• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

het klaaghoekje

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
in is om topics te starten om te klagen over motorrijders, energiecrissisen, verkeersboetes, ambetante kopers die op het laatste moment afzeggen stel ik voor alle 'klachten en irritaties' hier neer te pennen. beginnen.



DE POST!!!!! Hoe kan je nog vertrouwen op zo een instelling???



Verhaal: Ikke, heb ne ps3, die stuk is, en moet verzonden worden naar sony per post. Ik moet het inpakken in een neutrale doos en het adres is niet naar sony gericht, want anders zou men mogelijke 'dieven' op ideeen kunnen brengen.



Wat blijkt, mijn ps3 is NOOIT aangekomen bij sony. vreemd niet, dat een dingske van 600€ verdwijnt bij de post. Bij ons op het werk is het hetzelfde, als we pakjes versturen met al is het maar een usb stick, je mag zeker zijn dat ze leeg aankomen.



Waar gaan we naartoe, als je de post zelfs niet meer kan vertrouwen? :evil:
 

Joost79

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
1.237
Waarderingsscore
1
Punten
36
Take care. En veel beterschap voor iedereen se.
 
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn bomma, waarnaast we bouwen, is vorige maand plots overleden. Ik baal er nog steeds van. Mijn moeder gaat er stilaan onderdoor omdat ze te veel op zich wil nemen, die is het crashen nabij... De feestdagen is dit jaar écht wel balen...
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sterkte TieLo.

Het lijkt wel of het overal iets is. Mijn schoonbroer ligt al bijna twee maanden in het ziekenhuis in quarantaine (wordt behandeld tegen leukemie), twee jaar geleden mijn schoonzus borstkanker, ook rond de kerst. Het zijn geen kerstfeestjes meer zoals vroeger.
 
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor jou ook veel sterkte, en voor iedereen met 'miserie' en verlies...
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Wat een verschrikkelijk jaar hebben we hier achter de rug, nog nooit hebben we van zoveel familieleden afscheid moeten nemen:

nov. 2010 schoonvader/vader/opa (Curaçao) :(

dec. 2010 schoonmoeder/moeder/oma (Curçao) :(

mrt. 2011 moeder/schoonmoeder/oma :( :(

sep. 2011 oom (echtgenoot van zus van mijn vader)

nov. 2011 oom (broer van mijn vader)

dec. 2011 oom (echtgenoot van tweelingzus van mijn moeder)



Nog meer dan ooit ben ik daardoor bewust van de waarde van familie. Mijn vader leeft gelukkig nog maar heeft een flinke klap gekregen door het verlies van zijn vrouw. Hij woont nu bij ons in het dorp (prachtig appartement van 100m² naast verzorgingshuis) zodat wij hem elke dag zien... :D :D :D
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
met mijn vader ging het goed ....



Blijkbaar heeft hij parkinson er bij gekregen. 1 van de symptomen is moeilijkheden met slikken. Hij heeft dit dus, en heeft zeer veel moeite om eten die in purree vorm is, door te slikken.



Hij heeft 2 dagen zonder eten gezeten en zonder drinken, hij is dus terug totaal verzwakt. Door de staking kon mijn moeder niet naar het ziekenhuis ( ze gebruikt openbaar vervoer ). Niemand heeft aan mijn vader deftig uitgelegd waarvoor de maagsonde via de neus betekende, dus heeft men gewacht tot vrijdag ... kwaad dat ik er van word. Ja het is "gevaarlijk" om te eten voor mijn vader, maar om hem niets te geven ....

Hij zou het afgelopen half jaar ook regelmatig mini hersenbloedingskes hebben gedaan zonder uitvalverschijnselen ....



hij was aangesterkt, oké hij at niet veel maar iets is beter dan niets. Ik heb met hem alleen gesproken, hij wil die maagsonde helemaal niet, hij wil naar huis ( ze hadden woensdag gezegd dat hij naar huis mocht maar donderdag opeens dan weer niet ). Ik heb het gevoel dat het allemaal genoeg is geweest voor hem, maar hij durft dat niet luidop zeggen. De dokter van dienst vind dat mijn vader geen keuze heeft en moet eten, ik heb gezegd dat hij altijd een keuze heeft maar van zo iets is er geen sprake bij de dokter.



Als mijn vader niet meer verder wil, wil ik zijn beslissing respecteren hoe erg ik dit ook vind. Niemand wil zijn vader kwijt maar ik zie hem nu aftakelen tot en met en dat is ook niet om aan te zien, dat doet mij veel meer pijn.
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Sterkte, heb ik vroeger bij mijn bompa gezien, 83 jaar en nooit echt ziek geweest, die lag te vermergelen in het gasthuis tot hij op een keer tegen de dokter zei, die baxsters stop daar eens mee, het is genoeg geweest.

Hij had ook parkinson, fase 3.
 

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
Doet me denken aan mijn eigen vader. Die mens moest omwille van de medische hardnekkigheid zijn laatste maanden in het ziekenhuis doorbrengen. Terwijl hij zo graag thuis wou zijn... :(



Sterkte Leen (en familie) in deze moeilijke periode!
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het punt echt daar is, laat ik hem naar huis gaan ze, hij mag niet in het ziekenhuis sterven.



dat wil hij niet. Hij beseft best wel heel goed wat er aan de hand is. Maar om dat hij 80 wordt en een klein beetje trager is ( wat normaal is ) hebben sommige "zorgversterkkers" het gevoel van, de mens is dement.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sterkte Leen. Het is heel erg dat artsen nog steeds de wens van de zieke niet respecteren. Een vriendin van me is pas haar moeder verloren. Het oude mensje had kanker (what else?), is nog door allerlei zware therapieën gegaan maar op een gegeven moment wou ze niet meer. Het aftakelingsproces was al zover dat ze ook niet meer kon. Hoewel ze een euthanasieverklaring had heeft geen enkele arts haar willen helpen. Gelukkig voor iedereen heeft de vrouw nadien nog maar een dag of drie geleefd en kreeg ze zware pijnstilling waardoor ze in een kunstmatige coma terechtkwam, maar euthanasie op het moment dat zij het wou, en waardig afscheid nemen? Vergeet het (dit was in Nederland).
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
1.677
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, de verhalen uit Nederland zijn mij welbekend. Dan ben ik heel blij dat ik in België woon.



@Leen: helaas ben jij het niet die weet/voelt wanneer de tijd gekomen is. Dat zal je vader zelf moeten duidelijk maken en dat doet/durft hij blijkbaar niet. En het onderscheid maken tussen iemand die gewoon niet graag in het ziekenhuis is en iemand die voelt dat hij gaat sterven, zal niet simpel zijn als die dat zelf niet aangeeft. Ik wens je dus heel veel kracht, sterkte en vooral veel wijsheid hierin!
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn vader was aan de betere hand, tot hij vrijdag avond/nacht een zware bloeding kreeg en veel bloed verloren heeft. door onderzoek bleek de bloeding ontstaan te zijn door een grote tumor in de dikke darm.

Toen ik alleen met hem was heeft hij gevraagd om alles te doen stoppen, hij wil het allemaal niet meer.



Zijn toestand is "onder controle" maar zorgwekkend. Hij heeft gisteren nog bloed gehad, had een bloeddruk van 7/5 en zijn voeding is gestopt. Na een gesprek met de arts en mijn moeder is er beslist om hem DNR te laten zetten. Dit wil zeggen, niet meer reanimeren en geen levensverlengende acties ondernemen. We hopen dat hij nog naar huis kan, maar daar kan de dokter geen antwoord op geven.



We zullen zien ...
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wat een drama. Ik heb een enigzins vergelijkbare situatie meegemaakt met mijn vader. Heel veel sterkte!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan