• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Het groot verlichtingstopic!

Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Misschien is het niet slecht dat we onze ideetjes voor de verlichting eens bundelen. Dit is geen gemakkelijke materie - dus een beetje 'spieken' bij onze mede-forummers zou niet slecht zijn ;-)



Ik begin (nog niet definitieve beslissing):



Inkom:

- 3 of 4 spots na elkaar tot de glazen deur die naar de zitruimte gaat.



Zitruimte/eetruimte:

- Voor de schouw 2 inbouwspots met led-verlichting

- 2 halve circels die gespiegeld zijn met inbouwspots in de zitruimte

- centraal lichtpunt - of 2 pendels in eetruimte

- 2x2 inbouwspots met ledverlichting voor de dressoir



Keuken:

- hoofdverlichting tussen watereiland en wand met keukenkasten zijn 4 grote richtbare inbouwspots

- boven watereiland 2x2 inbouwspots van dezelfde soort, maar een maat kleiner

- in de 'keukenwand' zitten ook nog spots onder de hangkastjes

- 2 pendels boven de keukentafel



Bureau (komt in zitruimte uit):

- moeten we nog eens over 'sjieken'



We zullen ook ergens met wandverlichting werken, maar ik weet nog niet waar.



Bij gelegenheid zal ik eens een plattegrond proberen plakken.



Suggesties zijn meer dan welkom ! En ik kijk ook uit naar jullie inplanting van de verlichting...
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
niemand suggesties :cry:
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo groot lijkt mijn verlichtingstopic precies niet te worden... :oops:
 
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
828
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is erg moeilijk een idee te vormen zonder schema's. Zonder idee van oppervlakte kunnen we niet inschatten wat het resultaat gaat zijn.
 
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
82
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat je in ieder geval moet weten ivm de spots is of je voor 12V of voor 220V zal gaan.

ga je voor 12V dan zal je moeten kijken waar je de transfo's wil zetten in de kast of als je een vals plafond hebt er ergens dichtbij



als je LED en andere verlichting op hetzelfde circuit wil steken moet je denken of je deze zal willen dimmen of niet. want denk niet dat dat zomaar gaat lukken



heb je al gedzacht welk merk je wil?



als je spots neemt ga je direct spaarlmapen gebruiken of niet?
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
En wij hebben zo'n geweldige licht-ideeën dat we te egoïstisch zijn om ze te delen met de massa :D



Allez, eentje dan: wij hebben een uitsparing voorzien voor een LCD in de woonkamer. Achter die LCD zitten vier LED spotjes (blauw) om een blauwe gloed achter de TV te krijgen. Niet alleen mooi, maar zorgt ook voor een constante bij het wisselende contrast van je TV (als je kijkt tenminste).



Goed idee eeeej.
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
Nick wrote:
Allez, eentje dan: wij hebben een uitsparing voorzien voor een LCD in de woonkamer. Achter die LCD zitten vier LED spotjes (blauw) om een blauwe gloed achter de TV te krijgen. Niet alleen mooi, maar zorgt ook voor een constante bij het wisselende contrast van je TV (als je kijkt tenminste).



Goed idee eeeej.



Philips AmbiLight heet dat, is er daar geen patent op? :p 8)
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
dragonfly wrote:
Nick wrote:
Allez, eentje dan: wij hebben een uitsparing voorzien voor een LCD in de woonkamer. Achter die LCD zitten vier LED spotjes (blauw) om een blauwe gloed achter de TV te krijgen. Niet alleen mooi, maar zorgt ook voor een constante bij het wisselende contrast van je TV (als je kijkt tenminste).



Goed idee eeeej.



Philips AmbiLight heet dat, is er daar geen patent op? :p 8)



Neenee, dat van ons heet very-low-budget-en-ge-hebt-het-zelfde-light.



En we mochten dat van Philips, ik heb het er nog mee mevrouw Philips over gehad toen ze op de koffie kwam vorige zondag.
 
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb wel een vraagje ivm verlichting.



Welke verlichting gebruiken jullie in je bureauruimte?



Wij hebben een afzonderlijke bureau-studeer ruimte ingericht, 4.5m op 4.5m.



Momenteel wordt dit nog verlicht door een peertje van 60watt :oops: .. We zijn nog op zoek naar passende bureau-verlichting.



We hebben wel twee grote rechthoekige ruiten, dus tijdens de dag (waarbij we weinig thuis zijn), geven deze twee veel licht binnen.



Mvg
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
386
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoe weet je hoeveel watt je ergens nodig hebt

bv qua sfeer verlichting

of echt dudielijk zichtbare verlichting...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan