halogeenlampjes 20W willen niet branden

Lid geworden
3 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja vrienden, ik heb een keukenlicht met een tiental lampjes boven het aanrecht. Het zijn van die hele kleine halogeenlampjes 20W met twee pinnetjes en die pinnetjes passen in de socket van het keukenlicht. Nu, die lampjes... Er zijn er altijd die niet willen branden, d.w.z. de ene keer branden ze, de andere keer niet. Als je ze aanraakt schieten ze aan en dan kunnen ze gerust de hele avond blijven branden. Maar als je het licht dooft en terug aansteekt branden ze niet meer.

In het begin kocht ik andere lampjes, maar daar ligt het dus niet aan...

Ik heb er dus al op gevloekt. Een duur keukenlicht gekocht, heel mooi om naar te kijken, maar... Heeft iemand enig idee hoe ik de zaak kan oplossen? En nee, de garantie is al verlopen...

Lid geworden
24 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
leonid wrote:
Reeds bedankt! Wat raadt u mij aan?

zijn het altijd dezelfde lamples die het probleem geven?

als het de lamp fitting zou zijn, ... proberen te vervangen

Lid geworden
3 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het zijn inderdaad altijd dezelfde. Als je tegen de armatuur tikt gaan er meteen 2 of 3 terug branden. Beetje frustrerend. Je raakt die lampjes best niet aan met blote handen en dus heb ik een plastic wegwerphandschoen aangetrokken om die lampjes wat beter in de fitting te duwen. Ze begonnen te branden en mijn vingers ook! Na een tijdje waren ze terug uit... :(

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
die pinnetjes van de lampjes heel voorzichtig wat uiteen plooien dat de er harder in klemmen kan ooit wonderen doen :wink:

Lid geworden
3 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goeie tip! Ik ga dit asap proberen. Enne, het beste voor 2012!

Bovenaan