning voor het vellen van 30 sparren die aangetast waren door de letterzetter, dit met de expliciete eis dat ik ze op dezelfde locatie moet vervangen door loofbomen. De bomen in kwestie stonden op minder dan 2m van de perceelsgrens. Op die plaatst nieuwe plaatsen is verboden!

Wel een beetje intellectueel eerlijk blijven he!

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
360
Punten
83
Ik denk dat je best je schrijfsels in het andere topic eerst eens allemaal én volledig moet herlezen hoor, dan zal je zien dat je jezelf tegenspreekt en je blijft weren als een duivel in een wijwatervat om alsnog te proberen je gelijk te krijgen. Lees dan uw tekst in uw geciteerde kadertje hierboven ook eens, en je zal zien dat de overloop uiteindelijk toch in de DWA 'gemengde buis' terechtkomt wat volgens u niet mag ?

Kom dan toch niet klagen dat de mensen geen antwoorden meer kunnen lezen, je bent in hetzelfde bedje ziek.....
Maar als je je daarvoor beter voelt, "je hebt gelijk hoor".:rolleyes:.

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
Ligt het aan mij ? is een veel vastgestelde vraag in onderzoek naar narcisme

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
590
Punten
93
En als we deze thread eens zouden stoppen? Niet dat de toon onbeleefd is of zo, maar ik betwijfel of hier iemand vrolijker van wordt.

(Of ligt het aan mij ? Lap, begin ik ook al)

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
382
Punten
63
Ik denk dat je best je schrijfsels in het andere topic eerst eens allemaal én volledig moet herlezen hoor, dan zal je zien dat je jezelf tegenspreekt en je blijft weren als een duivel in een wijwatervat om alsnog te proberen je gelijk te krijgen. Lees dan uw tekst in uw geciteerde kadertje hierboven ook eens, en je zal zien dat de overloop uiteindelijk toch in de DWA 'gemengde buis' terechtkomt wat volgens u niet mag ?

Kom dan toch niet klagen dat de mensen geen antwoorden meer kunnen lezen, je bent in hetzelfde bedje ziek.....
Ja hij loopt in DWA daar heb jij overschot van gelijk in maar dan wel achter de rooi lijn dus op openbaar domein! Daar ging het net om. Ik weer mij niet als de Duivel in een wijwater vat ik kan er gewoon niet tegen als mensen allerhande argumenten aandragen die kant nog wal raken (of stukken uit een wetgeving kopiëren die net passen maar andere dan net niet).

Hetgeen wat TS in dat specifiek topic vroeg "mag ik mijn overloop van infiltratie op DWA aansluiten" daarop heb ik steeds hetzelfde geantwoord, namelijk nee en dat beste man/vrouw ben ik al de hele tijd aan het zeggen.

Ik lees ook nog altijd geen weerleg op Artikel 6, het verschil tussen openbaar en prive enz...

Geef mij 1 op 1 het bewijs dat je informatie klopt (de volledige informatie) en dan zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven, daar ben ik niet beschaamd om.

En het kadertje waar jij van spreekt komt 1 op 1 van Vlario, dus als jij nog steeds ben overtuigd be-my-guest. Vele keuringen gehad, vele discussie met architecten (bureaus) alom, vele witnessings vanuit Vlario. Iets met uil en bril...

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
382
Punten
63
Hetgeen wat me nu al de hele tijd in mijn geest opkomt, bij een aantal reacties?

Een gewond dier ligt in de savana en wordt onmiddellijk aangevallen door soortgenoten. De samenleving en vooral de ommegang met andere het is iets raars...

Mijn dochter vroeg recent in de wagen, als het nieuws opstond, papa waarom is het altijd oorlog?

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.286
Punten
113
Hetgeen wat me nu al de hele tijd in mijn geest opkomt, bij een aantal reacties?

Een gewond dier ligt in de savana en wordt onmiddellijk aangevallen door soortgenoten. De samenleving en vooral de ommegang met andere het is iets raars...

Mijn dochter vroeg recent in de wagen, als het nieuws opstond, papa waarom is het altijd oorlog?
Hetgeen bij mij opkomt bij zo een reactie: "wat een hoog calimero-gehalte". Sorry, maar met zo een reactie ga je het pleit niet winnen.

Start zo geen topic denk ik dan bij mezelf... Je weet immers dat je dergelijke reacties in het vooruitzicht gaat hebben.

Laatst bewerkt:

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
360
Punten
83

Ja hij loopt in DWA daar heb jij overschot van gelijk in maar dan wel achter de rooi lijn dus op openbaar domein! Daar ging het net om. Ik weer mij niet als de Duivel in een wijwater vat ik kan er gewoon niet tegen als mensen allerhande argumenten aandragen die kant nog wal raken (of stukken uit een wetgeving kopiëren die net passen maar andere dan net niet).

Hetgeen wat TS in dat specifiek topic vroeg "mag ik mijn overloop van infiltratie op DWA aansluiten" daarop heb ik steeds hetzelfde geantwoord, namelijk nee en dat beste man/vrouw ben ik al de hele tijd aan het zeggen.

Ik lees ook nog altijd geen weerleg op Artikel 6, het verschil tussen openbaar en prive enz...

Geef mij 1 op 1 het bewijs dat je informatie klopt (de volledige informatie) en dan zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven, daar ben ik niet beschaamd om.

En het kadertje waar jij van spreekt komt 1 op 1 van Vlario, dus als jij nog steeds ben overtuigd be-my-guest. Vele keuringen gehad, vele discussie met architecten (bureaus) alom, vele witnessings vanuit Vlario. Iets met uil en bril...

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.285
Punten
113

Tussenkomst Moderator

communiceren op een forum is niet altijd makkelijk. De ene kan dat al wat beter dan de andere, de ene kan emotie in zijn teksten leggen, de andere niet. De ene vind dat hij de botte bijl moet gebruiken om iets duidelijk te maken, de andere niet... Als ik berichten plaats op het forum stel ik mij altijd de vraag: "Als ik dit face to face moet zeggen tegen die persoon, zou ik dat ook op die toon, die manier zeggen?" Héél dikwijls wordt de delete knop dan toch nog gebruikt ;).
Soit, zoals hier boven gezegd: van zo'n topics wordt niemand echt vrolijker, dus misschien er toch maar mee stoppen ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan