Hangend toilet zonder wastafel – mogelijke oplossingen?

TLH

Lid geworden
18 feb 2025
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik ben onlangs van plan om een huis te kopen. In het aparte toilet is er alleen een hangend toilet, maar geen wastafel.

Ik wil graag een wastafel installeren zonder de muurtegels en vloer te beschadigen. De oplossingen die ik heb gevonden, zijn vooral voor staande toiletten. Ik heb ook geen producten gevonden waarin een hangend toilet en een wastafel gecombineerd zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?Hangend toilet zonder wastafel – mogelijke oplossingen?

je zal toch ergens een gat in de muur en/of vloer moeten maken.
Wat tegels uitbreken en vervangen is niet de grote kost in vergelijking met een huis te kopen.

Je kan ook altijd die kost minder bieden als je denkt dan het huis nog te kunnen kopen.
Tenzij je veel gasten ontvangt kan je ook gerust zonder wastafel in het toilet.

leidingen in opbouw ?
Je kan handenwasser boven toilet hangen . Maar zo'n toilet met handenwasser in dat is toch niet handig. Je moet altijd over het toilet hangen .

Je zal zowel ergens een afvoer als een koudwaterleiding moeten zien weg te werken. Het kan zijn dat het toilet op koud water is aangesloten maar kan ook zijn dat het op regenwater is aangesloten. eventueel kan je doorheen de muur boren om die leidingen te voorzien, maar afvoeren aansluiten zal toch wel wat breekwerk vragen. Hangt ervan af waar die toilet staat en waar je kan aansluiten op riolering en water.

Nu zou ik bij een aankoop van een huis daar niet naar kijken..

en dan is de vraag of de rest van de woning in orde is qua installatie. Recente woning < 30j zal geen probleem zijn. Woningen van jaren 60 bv zal wss zowiezo al wat vernieuwing vragen

Ik ben onlangs van plan om een huis te kopen. In het aparte toilet is er alleen een hangend toilet, maar geen wastafel.

Ik wil graag een wastafel installeren zonder de muurtegels en vloer te beschadigen. De oplossingen die ik heb gevonden, zijn vooral voor staande toiletten. Ik heb ook geen producten gevonden waarin een hangend toilet en een wastafel gecombineerd zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?Hangend toilet zonder wastafel – mogelijke oplossingen?
Vijf jaar geleden heeft de eigenaar het huis gerenoveerd. Dit was ook een van de redenen waarom we deze woning overwegen. Als buitenlander brengt een volledige renovatie namelijk veel communicatie-uitdagingen met zich mee. Daarom hoopten we een wastafel te kunnen installeren zonder het toilet te hoeven verbouwen.

Maar het lijkt nu toch vrij lastig. Waarschijnlijk moeten we het toilet opnieuw inrichten om een wastafel toe te voegen. Als het probleem simpelweg met een paar gaten boren kan worden opgelost, zou dat ideaal zijn. Maar ik maak me meer zorgen over de leidingen – misschien moet er een lange sleuf gegraven worden of zelfs een nieuwe waterdichte laag worden aangebracht.

Hoewel we niet vaak gasten ontvangen, is er in het toilet alleen een wc en in de badkamer alleen een wastafel en een bad. Daarom is het toevoegen van een wastafel in het toilet echt noodzakelijk.

Vijf jaar geleden heeft de eigenaar het huis gerenoveerd. Dit was ook een van de redenen waarom we deze woning overwegen. Als buitenlander brengt een volledige renovatie namelijk veel communicatie-uitdagingen met zich mee. Daarom hoopten we een wastafel te kunnen installeren zonder het toilet te hoeven verbouwen.

Maar het lijkt nu toch vrij lastig. Waarschijnlijk moeten we het toilet opnieuw inrichten om een wastafel toe te voegen. Als het probleem simpelweg met een paar gaten boren kan worden opgelost, zou dat ideaal zijn. Maar ik maak me meer zorgen over de leidingen – misschien moet er een lange sleuf gegraven worden of zelfs een nieuwe waterdichte laag worden aangebracht.

Hoewel we niet vaak gasten ontvangen, is er in het toilet alleen een wc en in de badkamer alleen een wastafel en een bad. Daarom is het toevoegen van een wastafel in het toilet echt noodzakelijk.
Is het onderkelderd ? Want dan kan het misschien nog vrij eenvoudig opgelost worden.

我最近開始籌劃買房。獨立衛浴只有掛式馬桶,沒有洗手台。

我想安裝水槽而不損壞牆磚和地板。我發現的解決方案主要針對站立式馬桶。我還沒有找到將壁掛式馬桶和洗臉盆結合在一起的產品。

有人知道我該如何解決這個問題嗎?
五年前,屋主對這棟房子進行了翻修。這也是我們考慮這家房產的原因之一。對外國人來說,徹底的裝潢會帶來許多溝通挑戰。這就是為什麼我們希望能夠安裝水槽而不必改造馬桶。

但現在看來相當困難。我們可能需要重新設計廁所以添加水槽。如果只需要鑽幾個孔就能解決問題,那就太理想了。但我更擔心管道——他們可能需要挖一條長溝,甚至鋪設新的防水層。

雖然我們不常有客人,但廁所只有馬桶,浴室只有水槽和浴缸。這就是為什麼在馬桶裡增加一個水槽是十分必要的。
有地下室嗎?因為那時可能仍然可以很容易地解決這個問題。
不幸的是沒有地下室。實際上,我應該更具體一點,說這是一間公寓,而不是一棟房子。但由於文化差異,我習慣說“house”,提問時沒有註意調整。

有人知道我該如何解決這個問題嗎?
五年前,屋主對這棟房子進行了翻修。這也是我們考慮這家房產的原因之一。對外國人來說,徹底的裝潢會帶來許多溝通挑戰。這就是為什麼我們希望能夠安裝水槽而不必改造馬桶。

但現在看來相當困難。我們可能需要重新設計廁所以添加水槽。如果只需要鑽幾個孔就能解決問題,那就太理想了。但我更擔心管道——他們可能需要挖一條長溝,甚至鋪設新的防水層。

然後我會考慮,例如,鋪設正在施工的管道並將其連接到廁所。假設不是雨水

有人知道我該如何解決這個問題嗎?

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zal er goed over nadenken!

有人知道我該如何解決這個問題嗎?

Amai rare dingen, reactie 8 en 9 hierboven staan bij mij in het , ja wat is dat? Koreaans? Japans?

Ik ben Taiwanees. Bovenstaande is in het Chinees, maar ik begrijp niet waarom, hoewel ik het al naar het Nederlands heb vertaald, het na het versturen toch in het Chinees wordt weergegeven. Mijn excuses voor het ongemak.

Als het maar eens af en toe is zou ik gasten hun handen in de keuken laten wassen. Niet echt problematisch in mijn ogen.

Mario kan blijkbaar ook Chinees?

eens kijken of we dat op één of andere manier kunnen blokkeren...

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan