• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

herstellen betonnen oprit

Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo

ik ben op zoek naar een eenvoudige (goedkope) oplossing voor onze betonnen oprit (+/-80 m²). Een jaar of 10 geleden heeft een firma een laagje beton bovenop de oude gelegd (zie foto's). Nu begint deze toplaag af te slijten.

Ik heb al prijzen gevraagd om te vervangen door klinkers of door een nieuwe beton, maar ik moet telkens rekenen op 100 euro/m² (uitbreken oude en vervangen door nieuwe), dus dat wil zeggen 8 000 euro. Eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Bedankt!

Caroline

wp_20160401_001.jpg
 

Bijlagen

  • WP_20160401_001.jpg
    WP_20160401_001.jpg
    507,8 KB · Weergaven: 7

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Volgens mij is de oude beton gewoon geëgaliseerd oid .

Heb je ook een foto van het "geheel" ?

Mogelijks is de originele beton ook te dun....gaat altijd barsten/werken , zitten er ijzers/netten in ?

Heb ooit eens meegeholpen om zulke beton ( met ijzer in ! ) uit te breken en was in een halve dag geklaard...ging echter om 2 keer 10 meter lang en +- 80 cm breed. ( pikeur 35 kg gaan huren)

Laat eens prijs maken voor hetzelfde maar doe zelf de breekwerken( of met  vrienden/familie )..scheelt enorm !

 

Mogelijke oplossing  : af laten schrapen en nieuwe laag erop ( en wat dan ? ) ???
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Het verwondert me dat deze oplossing nog zo lang goed is gegaan.

Het flinterdunne opknaplaagje heeft niet veel nodig om stuk te vriezen, los te barsten, te breken. Jullie hebben chance gehad.

Want normaal om dit te herstellen moet de bestaande oppervlakte afgefreesd worden met circa 5-10 cm en dan op deze ruwe ondergrond een nieuwe laag beton gestort. Kostelijke affaire dus wat maakt dat uitbreken soms goedkoper is dan herstelling.

Zelf aanpakken dus gaat goedkoper uitdraaien.
 
Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de reacties.

Hierbij enkele foto's die een beter overzicht geven.

Wat bedoel je precies met geëgaliseerd oid?

De originele beton is 15-20 cm dik. Netten, dat weet ik niet, de beton ligt er al heel lang. Er reden vroeger vrachtwagens over om appels op te halen, dus ik denk wel dat er netten inliggen.

Zelf uitbreken is moeilijk door gezondheidsproblemen. Maar we zullen die optie in het achterhoofd houden.

Indien er iemand nog ideeën heeft, altijd welkom!

 

wp_20160228_002.jpg
wp_20160228_003.jpg
 

Bijlagen

  • WP_20160228_002.jpg
    WP_20160228_002.jpg
    527,3 KB · Weergaven: 7
  • WP_20160228_003.jpg
    WP_20160228_003.jpg
    535,6 KB · Weergaven: 7

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Volgens mij kan die oprit nog 200 jaar mee ...........alleen ziet ie er natuurlijk niet uit...daar wringt het schoentje ?

Zolang er niks is verzakt zie ik enkel een probleem kwa zicht......een oprit in mooie klinkers oogt idd veel beter.

Hoor eens of het mogelijk is om OP de oprit iets te verzinnen dmv tegels/speciale lijm/vorstvrije voegen .....

als er geen enkele verzakking is dan zou ik denken dat dit mogelijk KAN zijn , maar pin u daar niet aan vast ik ben geen vloerder.

@geëgaliseerd : dat s een speciale laag die ze bvb toepassen om een vloer "egaal-vlak" te krijgen vooralleer er een vloerbekleding op komt.

bvb ( voor binnenshuis) : op een ongelijke-met-stukken-uit chape komt er dan na egaliseren bvb een novilon of kurk of parket of....

Als er na een verbouwing bvb 2 stukken vloer bijna even hoog zijn maar net niet : egaliseren......

kijk ook gewoon eens op "google-afbeeldingen-egaliseren".....of filmkes.
 
Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor je berichtje.

Iets erop leggen hadden we ook al even bekeken, maar dan zitten we met een probleem met de deuren omdat er niet genoeg hoogte is.

Geen makkelijke oplossing te vinden dus...

 
 
Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aha, Fille

dat ziet er interessant uit! Waarschijnlijk ook wat die firma in het verleden heeft gedaan.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Let op wat ze allemaal beloven.....moet ook vorstvrij zijn.....

@probleem met de deuren : een stukje eraf gaat idd moeilijk als het met een neus enz is...uitbreken en hoger plaatsen kan soms wel....
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan