- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 2.172
- Punten
- 113
Eigenlijk zou ik de vraag ook rechtstreeks aan de tuinarchitect kunnen vragen, maar wat hebben anderen er dan aan dacht ik zo bij mezelf
.s
Voor mij als 'bureaumanneke' is het héél moeilijk om in te schatten wanneer een haag moet geschoren worden, en hoe dit moet gebeuren.
Is dat een vast tijdstip op het jaar, al denk ik dat het meer afhangt van welk weer het geweest is. Nu, zover zou ik nog durven gokken, en kijken wanneer de buren er aan beginnen natuurlijk.
Maar dan ... Hoe?
Hier gaat een verschil zijn waarschijnlijk tussen een jonge haag & een oude haag.
Iemand die hier een leuk antwoord op kan geven? (
)
Dus concreet :
Zijn er regeltjes zoals : zolang ze niet hoog genoeg staat blijft ge van den bovenkant af? of is het net omgekeerd? Kortom : HEEEEEELP
Voor mij als 'bureaumanneke' is het héél moeilijk om in te schatten wanneer een haag moet geschoren worden, en hoe dit moet gebeuren.
Is dat een vast tijdstip op het jaar, al denk ik dat het meer afhangt van welk weer het geweest is. Nu, zover zou ik nog durven gokken, en kijken wanneer de buren er aan beginnen natuurlijk.
Maar dan ... Hoe?
Hier gaat een verschil zijn waarschijnlijk tussen een jonge haag & een oude haag.
Iemand die hier een leuk antwoord op kan geven? (
Dus concreet :
- hoe bepaal je wanneer er moet geschoren worden?
- Hoe scheer je een net aangeplante haag?
- Hoe scheer je een haag van 1 jaar
- Hoe scheer je een haag van 2 jaar
- Hoe gaat het verder ?
Zijn er regeltjes zoals : zolang ze niet hoog genoeg staat blijft ge van den bovenkant af? of is het net omgekeerd? Kortom : HEEEEEELP