• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

het klaaghoekje

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
in is om topics te starten om te klagen over motorrijders, energiecrissisen, verkeersboetes, ambetante kopers die op het laatste moment afzeggen stel ik voor alle 'klachten en irritaties' hier neer te pennen. beginnen.



DE POST!!!!! Hoe kan je nog vertrouwen op zo een instelling???



Verhaal: Ikke, heb ne ps3, die stuk is, en moet verzonden worden naar sony per post. Ik moet het inpakken in een neutrale doos en het adres is niet naar sony gericht, want anders zou men mogelijke 'dieven' op ideeen kunnen brengen.



Wat blijkt, mijn ps3 is NOOIT aangekomen bij sony. vreemd niet, dat een dingske van 600€ verdwijnt bij de post. Bij ons op het werk is het hetzelfde, als we pakjes versturen met al is het maar een usb stick, je mag zeker zijn dat ze leeg aankomen.



Waar gaan we naartoe, als je de post zelfs niet meer kan vertrouwen? :evil:
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Myriam, succes.



Elk huisje draagt zijn kruisje, weet je.



In onze familie, een jong familielid een levertumor.

Je zou schrik krijgen om nog naar de dokter te gaan.
 

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
Vooreerst:

Ik ben voor de aangekondigde besparingen. Alléé, niet voor, maar ik begrijp de noodzaak wel.



Maar toch efkes:

De zelfbouw van onze nulwoning...

-De aftrek van de eerste gezinswoning op 10 jaar: een kleine +-10000€

-Belastingaftrek nulenergiewoning de komende 10 jaar: +-25000€



Zware besparingen in de ziekteverzekering...

-...met een invalide echtgenote...



Wij hebben dan ons deel wel betaald hoop ik... :roll:
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sterkte Myriam

bedankt iedereen.



Gelukkig heb ik veel steun van collega's.



On topic: voor de 3de keer dit jaar een ontsteking aan mijn schouder. Eerst een weekje gewoon rondgelopen, dan toch naar de dokter. pillletjes gekregen die de pijn niet echt wegnemen.



Ik vind het stom om daarvoor thuis te blijven. Ik ben niet echt ziek, de examens en vooral de praktijk examens zijn er (bijna). Dus gaan we lesgeven. Al moet ik wat minder zwaaien met mijn armen. Vrijdag stak ik mijn rechter arm iets te hoog in de lucht en er liep een traan van pijn over mijn wang.
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Myriam, wat een ellende zeg... :-(



Hier is een beetje gelijkaardig momenteel... 3 weken geleden man zijn job verloren, besparingen, gewoon een volledig kaderniveau geschrapt, een paar dagen later heeft mijn vader zijn broer dood gevonden, 51 jaar...



Man is nu dus volop aan het zoeken naar een nieuwe job, maar eindejaar is daar geen goede periode voor en zijn soort job is niet dik gezaaid. We kunnen een tijdje voort, maar zoontje vraagt dan zo af en toe" hebben we nu nog wel centen?"... ocharm het manneke.
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
leen&bjorn wrote:
Ik breng liever de directie op de hoogte, als dit voorvalt dan weet men er iets van en zal men er geen problemen van maken ( anders ook niet maar ergens is openheid voor deze dingen belangrijk op school ).



Ik vind het toch ook een raar gegeven hoor, dat je je werkgever zou moeten op de hoogte stellen. Sommige dingen behoren nu eenmaal tot het privé-leven van de werknemer en ik vind in ieder geval dat die werknemer de keuze moet krijgen om hierover al dan niet open te zijn. Bij jullie krijgen ze die keuze blijkbaar ook wel, maar vindt men het toch maar raar als mensen niet zo'n openheid vertonen. Dat vind ik jammer. Het zou naar mijn mening niet mogen dat je ergens moreel gedwongen voelt zulke dingen te gaan melden.



Dat gezegd zijnde, aan iedereen veel sterkte hier. Ik had ook een klaag, maar voel me nu beschaamd om die te komen melden, nu ik dit hier allemaal lees.
 

Joost79

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
1.237
Waarderingsscore
1
Punten
36
Soms is het gewoon handig dat je werkgever een paar privedingen spelen die voor bepaalde mensen een grote weerslag hebben. Er kan al eens met bepaalde kleinigheden wat coulanter omgesprongen worden bv...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Babelutte wrote:
Myriam, wat een ellende zeg... :-(



Hier is een beetje gelijkaardig momenteel... 3 weken geleden man zijn job verloren, besparingen, gewoon een volledig kaderniveau geschrapt, een paar dagen later heeft mijn vader zijn broer dood gevonden, 51 jaar...



Man is nu dus volop aan het zoeken naar een nieuwe job, maar eindejaar is daar geen goede periode voor en zijn soort job is niet dik gezaaid. We kunnen een tijdje voort, maar zoontje vraagt dan zo af en toe" hebben we nu nog wel centen?"... ocharm het manneke.



succes gewenst voor je man met het vinden van een nieuwe betrekking



weet dat er echter bij veel bedrijven de vinger op de knip zit, externe consultants zijn ook overal aan het schuiven.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Bart Aertgeerts wrote:
Vooreerst:

Ik ben voor de aangekondigde besparingen. Alléé, niet voor, maar ik begrijp de noodzaak wel.



Maar toch efkes:

De zelfbouw van onze nulwoning...

-De aftrek van de eerste gezinswoning op 10 jaar: een kleine +-10000€

-Belastingaftrek nulenergiewoning de komende 10 jaar: +-25000€



Zware besparingen in de ziekteverzekering...

-...met een invalide echtgenote...



Wij hebben dan ons deel wel betaald hoop ik... :roll:



ja en neen bart



veronderstel dat die aftrekken nooit waren ingevoerd, dan had je dat ook betaald.

Dus uiteindelijk moet je je deel nog bijdragen :twisted: :wink:
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik vind dat hij verbazingwekkend snel al aan het solliciteren is, voor een bepaalde job zit hij al in de 2de ronde en krijgt hij een gesprek met de algemeen bestuurder van het bedrijf, maar dat is denk niet "de job" die hij wilt doen. Hij moet ook niet het eerste het beste aannemen he...; 2de mogelijkheid heeft zich vandaag aangediend. Hij panikeert vooralsnog niet ( ik al wel eens)



Ik zit hoe langer hoe meer te denken van ons mooie nieuwe huis te verkopen... en in dezelfde buurt opnieuw te bouwen. Hij is voorlopig nog niet overtuigd...
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
dieke wrote:
leen&bjorn wrote:
Ik breng liever de directie op de hoogte, als dit voorvalt dan weet men er iets van en zal men er geen problemen van maken ( anders ook niet maar ergens is openheid voor deze dingen belangrijk op school ).



Ik vind het toch ook een raar gegeven hoor, dat je je werkgever zou moeten op de hoogte stellen. Sommige dingen behoren nu eenmaal tot het privé-leven van de werknemer en ik vind in ieder geval dat die werknemer de keuze moet krijgen om hierover al dan niet open te zijn. Bij jullie krijgen ze die keuze blijkbaar ook wel, maar vindt men het toch maar raar als mensen niet zo'n openheid vertonen. Dat vind ik jammer. Het zou naar mijn mening niet mogen dat je ergens moreel gedwongen voelt zulke dingen te gaan melden.



Dat gezegd zijnde, aan iedereen veel sterkte hier. Ik had ook een klaag, maar voel me nu beschaamd om die te komen melden, nu ik dit hier allemaal lees.



De directie is op de hoogte, als er iets met mijn vader gebeurt mag ik vertrekken, ookal ben ik les aan het geven. Als je dat dan eerst nog allemaal moet uitleggen .... het is iets handiger nu. De directie heeft wel dat beleidt, dat je met je problemen bij hen terecht kan.
 
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
2.780
Waarderingsscore
0
Punten
0
Babelutte wrote:
Ik vind dat hij verbazingwekkend snel al aan het solliciteren is, voor een bepaalde job zit hij al in de 2de ronde en krijgt hij een gesprek met de algemeen bestuurder van het bedrijf, maar dat is denk niet "de job" die hij wilt doen. Hij moet ook niet het eerste het beste aannemen he...; 2de mogelijkheid heeft zich vandaag aangediend. Hij panikeert vooralsnog niet ( ik al wel eens)



Ik zit hoe langer hoe meer te denken van ons mooie nieuwe huis te verkopen... en in dezelfde buurt opnieuw te bouwen. Hij is voorlopig nog niet overtuigd...





Niet panikeren Babelutte.

Ben ooit in november beginnen solliciteren en had half januari al een nieuw contract ondertekend, en heb ook een zeer specifieke job :wink:
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Babelutte wrote:
Ik zit hoe langer hoe meer te denken van ons mooie nieuwe huis te verkopen... en in dezelfde buurt opnieuw te bouwen. Hij is voorlopig nog niet overtuigd...





Ik begrijp even niet hoe dit iets gaat oplossen? Alhoewel ik niet weet hoe de (financiële)situatie is.



Tijdelijk een job aannemen onder niveau en eventueel onderbetaald en even doorbijten tot de crisis over is of tot een nieuwe opportuniteit zich voordoet, kwestie van de onrust weg te nemen.



Is het niet zo dat hoge kaderfuncties aanzienlijke ontslagvergoedingen krijgen? Dus geen reden om zo vlug te panikeren. :wink:



Enfin, veel sterkte gewenst (ik wil zeker niemand zijn rekening maken maar misschien is het een manier om u gerust te stellen)
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het huis en het ontslag hebben niet rechtstreeks met elkaar te maken. Ik denk er al langer over , en nu door ontslag voel ik me gesterkt in mijn gevoel, hij niet. Hij houdt enorm van het huis, terwijl ik er ook veel nadelen aan zie, waaronder idd ook de enorme kost om dat huis draaiende te houden. Je wilt niet horen wat de vaste kosten zijn.



Over die job aannemen onder niveau : er zijn ZEER weing mensen die iemand aannemen die duidelijk overgekwalificeerd is hoor. Hij zou dat zeker doen, vooral gewoon om bezig te zijn, maar dat is niet evident gewoon. Maar hij krijgt veel telefoon en mail, hij heeft zon'n outplacement bedrijf dat hem begeleidt, en die zijn ervan overtuigd dat hij snel terug aan de slag zal zijn. Ik hoop het, niet alleen voor de financiële situatie
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb momenteel ook een onderbetaalde job, de vele uren maken dan weer dat ik meer dan anders verdien.

De job ook aangenomen omdat ik dan bezig was en omdat ik wat zag in de firma die gekend is om zijn vakwerk, verder om het vak te leren (iets andere specialiteit).



Nu terwijl het slecht gaat met de concurenten huren wij ze heden in omdat we dagelijks bestellingen moeten laten gaan, deze zomer waren we gemiddeld met 10 ploegen op de baan, nu zijn dat er bijna 20.



Mijn gok was dus zo slecht niet.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Babelutte wrote:
Het huis en het ontslag hebben niet rechtstreeks met elkaar te maken. Ik denk er al langer over , en nu door ontslag voel ik me gesterkt in mijn gevoel, hij niet. Hij houdt enorm van het huis, terwijl ik er ook veel nadelen aan zie, waaronder idd ook de enorme kost om dat huis draaiende te houden. Je wilt niet horen wat de vaste kosten zijn.



Over die job aannemen onder niveau : er zijn ZEER weing mensen die iemand aannemen die duidelijk overgekwalificeerd is hoor. Hij zou dat zeker doen, vooral gewoon om bezig te zijn, maar dat is niet evident gewoon. Maar hij krijgt veel telefoon en mail, hij heeft zon'n outplacement bedrijf dat hem begeleidt, en die zijn ervan overtuigd dat hij snel terug aan de slag zal zijn. Ik hoop het, niet alleen voor de financiële situatie



maar je moet ook rekenen dat je voor je "minder zuinig" huis veel minder gaat krijgen dan voor een "zuinige nieuwbouw" bij verkoop



wij zitten momenteel ook in dat verhaal



en minder zuinig was bij ons dan een lage energie woning, vrij ruim

en nu een passiefbouw



hou er ook rekening mee dat een nieuwe lening als je man werkloos is ook voor vele banken geen evidentie is!



ik stel voor om even rustig te blijven en alles goed door te denken, uit te praten

er zijn zeker heel wat vacatures beshikbaar



vorige week nog in de krant : bedrijven zoeken dertigers (met ervaring)



succes
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mijn man is een 50'er he, geen 30'er ;-) Mensen die dit huis willen kopen, kijken niet naar de energiekost, denk ik, we spreken over een huis in een hogere prijsklasse.



Ik zou dat ook nu niet als "redmiddel" willen doen, maar als hij terug werkt he Ik wil gewoon van de "must voor een bepaald niveau inkomen" vanaf, snap je? Een lening van de helft van nu, een huis dat de helft kost aan onderhoud, en al de rest mooi braaf op een spaarrekening, reserve, zekerheid.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Babelutte wrote:
Mijn man is een 50'er he, geen 30'er ;-) Mensen die dit huis willen kopen, kijken niet naar de energiekost, denk ik, we spreken over een huis in een hogere prijsklasse.



Ik zou dat ook nu niet als "redmiddel" willen doen, maar als hij terug werkt he Ik wil gewoon van de "must voor een bepaald niveau inkomen" vanaf, snap je? Een lening van de helft van nu, een huis dat de helft kost aan onderhoud, en al de rest mooi braaf op een spaarrekening, reserve, zekerheid.





Ik zag hier eens foto's passeren van een superkeuken (als ik het mij goed kan herinneren was het die van Babelutte). Bleek dat het dan over het buitenverblijf ging :mrgreen: .



-Buitenverblijf verhuren is misschien ook een optie?

-Kosten drukken door bijvoorbeeld zelf onderhoud te doen in de tuin enz. (voor sommigen is dat zelf een ontspannende hobby)

-Verwarming zwembad afzetten en het laten leeglopen, enz…



ps. 50 is geen 55 hé dus op de arbeidsmarkt mag dat nog geen probleem zijn! (ideale leeftijd voor leidinggevende functies)
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Buitenverblijf verhuren mag van mij,( heeft daar een keukenfoto van gestaan? ben ik al vergeten... tis nochtans maar een heel simpele keuken zenne, zo super zal die niet zijn?)

zwembad en tuin kosten op dit moment geen geld...

dat allemaal verandert niet veel aan mijn idee hoor, van verstandiger te bouwen:)) Maar nog eens, man vindt het waanzin :? Allez, ik zit hier mijn hele leuke bureau, met mooi zicht op de tuin, maar, ik heb in die ene kamer 3 buitenmuren, een plat dak voor die bureau alleen, EN die zweeft nog eens boven de grond, dus ook langs onder buiten eigenlijk... ok, dat is allemaal geïsoleerd, de vloer is niet eens koud, maar, het is gewoon DOM!! Maar schoon dat het is :oops:
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Babelutte wrote:
Mijn man is een 50'er he, geen 30'er ;-) Mensen die dit huis willen kopen, kijken niet naar de energiekost, denk ik, we spreken over een huis in een hogere prijsklasse.



Ik zou dat ook nu niet als "redmiddel" willen doen, maar als hij terug werkt he Ik wil gewoon van de "must voor een bepaald niveau inkomen" vanaf, snap je? Een lening van de helft van nu, een huis dat de helft kost aan onderhoud, en al de rest mooi braaf op een spaarrekening, reserve, zekerheid.



huizen verkopen in hoge prijsklasse is sowieso een moeilijke zaak, je moet net die kandidaat vinden die de prijs wil betalen, anders staan de huizen erg lang te koop...



Zelf vind ik ook wie het budget heeft om huis te kopen in hogere prijsklasse (stel dan > 500K€...) die bouwt toch een huis he naar zijn smaak en goesting.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan