het klaaghoekje

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
in is om topics te starten om te klagen over motorrijders, energiecrissisen, verkeersboetes, ambetante kopers die op het laatste moment afzeggen stel ik voor alle 'klachten en irritaties' hier neer te pennen. beginnen.

DE POST!!!!! Hoe kan je nog vertrouwen op zo een instelling???

Verhaal: Ikke, heb ne ps3, die stuk is, en moet verzonden worden naar sony per post. Ik moet het inpakken in een neutrale doos en het adres is niet naar sony gericht, want anders zou men mogelijke 'dieven' op ideeen kunnen brengen.

Wat blijkt, mijn ps3 is NOOIT aangekomen bij sony. vreemd niet, dat een dingske van 600€ verdwijnt bij de post. Bij ons op het werk is het hetzelfde, als we pakjes versturen met al is het maar een usb stick, je mag zeker zijn dat ze leeg aankomen.

Waar gaan we naartoe, als je de post zelfs niet meer kan vertrouwen? :evil:

Lid geworden
17 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier even mijn gal spuwen: moet de pers nu echt elk gruwelijk detail over Ronald Janssen breed uitsmeren? Ik doe mijn best om dit allemaal niet te lezen, maar de ranzige details staan uitgebreid op voorpagina's en websites van kranten. HLN springt er natuurlijk bovenuit, maar de kwaliteitskranten moeten weinig onderdoen... :( :x

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nevermore wrote:
leen&bjorn wrote:
Als leerkracht Huishoudkunde, zorg voor woning, leer ik mijn leerlingen van het 2de 3de en 4de strijken .... en sommige doen niets liever dan dat ....

Andere doen dan weer liever niets, dan dat...

En nog anderen doen liever iets kompleet idioot,

zoals latijn, toneel, menswetenschappen,...

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een maat van me heeft de strijd tegen kanker verloren. :cry:

Rust in vrede Jean.

Lid geworden
26 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
electrabel ..... en de eindafrekening.

407 euro te betalen tegen 2/11

En de maandelijkse rekening gaat met 50 euro omhoog ....

ik was altijd in daluren, vaatwas in daluren.

De verwarming staan nu nog niets eens op, ik doe een trui aan .... en als we werken zijn, staat die af.

We hebben wel spots en nog geen dubbele beglazing en deftige isolatie ....

Een andere leveransier zou dat helpen?

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
leen&bjorn wrote:

...

De prijzen van de verschillende leveranciers schommelen dagelijks. Wij dachten ook te veranderen, van Electrabel naar Essent omdat die, toen ik op de site van de VREG keek, het goedkoopst waren. Een week later kijk ik opnieuw en dan was Luminus de goedkoopste. Enfin, wij kunnen momenteel toch niet veranderen want we hebben een contract met Electrabel waarvan ik te laat had gezien dat het 1 oktober verviel en we moeten 3 maanden op voorhand opzeggen. :?

Wij betalen ook heel veel voor gas en elektriciteit. Onze wasmachine/droogkast/vaatwasser draaien ook alleen 's nachts of in het weekend. Chauffage draait tot 18u, daarna wordt de haard aangestoken. Ik ben overdag wel veel thuis, dus overdag brandt de verwarming bijna altijd. Wij hebben al een nieuwe condensatieketel laten plaatsen, onze vloeren geïsoleerd, nu ook nieuwe ramen maar dat is blijkbaar allemaal een maat voor niks. Ons (plat) dak zou nog moeten geïsoleerd worden en verder zullen wij het moeten nemen zoals het komt ... of verhuizen naar een energiezuinige woning. Het probleem is dat wij nogal heel erg gehecht zijn aan ons (oud) huis.

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
leen&bjorn wrote:

ik was altijd in daluren, vaatwas in daluren.

De verwarming staan nu nog niets eens op, ik doe een trui aan .... en als we werken zijn, staat die af.

We hebben wel spots en nog geen dubbele beglazing en deftige isolatie ....

De elektriciteitsprijs voor een residentiële gebruiker is in een jaar tijd met 33 procent gestegen. Dat meldt De Morgen donderdag op basis van berekeningen van energietoezichthouder CREG. Voor een doorsnee gezin zou de stijging neerkomen op een meerprijs van 182 euro.

Voor de prijsvergelijking nam de CREG een klant bij Electrabel in het distributiegebied van Gaselwest. In augustus 2010 kostte een megawattuur stroom 175 euro. Dat steeg tot 232 euro in juli 2011, of een stijging met 57 euro. Bij een doorsnee jaargebruik van 3,5 megawattuur komt dat neer op 182 euro extra.

De prijsstijging is voor het grootste deel toe te schrijven aan het verhoogde distributienettarief van Gaselwest, dat met 35 euro steeg. Dat is volgens de CREG te wijten aan ‘de hoogoplopende kosten van de opkoopverplichting van groenestroomcertificaten en van de REG-premies (voor energiebesparende maatregelen).’

De leveranciersprijs van Electrabel steeg met 7,65 euro. De rest van de prijsstijging is toe te schrijven aan heffingen en de hogere bijdrage voor hernieuwbare energie.

Ook aardgas werd duurder voor de gezinnen. De prijs steeg met 13 procent in een jaar. Ook die stijging heeft te maken met een combinatie van stijgende tarieven voor distributie en levering met hogere heffingen.

Lid geworden
26 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
leen&bjorn wrote:

...

De prijzen van de verschillende leveranciers schommelen dagelijks. Wij dachten ook te veranderen, van Electrabel naar Essent omdat die, toen ik op de site van de VREG keek, het goedkoopst waren. Een week later kijk ik opnieuw en dan was Luminus de goedkoopste. Enfin, wij kunnen momenteel toch niet veranderen want we hebben een contract met Electrabel waarvan ik te laat had gezien dat het 1 oktober verviel en we moeten 3 maanden op voorhand opzeggen. :?

Wij betalen ook heel veel voor gas en elektriciteit. Onze wasmachine/droogkast/vaatwasser draaien ook alleen 's nachts of in het weekend. Chauffage draait tot 18u, daarna wordt de haard aangestoken. Ik ben overdag wel veel thuis, dus overdag brandt de verwarming bijna altijd. Wij hebben al een nieuwe condensatieketel laten plaatsen, onze vloeren geïsoleerd, nu ook nieuwe ramen maar dat is blijkbaar allemaal een maat voor niks. Ons (plat) dak zou nog moeten geïsoleerd worden en verder zullen wij het moeten nemen zoals het komt ... of verhuizen naar een energiezuinige woning. Het probleem is dat wij nogal heel erg gehecht zijn aan ons (oud) huis.

Ons contract loopt tot 30 juni .... het is de moment dus om alles te veranderen ( je moet 2 maanden op voorhand het laten weten ). Dit weekend bouwinfo nen keer uitpluizen en alles op een rij zetten. Het enige wat echt nog energie dag en nacht verslint is de oude diepvriezer van oma, .... ik denk er aan om deze te vervangen. Trouwens een droogkast gebruik ik 2 - 3 keer per maand .... ( gekregen als kado ) voor de rest alles buiten of binnen op rekjes.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
leen&bjorn wrote:
Trouwens een droogkast gebruik ik 2 - 3 keer per maand .... ( gekregen als kado ) voor de rest alles buiten of binnen op rekjes.

Hier alleen voor de handdoeken/washandjes/lakens. Is helaas wel een pak meer dan drie keer per maand.

Al mijn huishoudtoestellen zijn minstens A klasse, dus daar kan het ook al niet aan liggen.

Joost79

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
MyriamC wrote:
leen&bjorn wrote:

...

Dak is belangrijkste om te isoleren, zo dik mogelijk doen se. Eventueel je spouwen nog isoleren.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Joost79 wrote:
Dak is belangrijkste om te isoleren, zo dik mogelijk doen se. Eventueel je spouwen nog isoleren.

Spouw? Welke spouw? Alleen steense muren hier.

En het dak laten isoleren ... we hebben hier offertes liggen waar je niet goed van wordt. We hebben de laatste tijd al veel te veel spaargeld in ons huis gestoken.

Lid geworden
30 nov 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zijn sommige forumleden zo gevoelloos, dat zij niet eens reageren op het overlijden van een vriend van een forumlid? Of hebben zij met een pm gereageerd?

Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd, ik hoop met heel mijn hart het laatste.

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
paso wrote:
Een maat van me heeft de strijd tegen kanker verloren. :cry:

Rust in vrede Jean.

Mijn excuses dat ik dit bericht niet eerder heb gezien!

Alvast heel veel sterkte toegewenst paso. Niemand kan iets zeggen of doen, enkel voldoende tijd heelt. Sterkte!

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
4
Punten
38
Vorige week nog supergezond. Ik voel voor aanstaand weekend een griepje aankomen.

Ik ben er dit jaar precies vroeg bij… :evil:

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
stonebiker wrote:
Vorige week nog supergezond. Ik voel voor aanstaand weekend een griepje aankomen.

Ik ben er dit jaar precies vroeg bij… :evil:

't Zal wel zijn. Ik ben er bijna de hele voorbije maand van van de plank geweest (ik was misschien toch beter naar de dokter gegaan.. :roll: )!

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan