• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hersteller gezocht Siegenia hef-schuif-kiep-raam (midden Limburg)

KurZon

Lid
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
130
Waarderingsscore
7
Punten
18
Iemand die me een degelijke hersteller kan aanraden voor een aluminium hefschuif kiepraam met Siegenia beslag.
22 tal jaren geleden geplaatst, maar de oorspronkelijke plaatser is intussen failliet gegaan.

Er is een probleem met het raambeslag, dat aan 1 zijde niet meer omhoog / omlaag gaat. (het gaat wel soepel op en af als ik er bvb met een tang aan wring)

Ik vermoed dat er aan de onderzijde van het raam iets los is of stuk is.

Maar gezien de grootte van het raam kan ik het er zelf niet uitheften...

Siegenia Duitsland stuurt me naar SKK Dessel, maar dat lijkt me nogal een dure vogel (die willen direct het volledige sluitwerk vervangen trouwens....)

Ikzelf woon in Hasselt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Met iemand extra het raam eruit heffen ? Zelf eens bekijken of foto's nemen en hier plaatsen.
Onderdelen zouden normaal nog vlot te moeten verkrijgen zijn..
 

KurZon

Lid
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
130
Waarderingsscore
7
Punten
18
zouden zij je kunnen helpen? bij ons zijn ze alle kiepramen komen nazien en herstellen!
Bedankt voor de info, maar dat is diegene die ik in mijn openingspost aanhaal. En die vragen me 1800 euro (zonder zelf eerst te komen kijken) om het volledige sluitwerk te vervangen.
En mijns inziens is dat absoluut niet nodig.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Misschien ne keer anders denken dan "mijn inziens" en weet die firma al bij voorbaat dat er meer zal versleten zijn dan dat u aangeeft in uw toelichting aan de telefoon.
Dessel naar Hasselt is toch al een uurtje rijden, dus is het evident dat ze het zeker voor het onzekere nemen bij slijtage.

Nu ... zijn of is het kapotte onderdeel nog verkrijgbaar na 22 jaar?
Als het zo is ... misschien het onderdeel bestellen bij Siegenia Duitsland en zelf de herstelling doen.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113

KurZon

Lid
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
130
Waarderingsscore
7
Punten
18
Misschien ne keer anders denken dan "mijn inziens" en weet die firma al bij voorbaat dat er meer zal versleten zijn dan dat u aangeeft in uw toelichting aan de telefoon.
Dessel naar Hasselt is toch al een uurtje rijden, dus is het evident dat ze het zeker voor het onzekere nemen bij slijtage.

Nu ... zijn of is het kapotte onderdeel nog verkrijgbaar na 22 jaar?
Als het zo is ... misschien het onderdeel bestellen bij Siegenia Duitsland en zelf de herstelling doen.
Ik heb allang gezien dat deze stukken nog perfect bestelbaar zijn op de Duitse Siegenia shop. Er bestaan bij hun zelfs een 5-tal universele herstelkits voor sluitwerk.

Vorig jaar trouwens nog materiaal bij Siegenia besteld voor iets wat ik zelf kon oplossen.

En ja, dan vind ik dat ik het recht heb om te vinden dat 1800 euro exclusief BTW veel geld is voor een probleem dat dit bedrijf uiteindelijk alleen op afstand "analyseert", op basis van meegestuurde foto's en uitvoerige uitleg.

Ik gun elke zelfstandige zijn/haar inkomen, ik gun hen ook een winstmarge, .. .maar om "out of the blue" bijna 2000 euro te gaan neertellen inclusief BTW is ook voor mij nogal overdreven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V

Verwijderd lid 172838

Guest

En ja, dan vind ik dat ik het recht heb om te vinden dat 1800 euro exclusief BTW veel geld is voor een probleem dat dit bedrijf uiteindelijk alleen op afstand "analyseert", op basis van meegestuurde foto's en uitvoerige uitleg.

Ik gun elke zelfstandige zijn/haar inkomen, ik gun hen ook een winstmarge, .. .maar om "out of the blue" bijna 2000 euro te gaan neertellen inclusief BTW is ook voor mij nogal overdreven.
dat bedrag zal niet out of the blue zijn, maar eerder een forfait.
bij forfait is altijd iemand gejost: ofwel uitvoerder ofwel betaler.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan