• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Heralan of Isover isolatie

Lid geworden
28 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft iemand ervaring met Heralan isolatie, zou om een natuurprodukt gaan waar ze vooral in Oostenrijk mee werken. Qua isolatie waarde lees ik dat ze bij 7.5cm dikte een waarde halen van 0.034 wat zeker niet slecht is, denk ik, rockwool zit daar ook aan op die dikte.

Nadeel is wel dat het volledige zachte platen zijn, daar waar Isover mupan (geel zwarte) één zijde hard is en één zijde zacht hebben, wat me beter lijkt voor zakkingen tegen te gaan. 3e optie is de Pur eurowall (recticel) 6cm dikte die dan een waarde halen van 0.023 wat zeker beter is maar dit materiaal is dan wel een heel stuk duurder.

Graag jullie idee!!!!!

PS Welke vloerisolatie is er aan te raden op een standaard huis zonder vloerverwarming, ga daar deze week eens voor kijken?

Alvast bedankt

dag Husky

Die 0,034 is de warmtegeleidingscoëfficient (lambda-waarde) van Rockwool/Heralan. Deze waarde is niet afhankelijk van de dikte van je platen. Die 0,023 is de warmtegeleidingscoëfficient van PUR.

Hieruit kan je afleiden dat een dikte van 10 cm Heralan even goed isoleert als 10 cm Rockwool en evengoed als 7 cm PUR.

Van deze 3 materialen is Heralan de goedkoopste voor dezelfde isolatiegraad. Persoonlijk ga ik voor 10 cm Heralan FPS.

hoi,

wij hebben Heralan gebruikt, en de zachte zijde is te verwaarlozen, wil ermee zeggen is halfhard, verzakkingen moet je zeker geen schrik voor hebben...deze isolatie laat zich ook gemakkelijk snijden.

Mvg,

Jason

Hoi

Wij hebben ook Heralan gebruikt en zijn content dat we die spouwisolatie genomen hebben!

Hadden voor de onderste laag die blauwe platen gebruikt - ben de naam nu effe kwijt (styrofoam?) - en dat is echt niet te doen; dat laat zich niet bewerken. Die Heralan snijdt heel gemakkelijk en zijn stevig, hoor! Zou voor verzakkingen gene schrik hebben.

En herinner me dat er toch een behoorlijk prijsverschil was met de Rockwool, zodus...

Groeten, Kinka

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan