• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Het grote "Welke serie kijk jij" topic

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Welke serie kijk jij? Waarom wel of waarom juist niet? Wat met verbouwprogramma's? Vind je die leuk?

Omdat er in een ander topic afgeweken werd van de originele vraag, maar er hier wel animo over was starten we een nieuw topic waar iedereen naar hartelust kan praten over series en breder tv-programma's in het algemeen.


Bedoel je nu dat Arcadia een goeie serie zou moeten zijn? Ik heb het opgegeven na een paar afleveringen. Slecht geschreven, ondermaatse acteerprestaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Ik heb 2 jaar geleden mijn telenet bundel buiten gegooid en verruild voor een internet abonnement en de TV-apps van VRT/VTM/SBS. Eenmaal je bewust naar programma's begint te zoeken in de apps merk je hoe mager het aanbod is. Gelukkig dat allo allo nog op vtm go staat!
Al die klusprogramma's, dat is puur vergif. Leg erna maar eens aan je vrouw uit dat een kamer schilderen een week duurt als ze een volledig huis 'verbouwen' op 3 dagen op TV. :rolleyes:
 

Macaron

Nieuw Lid
Lid geworden
7 aug 2022
Berichten
38
Waarderingsscore
11
Punten
8
Puur op het gebied van verbouwprogramma's vond ik "Huis Gemaakt" dan nog een van de betere in heel de reeks van Blind Gekocht, Ik vertrek, Ons huis/ Nieuw huis, ..

Net zoals die andere programma's zit dat uiteraard vol met gesponsorde verbouwingsmaterialen, maar daar zie je op zen minst nog eens de struggles en problemen die de DHZ tegenkomt en is het meer gericht op de verbouwingen/ werken zelf.
Het is ook niet zo dat er daar in ieder huis dezelfde keuken, badkamer, .. geïnstalleerd wordt door de sponsors, daar hebben ze ergens nog het creatieve aspect.

Als je dat vergelijkt met Blind Gekocht is dat drama en sensatie koppels zoeken om dan in iedere woning een gelijkaardige keuken en badkamer te plaatsen..
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Qua bouwprogramma's ben ik dan meer fan van de Britse.
Al eens naar "homes under the hamer" gekeken? Daar "renoveren" ze complete woningen voor 20.000 pond, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, soms ook nog een nieuw dak en nieuwe ramen en deuren. Dikwijls is dat dan allemaal laten doen ipv zelf gedaan. Je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit en afwerking wat minder is maar het verschil in prijs is toch wel heel groot. (of is hier alles gewoon te duur?)
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
W8 moa
straks nief reeks op BouwTube
Luk zen huizeke veur as em oud is.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
zou den @c00kie willen sponseren veur nief kranen want die zijn gepikt ???
:cool:
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Qua bouwprogramma's ben ik dan meer fan van de Britse.
Al eens naar "homes under the hamer" gekeken? Daar "renoveren" ze complete woningen voor 20.000 pond, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, soms ook nog een nieuw dak en nieuwe ramen en deuren. Dikwijls is dat dan allemaal laten doen ipv zelf gedaan. Je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit en afwerking wat minder is maar het verschil in prijs is toch wel heel groot. (of is hier alles gewoon te duur?)
Doen ze ook met auto’s, genoemde bedragen kloppen niet, zijn van +20 jaar terug
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Qua bouwprogramma's ben ik dan meer fan van de Britse.
Al eens naar "homes under the hamer" gekeken? Daar "renoveren" ze complete woningen voor 20.000 pond, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, soms ook nog een nieuw dak en nieuwe ramen en deuren. Dikwijls is dat dan allemaal laten doen ipv zelf gedaan. Je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit en afwerking wat minder is maar het verschil in prijs is toch wel heel groot. (of is hier alles gewoon te duur?)
Doen ze ook met auto’s, genoemde bedragen kloppen niet, zijn van +20 jaar terug
Gisteren nog gekeken, ze geven daar altijd het jaartal mee aan de kijker. Gisteren was het van 2021. Geen 20 jaar geleden dus.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Boris
De ingetogenheid en het verdriet maar ook de mannenzever en de humor laten me anders zien naar het leven en de dood.
Je zag ook een evolutie in de 2 , jonas en bockie, van we gaan wel mee tot beste vrienden van Boris.

Hoe Jeroom zo omgaat met zijn familie, vrienden en vriendinnen van weleer maar ook met de nieuwe vrienden van boris ...
awel daar kunnen we allemaal wel iets van leren. over omgaan met de dood van een geliefde.
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Hier ook serieus onder de indruk van 'Boris'.
Graag gekeken ook naar 'Een jaar op zee' van Wim Lybaert.

En met de kinders kijk ik met plezier mee naar 'Bluey' ☺️
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.141
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Qua bouwprogramma's ben ik dan meer fan van de Britse.
Al eens naar "homes under the hamer" gekeken? Daar "renoveren" ze complete woningen voor 20.000 pond, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, soms ook nog een nieuw dak en nieuwe ramen en deuren. Dikwijls is dat dan allemaal laten doen ipv zelf gedaan. Je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit en afwerking wat minder is maar het verschil in prijs is toch wel heel groot. (of is hier alles gewoon te duur?)
Engelse standaard is veel lager in dat programma Hun keukens bv zijn type Hubo. Veel dient voor verhuur of snelle verkoop.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Qua bouwprogramma's ben ik dan meer fan van de Britse.
Al eens naar "homes under the hamer" gekeken? Daar "renoveren" ze complete woningen voor 20.000 pond, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, soms ook nog een nieuw dak en nieuwe ramen en deuren. Dikwijls is dat dan allemaal laten doen ipv zelf gedaan. Je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit en afwerking wat minder is maar het verschil in prijs is toch wel heel groot. (of is hier alles gewoon te duur?)
Doen ze ook met auto’s, genoemde bedragen kloppen niet, zijn van +20 jaar terug
Gisteren nog gekeken, ze geven daar altijd het jaartal mee aan de kijker. Gisteren was het van 2021. Geen 20 jaar geleden dus.
Prijzen van 20 jaar terug, nu gebruiken
 

Thundernimf

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 mei 2013
Berichten
287
Waarderingsscore
112
Punten
43
Breder gesproken dan klusprogramma's herbekijken wij hier vooral series. Die gaan heel uiteenlopend: MASH, Blackadder, Lili en Marleen, SATC... Nieuwere klassiekers zoals Stargate, NCIS, Big bang Theorie. Meest recent zijn we op de wagen van Lucifer en Bull gesprongen en de Vlaamse Déjà Vu.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
The Bear vond ik ook goed, en Gommora (La Serie) eigenlijk ook wel hoewel dat meer een soap is met elke aflevering minstens 2 doden. En heel geestig: Peep Show. Niks te maken met strippers, maar met een fijn Brits komisch duo.

En vroeger op Dobbit: de ambachter (of hoe dat ook weer heette). Echte stielmannen in uitzonderlijke niches.
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
En vroeger op Dobbit: de ambachter (of hoe dat ook weer heette). Echte stielmannen in uitzonderlijke niches.
+1 hiervoor!

Verder vond ik de Dobbit serie waarin ze hun eigen huis renoveerden wel fijn om naar te kijken (heb de hele YouTube serie afgekeken terwijl de akte van mijn huis bij de notaris opgesteld werd; ervan uitgaande dat het allemaal niet "echt" is.
"We konden 5 uur met de aannemer meewerken & hebben daardoor 300.000€ gespaard!"
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
En vroeger op Dobbit: de ambachter (of hoe dat ook weer heette). Echte stielmannen in uitzonderlijke niches.
+1 hiervoor!

Verder vond ik de Dobbit serie waarin ze hun eigen huis renoveerden wel fijn om naar te kijken (heb de hele YouTube serie afgekeken terwijl de akte van mijn huis bij de notaris opgesteld werd; ervan uitgaande dat het allemaal niet "echt" is.
"We konden 5 uur met de aannemer meewerken & hebben daardoor 300.000€ gespaard!"
Idem
 
Lid geworden
12 jul 2023
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik kan nochtans nog met veel plezier naar Lawrence of Arabia of Death in Venice kijken :) En één van mijn favoriete reeksen aller tijden is Yes, (Prime) Minister.

De Rechtbank en Ooit Vrij vond ik nog goed te doen, sereen gemaakt zonder effectbejag of opgeklopte emoties. Maar de rest...
Ik krijg het vliegend schijt van die "talking heads". Om maar een voorbeeld uit de duim te zuigen:
- voice-over: "Maxime zal snel ontdekken dat opruimen op de werf heel belangrijk is"
- beeld: Maxime struikelt over een los verlengsnoer en valt op zijn smoel.
- beeld: hetzelfde, uit een andere, ietwat schokkerige bodycam.
- beeld: Maxime blijft even liggen, dramatische muziek
- hoofd van lief van Maxime: "ik zag onze maxime daar vallen en ik dacht oh my god die gaan we moeten afvoeren" (verbijt traan)
- hoofd van helper van lief van Maxime: "ik heb hem al honderd keer gezegd dat opruimen op een werf belangrijk is, en dan hoor ik dat die gevallen is"
- hoofd van Maxime: "ik liep met gerief in mijn handen en dan zag ik dat verlegsnoer niet en dan ben ik toch wel gevallen zeker, gelukkig was het niet al te erg."
- hoofd van lief van Maxime: "gelukkig was het niet al te erg, mijn helper heeft ook al vaak gezegd dat hij de werf moet opruimen"
- hoofd van Maxime: "ik moest er aan denken wat die helper van mijn lief altijd zegt, kuis uw werf op, ik zal het nu wel doen"
- voice over: "jaja Maxime, eerst zien en dan geloven"

En zo maken ze van een lullig non-event een lullig non-event dat 5 minuten duurt.

Ik heb de Vlaamse TV al een paar jaar opgezegd, 2 maand per jaar Netflix en 1 maand Prime Video en ik heb genoeg TV...

Ik wil heel graag naar het festival Go Short and Imagine lees over hem https://vlaamskijken.nl/2020/05/05/filmfonds-go-short-imagine-film-festival/
Op dit moment kijk ik een serie over de minister-president. Erg coole serie
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
ik vind Disney+ een teleurstelling. Krijg ik een pagina te zien op mijn tv waar ik een aanbod waarneem van een aantal series.
Dus efkes gebeld met Telenet en uitbreiding van de diensten gevraagd.
Log ik via telenet in op de streaming van Disney + en wat blijkt. Geen enkele serie die op de promotiepagine is te vinden in het keuze menu. Er is eigenlijk geen keuze menu met bvb een vergrootglaasje of andere functie. Wat krijg ik wel te zien. Keuze van rrn tiental series en een tiental films maar dus niet mijn eigen voorkeur. We zijn er weer aan voor de moeite.
 

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
1.443
Waarderingsscore
433
Punten
83
ik vind Disney+ een teleurstelling. Krijg ik een pagina te zien op mijn tv waar ik een aanbod waarneem van een aantal series.
Dus efkes gebeld met Telenet en uitbreiding van de diensten gevraagd.
Log ik via telenet in op de streaming van Disney + en wat blijkt. Geen enkele serie die op de promotiepagine is te vinden in het keuze menu. Er is eigenlijk geen keuze menu met bvb een vergrootglaasje of andere functie. Wat krijg ik wel te zien. Keuze van rrn tiental series en een tiental films maar dus niet mijn eigen voorkeur. We zijn er weer aan voor de moeite.
Er staat wel wat meer dan 10 films en 10 series op Disney+
Ik weet niet goed wat Telenet daarmee te maken heeft, misschien beter eens rechtstreeks op Disney+ inloggen, dan heb je beter overzicht van beschikbare videos.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Tja, vind maar eens wat je zoekt tegenwoordig. Ik aan het klagen dat de radio's, behalve MNM, van de tv waren bij Telenet (posten 900+), blijkt daar nu een aparte (kleine) knop voor te zijn en zijn die er wel allemaal. Oud worden zeker.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Ik kijk weinig TV, maar ik bekijk Bouwinfo continu🤪
Alle gekheid op een stokje, ik kijk inderdaad bitter weinig TV maar ik lees (in de weinige vrije tijd die ik heb) bijna altijd wat technische info of ik bekijk ne catalogus van een of ander technisch gerief. Ofwel ben ik mijn detailplannen aan't uitwerken of bijwerken. Productkennis is soms al het halve werk...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan