• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

HDMI aanlsuiting

-V-

Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tussen de Kast & de TV wil ik HDMI kunnen doorlussen ( Output van DVD naar input TV). Bestaan hiervoor aansluitmogelijkheden (zoals voor UTP kabel bv. )? Mijn overige schakelaars , stopcontacten zijn van Niko.
 
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
230
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, HDMi naar UTP converter.



Inbouw HDMI connectors, daar heb ik nog niks over gelezen/gevonden, en ik volg deze materie toch al een tijdje.



Gewoon je HDMI kabel van je DVD tot aan te TV trekken zit er niet meer in waarschijnlijk ? (nieuwbouw <-> bestaande woning)
 

-V-

Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu heb ik enkel nog een geul ... maar ik wil niet dat er een kabel uit de muur hangt ... een aansluiting is zoveel netter ...
 
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
375
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een aansluiting is inderdaad netter, maar dan heb je weer 2 overgangen meer en dus meer kans op storingen. Trouwens Niko of Bticino hebben zoiets (nog) niet, dus zit je met een ander design. Gefen heeft wel HDMI over UTP maar dit kost véél geld.



Ik ga bij mij 2 potjes plaatsen met een dikke buis of goot tussen en aan elke kant een blinde plaat. Ik trek dan een HDMI kabel door de buis en maak in een gat in de plaatjes waardoor de HDMI connectors kunnen. Moest er dan later weer iets nieuws komen dan vervang ik gewoon de HDMI kabel.
 
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
230
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, ik heb ook een goot in de muur voorzien, waar nadien nog draad door kan bijgetrokken worden, om "future-ready" te zijn.



Tevens in verschillende ruimte's UTP (eigenlijk STP cat6) voorzien.

Die HDMI-to-UTP (of xxxx-to-UTP in de toekomst) converters zullen zeker betaalbaar worden.

HDMI is nog maar net doorgebroken en als algemene standaard aanvaard op de markt. Prijzen van componenten/accesoires gaan in vrije val omlaag in de komende twee jaar.



Mark my words ;-)
 
G

Guest

Guest
iemand trouwens enig idee wat die HDMI to UTP converters kosten ?



k heb ze al gezien, maar nog geen prijs van gezien.
 
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
230
Waarderingsscore
0
Punten
0
Momenteel nog veel. Reken op minstens 500 € voor een setje van 2 converters. Daarmee kan je dan wel max. 100 meter overbruggen.



Als 't is voor beperkte aftsand (tot 20m) leg je beter gewoon een lange HDMI kabel.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Toch beter opletten met lange HDMI-kabels!



Ik heb twee 15 meter kabels (HQ silver collection) ingebouwd in mijn muur (in een dikke flexible buis) nog voor de plakker langs kwam!



Toen alles af was pas getest en blijkbaar geven die kabels goed beeld met 576p maar met hogere resoluties (720p, 1080i en 1080p) heb ik signaal uitval op de ene kabel en ruis op de andere kabel!



Uiteindelijk heb ik de problemen kunnen oplossen met HDMI-repeaters!
 
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
230
Waarderingsscore
0
Punten
0
Thierry D wrote:
Toch beter opletten met lange HDMI-kabels!



Ik heb twee 15 meter kabels (HQ silver collection) ingebouwd in mijn muur (in een dikke flexible buis) nog voor de plakker langs kwam!



Toen alles af was pas getest en blijkbaar geven die kabels goed beeld met 576p maar met hogere resoluties (720p, 1080i en 1080p) heb ik signaal uitval op de ene kabel en ruis op de andere kabel!



Uiteindelijk heb ik de problemen kunnen oplossen met HDMI-repeaters!



Thierry, waar heb je die repeaters dan geplaatst ?

Begin van de kabel, aan het einde, of alletwee ? Of kabel geknipt en ertussen ? (laatste lijkt me onwaarschijnlijk)



Welke repeater heb je gebruikt ?



Ik heb ook een HDMI van 10m en 15m achter het plakwerk steken, en ga pas binnen enkele maanden kunnen testen of alles werkt.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb er twee verschillende gekocht:



- 1 octova ( http://www.livingcinema.nl/catalog/octa ... p-201.html)

- 1 altona ( http://www.atlona.com/product.php?produ ... 344&page=1)



Ik zie geen visueel beeldverschil tussen beiden en ze moeten volgens de handleiding tussen de lange kabel en je uitvoerbron komen (in mijn geval een LCD-TV en een LCD-projector)



De Altona heb ik nu voor mijn LCD-TV gebruikt en alhoewel ik mijn TV opgehangen heb met de meeste compacte muurbeugel, heb ik die repeater nog netjes kunnen wegstoppen tussen de TV en de muur!



De octova (die ik nu gebruik voor mijn projector) wordt geleverd met een stroomadaptor maar ik zie geen beeldverschil met of zonder stroom.



Vreemde dingen die HDMI-kabels! Toen ik mijn projector voor het eerst aansloot en het probleem vaststelde, probeerde ik het eens met een andere (eveneens 15m) en goedkopere HDMI-kabel die min of meer dezelfde routing volgde (op de muur dan uiteraard), en dat ging wel perfect! Volgens de eigenaar van Livingcinema.nl, gebeurd het wel vaker dat ingebouwde kabels het toch niet trekken, alsof ze achteruitgaan in

kwaliteit na instuucken!
 
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
675
Waarderingsscore
0
Punten
0
Thierry D wrote:
Vreemde dingen die HDMI-kabels! Toen ik mijn projector voor het eerst aansloot en het probleem vaststelde, probeerde ik het eens met een andere (eveneens 15m) en goedkopere HDMI-kabel die min of meer dezelfde routing volgde (op de muur dan uiteraard), en dat ging wel perfect! Volgens de eigenaar van Livingcinema.nl, gebeurd het wel vaker dat ingebouwde kabels het toch niet trekken, alsof ze achteruitgaan in

kwaliteit na instuucken!

Misschien interferentie vanwege stroomvoerende geleiders in de muur of zoiets?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan