- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 3.398
- Punten
- 113
Omdat er in andere topics soms off topic gegaan wordt over zware beroepen starten we maar een apart topic.
Let op: Dit is een gevaarlijk & gevoelig topic. Waarschijnlijk zal ik hier iets minder mild zijn in moderatie, omdat dit iets is waar snel de man kan gespeeld worden en niet meer de bal. Ik ga me dus niet altijd verantwoorden wanneer ik bepaalde reacties verwijder
. Een verwittigd forumgebruiker is er 2 waard
.
Grtz,
c00kie
Hier is her allemaal mee begonnen
.
Let op: Dit is een gevaarlijk & gevoelig topic. Waarschijnlijk zal ik hier iets minder mild zijn in moderatie, omdat dit iets is waar snel de man kan gespeeld worden en niet meer de bal. Ik ga me dus niet altijd verantwoorden wanneer ik bepaalde reacties verwijder
Grtz,
c00kie
Hier is her allemaal mee begonnen
DIY zei:Dat wordt dus ontkracht door de feiten: onderwijzend personeel (en ook voor een groot deel zittende ambtenaren) zijn de langstlevende groep na pensioen. Dit vooral omwille van de lage stress die zij ervaren (dat zal dan voor leerkrachten wel gemiddeld zijn omdat ze veel kunnen recupereren, want tijdens hun effectieve werkuren lijkt het me bijzonder stressvol) en de lage belasting op het lichaam (kunnen afwisselen tussen zitten en staan is blijkbaar vrij goed voor het lichaam).leerkracht zijn een zwaar beroep is
Minst lang leven na pensioen (en ook minst gezond blijvend): buitenactiviteiten in de bouw en poetsvrouwen. En landbouwers, maar daar zijn er niet zo veel van en dat zijn zelfstandigen dus hun pensioen kost niet veel.
Ik heb me al te pletter gezocht naar die studie, maar die lijkt verdwenen. Die was boven water gekomen toen men de 1e keer de pensioenleeftijd verhoogd heeft en er sprake was van een lijst van zware beroepen die niet langer zou moeten werken maar nooit ingevuld geraakt is. Onderwijsvakbonden wilden daar ten allen prijze onderwijs op lijst zware beroepen krijgen, maar toen bleek dat dus niet terecht te zijn.
Laatst bewerkt door een moderator: