• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hebben we te weinig geboden?

Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
14
Waarderingsscore
11
Punten
3
Hallo iedereen

Wij zijn onlangs een week in onderhandeling geweest voor de aankoop van een ander huis.

De eigenaars zijn midden in de verbouwing uit elkaar gegaan. Het huis is dus nog verder af te werken maar wel al veel kwaliteitsvol gedaan. Het huis is volledig gestript en er is nieuwe elektriciteit, waterleidingen, nieuw dak, 10cm isolatie+ veluxen, elektrische rolluiken en nieuwe ramen en deuren. De chape is ook al gegoten. Er zijn twee slaapkamers en een zolder die eventueel een derde kamer kan worden. (Voor ons is het dus een huis met 2 slaapkamers, ondanks dat ze het aanprijzen als 3 slaapkamers)

Ook is het perceel vrij groot (net geen 12 are). Het achterste stuk van de tuin (de tuin is 110m lang) is bouwgrond en indien de buren toestemmen, kan er een stuk verkocht worden op termijn. Dit is in het verleden al gevraagd maar afgeketst door de buren die er op dat moment woonden. Nu wonen er andere mensen die er misschien wel toe bereid zijn.

Oorspronkelijke vraagprijs was 319.000. We hebben een week onderhandeld en wij zijn gestrand op 292.000 omdat er ondanks wat er al gebeurd is, toch nog zeker voor 70.000 euro kosten zullen te maken zijn (sommige zaken al minder dringend dan de andere). Dit vonden ze te weinig. De makelaar probeerde nog naar 299.000/300.000 te trekken. Uiteindelijk hebben we niet toegehapt omdat ze tijdens datzelfde gesprek aangaf dat de eigenaars eerder een emotioneel bedrag hebben bepaald dan de marktwaarde te volgen. Anders zouden ze er 'hun broek aan scheuren'. Ergens hebben we het gevoel dat als we echt zo laag begonnen zijn met bieden, ze nooit met ons in gesprek zouden gegaan zijn. En al zeker geen week. Ze hebben uiteindelijk ons bod afgewezen.

Nu beginnen we te twijfelen of we toch niet hoger hadden moeten bieden. Misschien onderschatten we de waarde van het huis/perceel toch wel wat? De huizen die momenteel in die buurt te koop staan, zijn ook helemaal niet te vergelijken met deze woning. Er is geen enkele casco in de buurt te vinden.
Of misschien zijn zij echt te koppig en was het best wel een correcte prijs. Andere huizen in de buurt verkopen vaak al binnen de week of maand. Dit huis staat 37 dagen te koop nu. Wij waren de eerste bieders.

We houden in ons achterhoofd dat de eigenaars, indien het te hoog geprijsd was, toch kunnen terugbellen.

Ik weet dat jullie geen zicht hebben op het huis. Vast ook heel wat info nodig hebben om raad te kunnen geven maar moest iemand al zijn two cents willen delen zou dat fijn zijn.

bedankt!
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.183
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Soms heb je verkopers die echt totaal gekke verwachtingen hebben.
Ze willen bij wijze van spreken 1mio voor een huis dat op de markt ca 500k waard is.
Je kan met die mensen gaan praten zo veel je wil, en het spijtig vinden omdat jij dat huis misschien wel voor 550k wil kopen.

Uiteindelijk helpt er voor die mensen maar 1 ding, en dat is dat ze het na maanden en maanden nog niet kwijt raken, en er ondertussen kosten komen. Die situatie heb je wel eens als er een huis geerfd wordt door 3-4 erfgenamen die totaal geen voeling hebben met de lokale markt.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Soms heb je verkopers die echt totaal gekke verwachtingen hebben.
Ze willen bij wijze van spreken 1mio voor een huis dat op de markt ca 500k waard is.
Je kan met die mensen gaan praten zo veel je wil, en het spijtig vinden omdat jij dat huis misschien wel voor 550k wil kopen.

Uiteindelijk helpt er voor die mensen maar 1 ding, en dat is dat ze het na maanden en maanden nog niet kwijt raken, en er ondertussen kosten komen. Die situatie heb je wel eens als er een huis geerfd wordt door 3-4 erfgenamen die totaal geen voeling hebben met de lokale markt.
Het gaat hier over een verschil van geen 20k tussen wat er geboden is en wat er wss wel aanvaard zou worden.
Gezien dan de grootte en omschrijving, denk ik dat er hier toch geen sprake is van een veel te hoge verwachting.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
We zouden er graag willen wonen omdat het wat dichter bij mijn familie gelegen is én we inderdaad enorm geïnteresseerd zijn in het feit dat het casco is en alles nog zelf te bepalen is.
Hoeveel dichter zou dat zijn ? Wat zouden de praktische gevolgen zijn ?
En waarom willen jullie een andere woning dan diegene waar jullie nu wonen ?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
We zouden er graag willen wonen omdat het wat dichter bij mijn familie gelegen is én we inderdaad enorm geïnteresseerd zijn in het feit dat het casco is en alles nog zelf te bepalen is.
Hoeveel dichter zou dat zijn ? Wat zouden de praktische gevolgen zijn ?
En waarom willen jullie een andere woning dan diegene waar jullie nu wonen ?

Als ik het goed begrepen heb, gaan jou kinderen bv verder moeten gaan naar school. Ook ga je verder moeten rijden voor je werk.
Begrijp dat je graag dichter bij familie zit. Maar ik verkies toch een kortere woon-werk en school afstand dan dichter bij familie.
De momenten dat ik vrij bent en naar vriende/familie ga is voor mij dan op momenten dat het heel wat minder druk is op de weg. De afstand wordt dan korter in reistijd. Terwijl het een hel zou zijn om alle dagen nodeloos in de wagen te zitten onderweg naar huis/werk...
Dus is locatie wel belangrijk voor jullie, namelijk dichter bij familie....
 
Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
14
Waarderingsscore
11
Punten
3
Ben je al eens gaan luisteren bij de dienst omgeving wat er precies mag met dat tweede stuk? Er zijn, volgens mij, heel weinig gemeentes die nog toelaten dat je nog bouwt in tweede orde (= niet rechtstreeks gelegen langs een volledig uitgeruste openbare weg) Dat je daar in ieder geval niet aan mispakt
Er loopt een straat daar. Dus dat is het probleem niet. Sowieso is het feit dat het een bouwgrond is, geen absolute plus voor ons. Een groot perceel waar de kinderen kunnen spelen en later kunnen 'hangen' met hun vrienden zonder dat we er als ouders last van hebben, is een fijner vooruitzicht :).
 
Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
14
Waarderingsscore
11
Punten
3
We zouden er graag willen wonen omdat het wat dichter bij mijn familie gelegen is én we inderdaad enorm geïnteresseerd zijn in het feit dat het casco is en alles nog zelf te bepalen is.
Hoeveel dichter zou dat zijn ? Wat zouden de praktische gevolgen zijn ?
En waarom willen jullie een andere woning dan diegene waar jullie nu wonen ?
We willen vooral een ander huis omdat ons huidige huis nog enorm veel verbouwingen vraagt om naar onze wensen te voldoen. Zelf zien we het niet meer zitten om hier aan te beginnen omdat de vorige eigenaar alles zelf deed maar niet wist wat hij deed. We zijn te bang voor de lijken die uit de kast zullen vallen.
 
Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
14
Waarderingsscore
11
Punten
3
We zouden er graag willen wonen omdat het wat dichter bij mijn familie gelegen is én we inderdaad enorm geïnteresseerd zijn in het feit dat het casco is en alles nog zelf te bepalen is.
Hoeveel dichter zou dat zijn ? Wat zouden de praktische gevolgen zijn ?
En waarom willen jullie een andere woning dan diegene waar jullie nu wonen ?

Als ik het goed begrepen heb, gaan jou kinderen bv verder moeten gaan naar school. Ook ga je verder moeten rijden voor je werk.
Begrijp dat je graag dichter bij familie zit. Maar ik verkies toch een kortere woon-werk en school afstand dan dichter bij familie.
De momenten dat ik vrij bent en naar vriende/familie ga is voor mij dan op momenten dat het heel wat minder druk is op de weg. De afstand wordt dan korter in reistijd. Terwijl het een hel zou zijn om alle dagen nodeloos in de wagen te zitten onderweg naar huis/werk...
Dus is locatie wel belangrijk voor jullie, namelijk dichter bij familie....
Goh, met de auto is het 4 min langer. Het verkeer op de weg valt heel goed mee dus ik verwacht niet superveel vertraging. Met de fiets is wel beduidend langer (10 min langer) maar niets dat onmogelijk is. Wij doen eigenlijk veel met de fiets.

Woon-werk verandert er ook niet veel: mijn man kan vanuit de nieuwe woonplaats de trein nemen. Het traject is iets langer (we spreken over enkele minuten) maar hij wint dan weer tijd in fietsen naar het station want het nieuwe station is dichterbij. Dus voor hem blijft de reistijd exact hetzelfde of zelfs een beetje korter.
Ik telewerk standaard 3x per week. Zonder corona moet ik dus maar 2 dagen naar het werk. Omdat ik de kindjes moet afzetten op school, kan ik beter de trein nemen in onze oude woonplaats. Dan scheelt het weer maar 10 minuten met de fiets. Niets dat een dealbreaker is, lijkt me.

Op zich winnen we met deze locatie niet enorm veel. Afstanden vermeerderen of verminderen net niet voldoende om het perfect te maken. Maar niets wordt slechter ofzo. Het is gewoon anders. Bovendien zijn we echt klaar met ons huidig huis en voelen we dat het nu de tijd is om iets in beweging te zetten qua verhuizen. Met dit huis gaat we enorm vooruit. Niet per se qua locatie maar wel op elk ander vlak.


We hebben dan ook gewoon meer geboden en het is van ons :). We wachten nu op de goedkeuring van de bank
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.051
Punten
113
proficiat

en ook bedankt voor de feedback
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
De grond achteraan verkopen zal heel wat voeten in de aarde hebben vrees ik, daar zou ik geen rekening mee houden. 4 geburen moeten een stuk grond afstaan, en het moet helemaal verkaveld worden + een toegangsweg en nutsvoorzieningen aanpassen..
Ik kom toch maar aan 2 geburen ten noorden van het perceel en dan zitten ze direct aan de doodlopende straat ten oosten van het perceel.
Van daar aansluiten op de nutsvoorzieningen lijkt me geen probleem.

@ EDR proficiat met de aankoop (er van uitgaande dat de bank akkoord is)
Na verhuis val je dan net buiten de "marginale driehoek" waar je nu woont. (vermoed ik)
 
Laatst bewerkt:

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Bwa, volgens mij is onze driehoek anders duur genoeg ?
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Voor alle duidelijkheid, de marginale driehoek verwijst niet naar de huidige bevolking, wel naar een benaming uit de tijd van Napoleon, aldus de legende.
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
(Sorry, 'mijn' driehoek is een andere dan de 'marginale' :) - daarom niet perse beter, in eender welk opzicht :D )
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan