Help vloerverwarming dringend

Lid geworden
15 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb vloerverwarming van Briotherm. Ik had echter al op een ander getekend voor een ketel en moest deze dus aankopen. Nu ben ik dringend op zoek naar een schema om mijn vloerverwarming aan te sluiten aan mijn ketel. Op de collectoren van de vv zit geen menggroep of dergelijke enkel onluchting. Omdat mijn ketel het hoogste punt is moet ik ook daar nog eens onluchting voorzien. Er sprak gisteren een installateur van een evenwichtsfles. Blijkbaar zou je dan geen driewegmengkraan meer nodig hebben, maar als ik schema's opzoek (vind er wel niet zo veel) zit daar toch telekens een drieweg tussen. Kan hier mij iemand helepen De werken moeten voor zaterdag avond gedaan zijn.

Scooby

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Als je ketel de watertemperatuur kan regelen naar de juiste temperatuur dan heb je inderdaad geen driewegventiel meer nodig.

Bij onze ketel was dit echter niet het geval, wij werken dus met een driewegventiel dat weersafhankelijk wordt gestuurd, dit met een Cenvax Floor regelunit die indien je over een ketel beschikt met Opentherm protocol ook deze ketel kan aansturen.

Scooby

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Snel even een schetsje gemaakt van onze situatie.

vvw.jpg

Scooby

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ja, mijn schemaatje is maar een simpele voorstelling hoor, zaken als afsluiters, drukvat, etc... moeten er natuurlijk ook nog bij hé.....

Een aquastaat is bij het gebruik van een driewegventiel volgens mij niet echt nodig. Wat je wel moet voorzien is een afschakelmechanisme om de circulatiepomp uit te schakelen indien de watertemperatuur toch de 50°C zou overschrijden in de vloerverwarming door een technisch defect van bijvoorbeeld het regelventiel.

Lid geworden
15 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
wel, 't is vooral met die andere kleine dingen dat ik problemen heb. :oops: Schema's zonder details zitten bij mijn ketel. Ik heb een junkers cerasmart met buitenvoeler. Denk wel dat deze dit kan regelen.

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
het is welverdiende miserie !

vraag het waar je de ketel gekocht hebt he !!

veel succes

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.539
Punten
113
arie wrote:
het is welverdiende miserie !

vraag het waar je de ketel gekocht hebt he !!

veel succes

ik volg hier, eerst ketel kopen "om de hoek" = meest goedkope en dan op een ander gratis installatie (advies) proberen in te winnen ?

is dit een goede koop geweest of enkel goedkoop

Lid geworden
15 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
geen van beide, dure koop en liever geen contact meer met die veel te dure prutsers, en nu dus in de rats.

Er is laatst een een meterke gas komen leggen om die ketel aan te sluiten en heeft daar efkes 2u45 over gedaan. Dit wordt natuurlijk lekker doorgerekend aan mij.

en eigenlijk vind ik jullie reactie kompleet off topic en ongepast

Het gaat hier net om een forum voor mensen die vanalles zelf willen doen en daar elkaar mee willen helpen.

Scooby

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Beroepsamateur wrote:
wel, 't is vooral met die andere kleine dingen dat ik problemen heb. :oops: Schema's zonder details zitten bij mijn ketel. Ik heb een junkers cerasmart met buitenvoeler. Denk wel dat deze dit kan regelen.

Onze ketel, Daalderop +24/50, was volgens zo'n gebrevetteerd installateur bij ons ook geïnstalleerd met de belofte dat hij geschikt was om zonder enige andere regelaars een vloerverwarming weersafhankelijk zou kunnen regelen. Niet dus, de stooklijn ging bij 20°C niet lager dan 50°C watertemperatuur.Net echt geschikt voor vloerverwarming.

Na herhaaldelijk deze installateur proberen te contacteren heb ik zelf de gehele installatie opnieuw uitgevoerd.

'Wat je zelf doet doe je meestal beter"

Lid geworden
15 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Moet er niet best nog een bypass met kraantje van tussen pomp en driewegmengrkaan naar retour?

Scooby

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Beroepsamateur wrote:
Moet er niet best nog een bypass met kraantje van tussen pomp en driewegmengrkaan naar retour?

Waarom als ik vragen mag?

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Scooby wrote:
Na herhaaldelijk deze installateur proberen te contacteren heb ik zelf de gehele installatie opnieuw uitgevoerd.

'Wat je zelf doet doe je meestal beter"

Same here...

VV draaide voor geen meter...zelf wat aanpassingen gedaan en wat regelwerk verricht en 't comfort en 't verbruik zijn er op vooruit gegaan.

Had ik op voorhand alles geweten dan had ik het ook zelf gedaan...

Lid geworden
15 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
't is ondertussen al in orde, evenwichtsfleske en expantievatje er tussen, alles in koper. Toch nog een goei firma gevonden. Ik kan jullie Grotherm dus strek afraden, ze zeggen met doe het zelvers te werken, maar het enige wat je zelf mag doen is het vuile werk. Slijpen en buiskes leggen, de rest komen ze liever zelf doen. En... ze doen er drie keer zo lang over dan dat ik het doe, en i ben het niet gewoon. Bij deze case closed.

Bovenaan