• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Helling rookgasafvoer door gevel verkeerd

Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Het gat dat door de gevel is geboord voor het installeren van de rookgasafvoer van de condensatieketel helt licht dalend van binnen naar buiten.

Dit heb ik zo gedaan om zeker geen probelemen te hebben met regenwater dat naar binnen kan sijpelen.

Nu heb ik vernomen dat het voor rookgasafvoeren net andersom moet zijn: licht dalend van buiten naar binnen. Waarom moet dit?

Wat zijn de nadelen van hoe ik het gedaan heb? Kan dit problemen opleveren later?

Bedankt voor de info!

Frederik
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Omdat de condens naar de afvoer moet

 

nadeel van j3 uitvoering, in de winter hangen er meters lange ijspegels aan je uitlaat, die kunnen afbreken en op ... vallen
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
Helling moet idd altijd naar de ketel toe . Condenswater loopt via ketel en afvoer weg ... 

Bij correcte plaatsing gevel-en dakdoorvoer is er van regeninslag geen sprake ...

 
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan