• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Helderheidssensor

elektrischetijd

Nieuw Lid
Lid geworden
17 dec 2015
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik vroeg me af waar jullie de helderheidssensor plaatsen om screens te sturen, moet op het Zuiden gericht zijn maar plaatsen jullie dit op het schuine dak of aan de gevel ter hoogte van een raam of dergelijke?
Is een wit bakje wat niet echt mooi is bij een donkere gevelsteen en dak ;)
Denk om eerst zonder deze sensor te werken en deze achteraf toe te voegen, zal met Loxone werken.

 

 
 

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
678
Waarderingsscore
7
Punten
18
Ik heb ook over al die dingen nagedacht.. Maar je moet je soms afvragen: is het echt nodig...
Want in loxone zit ook variabelen wanneer de zon opkomt/ondergaat. Op die manier kan je bv zeggen: screens naar beneden 20min voordat zon ondergaat.. Alle, zo is het gratis, en ook redelijk accuraat..
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Maar hoe laat je dan overdag je screens af om inval van direct zonlicht te vermijden?
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Ik gebruik de Loxone tijd om de rolluiken 20min na zonsondergang te dalen. Een helderheidssensor zou wel van pas komen, want er zit een groot verschil tussen een zonnige dag of bewolkt. Overdag laat ik de rolluiken automatisch 50% neer op basis van binnen en buitentemperatuur.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Ik meen dat er ook kleine ronde helderheidsensoren zijn, die eigenlijk ingebouwd worden in zo'n lelijk wit doosje. Maar of je dat goed waterdicht weggewerkt krijgt weer ik niet. 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Het is ook gewoon niet echt een briljnt idee om over een lichtsensor/helderheidssensor heen te schilderen :D
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
^ ^ niet noodzakelijk. Een hogere temperatuur kan invloed hebben op de resultaten van de helderheidsmeting. Electronica en sensoren zijn gevoelig aan warmte!
 

elektrischetijd

Nieuw Lid
Lid geworden
17 dec 2015
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
6
Heb gelezen in het Loxone topic dat iemand de sturing van de screens regelt a.d.h.v. de productie van z'n zonnepanelen, ga het ook zo oplossen in de toekomst denk ik en het witte bakje laten voor wat het is :p (zal sowieso toch enkele zonnepanelen plaatsen al was het maar om het e-peil onder 30 te krijgen *blush*)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan