• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Het grote ev-topic

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
23.525
Waarderingsscore
8.108
Punten
113

Tussenkomst Moderator


Berichtje van @c00kie

Omdat iedereen anders overal te pas & ten onpas over EV's begint (jaja, ik ook), mag je hier pro's en con's en weet ik weet wat allemaal schrijven over elektrische voertuigen. Zolang het beleefd blijft kan alles ;).

Ik zal een aantal reacties van het laatste "ontspoorde" topic naar hier verplaatsen, dan zijn we direct gestart :p zonder een ander zijn topic te kapen

Ik was bijna gedraaid voor een electrische wagen.....
tot ik met een forumlid effe van zandhoven naar oostende reden voor onze aankopen in de vismijn ( ga naar sabine, winkel is van de jaren stillekes , maar wel topkwaliteit en tenminste ne uitleg om u tegen te zeggen. Die roggewangetjes waren overheerlijk met ... sorry ik wijk af, tis eten he)
Nu bij het oprijden stond mijn geacht forummedespeler met zenne electrische tuut op 40%. Niet genoeg om oostende te bereiken.
Opgeladen tot 80-85%
vertrokken
ergens rond gent terug opladen tegen een slakkegangeske en dan nog maar 85%
in oostende effe vis gekocht en in plaats van te gaan eten , kilometers moeten omrijden voor zo'n snellaadpaal .
Straffe van al, die vind je dus niet overal he, je moet soms inderdaad 20 km omrijden.
Eindelijk ene gevonden die iet of wat laadde tegen een deftige snelheid ( ja 1 uur minimum)
Ondertussen een hapje gegeten in zo'n baancafe waar ze denken dat ze het ritz zijn en dan terug naar zandhoven.

Als ik he tgoed voor heb , hebben we 1 uur bij Sabine gezeten voor visjes te kopen, 3 uur laden en 3 uur rijden
We hebben plechtig gezworen dat ik met mijne diesel in t vervolg rij
:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was bijna gedraaid voor een electrische wagen.....
tot ik met een forumlid effe van zandhoven naar oostende reden voor onze aankopen in de vismijn ( ga naar sabine, winkel is van de jaren stillekes , maar wel topkwaliteit en tenminste ne uitleg om u tegen te zeggen. Die roggewangetjes waren overheerlijk met ... sorry ik wijk af, tis eten he)
Nu bij het oprijden stond mijn geacht forummedespeler met zenne electrische tuut op 40%. Niet genoeg om oostende te bereiken.
Opgeladen tot 80-85%
vertrokken
ergens rond gent terug opladen tegen een slakkegangeske en dan nog maar 85%
in oostende effe vis gekocht en in plaats van te gaan eten , kilometers moeten omrijden voor zo'n snellaadpaal .
Straffe van al, die vind je dus niet overal he, je moet soms inderdaad 20 km omrijden.
Eindelijk ene gevonden die iet of wat laadde tegen een deftige snelheid ( ja 1 uur minimum)
Ondertussen een hapje gegeten in zo'n baancafe waar ze denken dat ze het ritz zijn en dan terug naar zandhoven.

Als ik he tgoed voor heb , hebben we 1 uur bij Sabine gezeten voor visjes te kopen, 3 uur laden en 3 uur rijden
We hebben plechtig gezworen dat ik met mijne diesel in t vervolg rij
:cool:
tja... als ge nie weet hoe het in elkaar zit ...
1. Als je afstanden van meer dan 200km gaat doen, zorg je VOORAF dat je wagen geladen is.
2. als je lange afstanden doet kijk je VOORAF waar je een laadpaal kunt vinden.

Enne... ik heb vorige week 1100 km gereden met een elektrische wagen, en dan nog een BUZZ die nog redelijk hoog in verbruik zit, zeker als je 120 à 130 km/u rijdt. Ik heb voor die 1100km 3,5u nodig gehad om te laden... Laden tot 80% gaat snel, daarna gaat het inderdaad traag... Ik zou dan toch nog maar eens 2 keer nadenken over dienen diesel.

en wat ik wel geleerd heb in het ritje naar & van Frankrijk... (Op de bestaande uitzonderingen na) Bestuurders van wagens, ouder dan 60 kunnen beter niet met nen elektrischen otto rijden. Die zetten hun aan ne laadpaal, laden op het drukste moment tot 100%, en komen pas terug als ze zin hebben en er ondertussen een rij van 5 wachten met stoom uit hun oren klaar staat om da plekske in te nemen. Dus inderdaad luk, rijdt gij maar met nen diesel...
 

en wat ik wel geleerd heb in het ritje naar & van Frankrijk... (Op de bestaande uitzonderingen na) Bestuurders van wagens, ouder dan 60 kunnen beter niet met nen elektrischen otto rijden. Die zetten hun aan ne laadpaal, laden op het drukste moment tot 100%, en komen pas terug als ze zin hebben en er ondertussen een rij van 5 wachten met stoom uit hun oren klaar staat om da plekske in te nemen. Dus inderdaad luk, rijdt gij maar met nen diesel...
5 wachtenden? Als daar nog 60-plussers tussen zitten, staat nr. 5 daar nog 2 uur te schilderen voor hij maar kan beginnen met laden.
Vorige week heb ik me nog de bedenking gemaakt toen we een sanitaire stop deden voor moeder en dochter op een snelwegparking. Tussen het aankomen en terug vertrekken, stonden alle laadplaatsen vol met dezelfde wagens... Blij met m'n diesel.
 

en wat ik wel geleerd heb in het ritje naar & van Frankrijk... (Op de bestaande uitzonderingen na) Bestuurders van wagens, ouder dan 60 kunnen beter niet met nen elektrischen otto rijden. Die zetten hun aan ne laadpaal, laden op het drukste moment tot 100%, en komen pas terug als ze zin hebben en er ondertussen een rij van 5 wachten met stoom uit hun oren klaar staat om da plekske in te nemen. Dus inderdaad luk, rijdt gij maar met nen diesel...
Deze week exact dat meegemaakt... tot de persoon voor mij in die rij het wegrestaurant binnenging, tafels afging tot hij de eigenaar had gevonden (een wat corpulente vijftiger met BMW, om vooral geen clichés te bevestigen) en die eigenaar beleefd maar kordaat wat elementaire laadpaaletiquette bijbracht. De wagen werd verplaatst, en een lunch en koffie later was de rij al bijna weg.

Ik zou het niet gedurfd hebben, maar het maakte weer eens duidelijk dat je met wat opvoeding en sociale controle al heel ver komt.
 
Ik was bijna gedraaid voor een electrische wagen.....
tot ik met een forumlid effe van zandhoven naar oostende reden voor onze aankopen in de vismijn ( ga naar sabine, winkel is van de jaren stillekes , maar wel topkwaliteit en tenminste ne uitleg om u tegen te zeggen. Die roggewangetjes waren overheerlijk met ... sorry ik wijk af, tis eten he)
Nu bij het oprijden stond mijn geacht forummedespeler met zenne electrische tuut op 40%. Niet genoeg om oostende te bereiken.
Opgeladen tot 80-85%
vertrokken
ergens rond gent terug opladen tegen een slakkegangeske en dan nog maar 85%
in oostende effe vis gekocht en in plaats van te gaan eten , kilometers moeten omrijden voor zo'n snellaadpaal .
Straffe van al, die vind je dus niet overal he, je moet soms inderdaad 20 km omrijden.
Eindelijk ene gevonden die iet of wat laadde tegen een deftige snelheid ( ja 1 uur minimum)
Ondertussen een hapje gegeten in zo'n baancafe waar ze denken dat ze het ritz zijn en dan terug naar zandhoven.

Als ik he tgoed voor heb , hebben we 1 uur bij Sabine gezeten voor visjes te kopen, 3 uur laden en 3 uur rijden
We hebben plechtig gezworen dat ik met mijne diesel in t vervolg rij
:cool:
Dat was dan een slechte EV. Ben benieuw welke auto nu geen 150km ver geraakt.

Ben vorige week van Zemst naar Bastogne gereden en terug.
Enkele rit 170km, het vroor en ik heb continu 125 km/h gereden.

Op de terugweg zou ik 2% te kort komen, dus dat is dan ofwel 5 min laden, ofwel 100-110 rijden.

We hebben dus op de terugweg 5 minuutjes ingeplugd en een plasje gedaan.
 
was ook niet mijne auto :cool:
Als ik een afstand van 200 of 2000 km moet doen dan kijk ik nooit vooraf of mijne naftbak vol of leeg is. Als hem tuut tuut tuut tut tut tut zegt, dan tank ik binnen de 5 minuten.
Ik kijk nooit waar ik een tankstation heb, zelfs niet of ik nu zit in nederland, luxemburg, frankrijk, italie, of turkije.
Laadpaalstations gaan niet bepalen waar ik naar toe kan of mag.

voor 1100 km moet ik geen 3.5 uur met mijn duimen draaien en 3 of 50 keer gaan laden.
Dat is juist geteld 1 keer 10 minuten diesel tanken en dan rijd ik een 950 à 1050 km.
Hangt er van af of ik honger heb of niet.

Heb nog nooit stoom uit mijn oren gekregen omdat er iemand aan het tanken was die ging gaan eten...
Soms waren ze wel een koffie gaan halen , maar dan hing ik achter een camion te wachten die 350 liter aan t tanken was.

Nee was geen ervaring om overstag te gaan.

Ben zo eens lang lang lang geleden in een garage gestapt voor een testritje met een 4x4. LR 110.
Kon direct weg en rijden, ze gingen hem ff wel vol smijten en na 5 minuten was ik weg.
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Sorry luk, t zal niet gaan , uurke wachten want hij hangt aan t net .

Daarvoor heb ik te weinig geduld

Wil niet zeggen dat je me hier mag komen oppikken met je elentrieke wagen voor een tochtje :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Boulonge sur mer of zo
 
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Dat is veranderd. Euro 5 heeft nog steeds toegang
 
Laatst bewerkt:
mmm staat nochtans om mijn groen kaart vd controle
 
was ook niet mijne auto :cool:
Als ik een afstand van 200 of 2000 km moet doen dan kijk ik nooit vooraf of mijne naftbak vol of leeg is. Als hem tuut tuut tuut tut tut tut zegt, dan tank ik binnen de 5 minuten.
Ik kijk nooit waar ik een tankstation heb, zelfs niet of ik nu zit in nederland, luxemburg, frankrijk, italie, of turkije.
Laadpaalstations gaan niet bepalen waar ik naar toe kan of mag.

voor 1100 km moet ik geen 3.5 uur met mijn duimen draaien en 3 of 50 keer gaan laden.
Dat is juist geteld 1 keer 10 minuten diesel tanken en dan rijd ik een 950 à 1050 km.
Hangt er van af of ik honger heb of niet.

Heb nog nooit stoom uit mijn oren gekregen omdat er iemand aan het tanken was die ging gaan eten...
Soms waren ze wel een koffie gaan halen , maar dan hing ik achter een camion te wachten die 350 liter aan t tanken was.

Nee was geen ervaring om overstag te gaan.

Ben zo eens lang lang lang geleden in een garage gestapt voor een testritje met een 4x4. LR 110.
Kon direct weg en rijden, ze gingen hem ff wel vol smijten en na 5 minuten was ik weg.
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Sorry luk, t zal niet gaan , uurke wachten want hij hangt aan t net .

Daarvoor heb ik te weinig geduld

Wil niet zeggen dat je me hier mag komen oppikken met je elentrieke wagen voor een tochtje :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Boulonge sur mer of zo
exactly my point... gij zijt nie klaar voor nen elentrieken otto... srry te oud.
 
was ook niet mijne auto :cool:
Als ik een afstand van 200 of 2000 km moet doen dan kijk ik nooit vooraf of mijne naftbak vol of leeg is. Als hem tuut tuut tuut tut tut tut zegt, dan tank ik binnen de 5 minuten.
Ik kijk nooit waar ik een tankstation heb, zelfs niet of ik nu zit in nederland, luxemburg, frankrijk, italie, of turkije.
Laadpaalstations gaan niet bepalen waar ik naar toe kan of mag.

voor 1100 km moet ik geen 3.5 uur met mijn duimen draaien en 3 of 50 keer gaan laden.
Dat is juist geteld 1 keer 10 minuten diesel tanken en dan rijd ik een 950 à 1050 km.
Hangt er van af of ik honger heb of niet.

Heb nog nooit stoom uit mijn oren gekregen omdat er iemand aan het tanken was die ging gaan eten...
Soms waren ze wel een koffie gaan halen , maar dan hing ik achter een camion te wachten die 350 liter aan t tanken was.

Nee was geen ervaring om overstag te gaan.

Ben zo eens lang lang lang geleden in een garage gestapt voor een testritje met een 4x4. LR 110.
Kon direct weg en rijden, ze gingen hem ff wel vol smijten en na 5 minuten was ik weg.
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Sorry luk, t zal niet gaan , uurke wachten want hij hangt aan t net .

Daarvoor heb ik te weinig geduld

Wil niet zeggen dat je me hier mag komen oppikken met je elentrieke wagen voor een tochtje :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Boulonge sur mer of zo
exactly my point... gij zijt nie klaar voor nen elentrieken otto... srry te oud.
ja ik denk dat je dat er inderdaad bij sommige mensen niet in krijgt, de "ik wil niet op voorhand nadenken over die dingen" mentaliteit krijg je daar niet meer uit. mijn ouders zijn net hetzelfde.
ik merk ook dat de mensen dat zich het drukste maken over de range van evs, de mensen zonder ev zijn. ev rijders zelf hoor ik er zelden klagen over problemen met laden.
 
ja ik denk dat je dat er inderdaad bij sommige mensen niet in krijgt, de "ik wil niet op voorhand nadenken over die dingen" mentaliteit krijg je daar niet meer uit. mijn ouders zijn net hetzelfde.
Het heeft alleszins niks met leeftijd te maken. Mijn kinderen hebben ook absoluut geen zin om dingen te gaan uitzoeken, op voorhand te plannen etc. En jouw ouders kan je nog vergoeilijken: als je gewend bent om de 500 m een tankstation te hebben, tja, dan is plannen om ergens een laadpaal te vinden een geweldige stap terug in gebruiksgemak. Als ik ooit elektrisch mag rijden, dan behoor ik tot de gelukkigen: eindelijk elektrisch (want ik hoor niks dan goeds :cool: ) én er zijn verschillende laadpalen in mijn directe omgeving. Voor de echte stedelingen ligt dat enigszins anders kan ik me voorstellen.
 
Ik ben naar Zuid-Frankrijk gereden vanuit Limburg, 1100km en anderhalf uur geladen. Ik rij dan wel 110 en zorg ervoor dat ik zo leeg mogelijk aan kom bij de snellader (want hoe leger de batterij, hoe sneller de laadcurve). Topervaring en af en toe de beentjes strekken was ideaal. Er zijn zoveel vooroordelen maar als je onvoorbereid aan dit avontuur begint, dan loopt het vaker fout ja.
 
was ook niet mijne auto :cool:
Als ik een afstand van 200 of 2000 km moet doen dan kijk ik nooit vooraf of mijne naftbak vol of leeg is. Als hem tuut tuut tuut tut tut tut zegt, dan tank ik binnen de 5 minuten.
Ik kijk nooit waar ik een tankstation heb, zelfs niet of ik nu zit in nederland, luxemburg, frankrijk, italie, of turkije.
Laadpaalstations gaan niet bepalen waar ik naar toe kan of mag.

voor 1100 km moet ik geen 3.5 uur met mijn duimen draaien en 3 of 50 keer gaan laden.
Dat is juist geteld 1 keer 10 minuten diesel tanken en dan rijd ik een 950 à 1050 km.
Hangt er van af of ik honger heb of niet.

Heb nog nooit stoom uit mijn oren gekregen omdat er iemand aan het tanken was die ging gaan eten...
Soms waren ze wel een koffie gaan halen , maar dan hing ik achter een camion te wachten die 350 liter aan t tanken was.

Nee was geen ervaring om overstag te gaan.

Ben zo eens lang lang lang geleden in een garage gestapt voor een testritje met een 4x4. LR 110.
Kon direct weg en rijden, ze gingen hem ff wel vol smijten en na 5 minuten was ik weg.
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Sorry luk, t zal niet gaan , uurke wachten want hij hangt aan t net .

Daarvoor heb ik te weinig geduld

Wil niet zeggen dat je me hier mag komen oppikken met je elentrieke wagen voor een tochtje :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Boulonge sur mer of zo
exactly my point... gij zijt nie klaar voor nen elentrieken otto... srry te oud.
ja ik denk dat je dat er inderdaad bij sommige mensen niet in krijgt, de "ik wil niet op voorhand nadenken over die dingen" mentaliteit krijg je daar niet meer uit. mijn ouders zijn net hetzelfde.
ik merk ook dat de mensen dat zich het drukste maken over de range van evs, de mensen zonder ev zijn. ev rijders zelf hoor ik er zelden klagen over problemen met laden.
je moest dat forumlid horen.
Serieus wat vloeken bijgeleerd
 
Hoe je het ook draait of keert, qua rijbereik en tanken heeft een ICE toch nog altijd een behoorlijke streepje voor op EV.
Ik rij ook momenteel nog met een ICE met 70 liter tank en een rijbereik van 900-1100 km (afhankelijk van stad/autostrade).
Dus pakweg 1000km rijden en dan
- in 5min voltanken
- geen wachttijden vooraleer te tanken
- en er is elke paar kilometer wel een tankstation te vinden en vaak nog veel meer --> ergo: inderdaad niet op voorhand nadenken over waar ik zal kunnen tanken

Ik kan er niet omheen dat dat een enorme luxe is, die we decennia lang gewend zijn en dus als een soort van "verworven recht" zijn gaan zien.

Vroeg of laat zal ik ook wel omswitchen naar EV maar ik denk niet dat dat mij echt gaat storen om dat stukje luxe op te geven. Het is zeker niet onoverkomelijk en het is een kwestie van effe een klik te maken om er dagdagelijks op een andere manier mee om te gaan.

Ik bekijk het een beetje als een switch naar demand side management door het stijgend aandeel van hernieuwbare energie in onze energieproductie.
We zijn decennia lang verwend geweest dat "het licht altijd brandt". We verbruikten elektriciteit op elk moment van de dag en in de mate die we wouden. De enige zachte sturing van bovenaf op dit gebied was het dag-nacht tarief.
Nu dat we niet meer volledig kiezen op welke momenten dat er energie geproduceerd wordt (zon, wind) moeten we ons verbruiksprofiel wat meer gaan afstemmen op momenten dat er productie is. We moeten een stukje vrijheid, luxe (en in zekere zin: verworven recht) gaan afstaan en sommige mensen blokkeren daar op (of hebben er zacht gezegd toch wat moeite mee).
Ik merk daarin wel een generationeel verschil (veralgemeniseerd althans) en dat is ook logisch. Hoe langer je de luxe in je leven gekend hebt, hoe meer je dat bewust of onbewust als verworven recht gaat zien.

Toen in 2022 de energieprijzen zo hoog waren, is me dat ook heel sterk opgevallen.

De eenheidsprijzen per kWh schoten allemaal de lucht in. Bij het ene contract al wat sneller dan het andere. Eens het tarief jaar van je vast contract (als je dat al had) om was, steeg dat tarief ook. Daar kon je als particulier geen impact meer op hebben.
Ik had de reflex om energie te gaan besparen. De factor in de vergelijking waar je als particulier wel nog impact op had: het aantal verbruikte kWh.
Mijn ouders/schoonouders: dat was andere koek. Die bleven hun huis stoken tot 24°C, soms veel te lang ramen en deuren open laten staan, lange douches, volle baden, lichten overal onnodig laten branden. En maar steen-en-been klagen dat het allemaal zo duur wordt, en dat dat niet kan, en dat de regering meer moet tussenkomen om de kosten te ondervangen, en dat...
En elke suggestie die ik deed dat ze misschien eens in de spiegel konden kijken en werken aan hun verbruik: how zeg, waar komt gij nu mee af.
 
was ook niet mijne auto :cool:
Als ik een afstand van 200 of 2000 km moet doen dan kijk ik nooit vooraf of mijne naftbak vol of leeg is. Als hem tuut tuut tuut tut tut tut zegt, dan tank ik binnen de 5 minuten.
Ik kijk nooit waar ik een tankstation heb, zelfs niet of ik nu zit in nederland, luxemburg, frankrijk, italie, of turkije.
Laadpaalstations gaan niet bepalen waar ik naar toe kan of mag.

voor 1100 km moet ik geen 3.5 uur met mijn duimen draaien en 3 of 50 keer gaan laden.
Dat is juist geteld 1 keer 10 minuten diesel tanken en dan rijd ik een 950 à 1050 km.
Hangt er van af of ik honger heb of niet.

Heb nog nooit stoom uit mijn oren gekregen omdat er iemand aan het tanken was die ging gaan eten...
Soms waren ze wel een koffie gaan halen , maar dan hing ik achter een camion te wachten die 350 liter aan t tanken was.

Nee was geen ervaring om overstag te gaan.

Ben zo eens lang lang lang geleden in een garage gestapt voor een testritje met een 4x4. LR 110.
Kon direct weg en rijden, ze gingen hem ff wel vol smijten en na 5 minuten was ik weg.
Verleden jaar testritje voor elentrieke Renault ( ja mijne renault diesel mag dit jaar lez niet meer binnen)
Sorry luk, t zal niet gaan , uurke wachten want hij hangt aan t net .

Daarvoor heb ik te weinig geduld

Wil niet zeggen dat je me hier mag komen oppikken met je elentrieke wagen voor een tochtje :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Boulonge sur mer of zo
exactly my point... gij zijt nie klaar voor nen elentrieken otto... srry te oud.
ja ik denk dat je dat er inderdaad bij sommige mensen niet in krijgt, de "ik wil niet op voorhand nadenken over die dingen" mentaliteit krijg je daar niet meer uit. mijn ouders zijn net hetzelfde.
ik merk ook dat de mensen dat zich het drukste maken over de range van evs, de mensen zonder ev zijn. ev rijders zelf hoor ik er zelden klagen over problemen met laden.
je moest dat forumlid horen.
Serieus wat vloeken bijgeleerd
Ik zen nu wel benieuwd wie.

Ik ben in de week nog in uw buurten geweest moest bij RM machines zijn maar die waren uitzonderlijk gesloten tot 15u gdv:mad: maar wat zitten rondrijden dan. Ik dacht ik bel is aan maar durfde niet.
 
Ik ben van mening dat de EV in de staat zoals hij nu is, eigenlijk al technisch perfect is. Je kan op uw oprit laden aan laag tarief op AC tot 11kW (is al te veel). Je kan snel laden met hoge vermogens op DC aan publieke laadstations. En het rijcomfort is pakken beter dan een ICE. Het minpunt is de laadinfrastructuur. Maar dat is niet de schuld van de EV en die komt er heus wel, zowel in het binnen als buitenland.

Ik rij nu 1,5 jaar met EV en geen klachten van. Ben deze zomer op reis geweest: 900km zonder problemen. In feite was de batterijrange zelfs te groot, want wij moesten veel sneller stoppen om te plassen dan dat de batterij leeg was. En dan heb je het nadeel dat je moet snelladen vanaf bvb 45% en dat gaat trager dan vanaf 10%. Op een reis van 10u denk ik een extra uur nodig gehad.

In dagdagelijks gebruik ook geen probleem. De dag waar het meest nijpend is, is Kerst. Dan is het van bij ons naar de ouders in de Kempen, en de dag er op naar de ouders in de West Vlaanders en dan terug. Dan moeten we onderweg efkes 15min snelladen. Totaal geen probleem mee.
 
Ik heb geen EV wegens geen (voor mij) mooie modellen.

Heb een aantal proefritten achter de rug en ik ben er wel van overtuigd dat het de perfecte wagen is voor de dagelijkse verplaatsingen. Voor vakantie kan het een dingetje zijn maar misschien voor de fun nog een ICE erbij 😝. Echter verander ik wel van gedachte als er in een mooie roadster of GT met e-motor komt…
 
Uiteindelijk kopen de meesten met de portemonnee en voor het gebruiksgemak.

Wel, als ik met vennootschap de EV en benzineversie vergelijk compenseert de aankoopprijs ongeveer wat ik uiteindelijk minder aan belasting betaal.

Als ik al de rest in rekening breng ben ik iets beter af met EV op voorwaarde dat ze niet morrelen aan (in)verkeersbelasting, wat ze al (willen)doen en de elektriciteitsprijs..
Daartegenover heb ik minder gebruiksgemak/autonomie met een EV.

Als particulier lijkt een nieuwe EV me op dit moment (financieel) dom tenzij je om de luchtvervuiling in je buurt geeft.

Koopjes op 2e hands EV lijken me wel interessant, doch zelf ben ik die nog niet tegengekomen....
 
Enne... ik heb vorige week 1100 km gereden met een elektrische wagen, en dan nog een BUZZ die nog redelijk hoog in verbruik zit, zeker als je 120 à 130 km/u rijdt.
Wat is het verbruik van die BUZZ met dit weer, en tegen 120/130 dan?
 
Ik blijf ice rijden totdat ze het verbieden, ik heb helemaal niks met EVs. Het zijn voor mij blikken, emotieloze dozen die door het strot van de modale bevolking van europa worden geramd. Maar dat is mijn mening. Ik snap wel waarom sommige mensen een EV verkiezen boven een ice. EV's zullen niet meer weg te denken zijn uit het dagelijkse leven en dat is dit oke voor mij, maar zelf ermee rijden? Nooit als het moet!
 
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan