• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Halfhoge wand in Gyproc rond trapgat

Brebelco

Lid
Lid geworden
2 dec 2014
Berichten
84
Waarderingsscore
63
Punten
18
Beste forumleden,

Momenteel zijn we bezig om ons eerste verdiep wat aan te passen. De vorige eigenaren hebben rond een trapgat een volledige muur gezet maar zoals je op de foto’s kan zien blokkeert dat heel wat licht, wat wij minder leuk vinden.

De bedoeling zou dus zijn om zo’n halfhoge muur te maken zoals jullie hieronder in het Gyproc doe boek kunnen terugvinden. Echter zitten wij wel met een houten draagstructuur met spaanplaten op. Op zich is de methode dat Gyproc voorschrijft duidelijk maar ik stel me vragen bij de stevigheid van zo’n wandje.
Ik kan het muurtje in de buitenmuur (steen) verankeren en in de vloer (houten plaat).

Iemand hier ervaring mee? Of tips?

Uiteraard is het niet de bedoeling om daar tegen te beuken maar ik wil ook niet als de kinderen er tegen zouden leunen dat dit beweegt en uiteindelijk omvalt gezien dit de enige ‘leuning’ zal zijn om het trapgat te beschermen.

(Excuses voor de rommel, we zijn volop aan het werken :) )

4F9B0BB3-6335-45A5-A1F6-4F7833AB484F.png
DF55D0D3-679F-448C-94FE-7F85BB480552.jpeg
87938602-2CCD-45F5-97E1-98A90ACDA857.jpeg
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
msh rechtstreeks in de grond.
Voorzie wel voldoende lange en zware schroeven.
Eventueel een rondel gebruiken onder de schroefkoppen.
 

meesterdobbit

Nieuw Lid
Lid geworden
6 jun 2018
Berichten
41
Waarderingsscore
4
Punten
8
msh rechtstreeks in de grond.
Voorzie wel voldoende lange en zware schroeven.
Eventueel een rondel gebruiken onder de schroefkoppen.
Maar waarom moet die multiplex dan nog eens in dat profiel? Sorry voor de domme vragen 😅
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan