• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gyproc wand en bevestiging trap

Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
In onze hal wou ik gyproc plaatsen, nu moet daar natuurlijk ook nog een trap geplaatst worden.

Geeft dat geen problemen bij het bevestigen van de trap?

Het zou dan +- 6.5 cm (metalstud + gyproc) zijn eer ze in de volle muur zitten.



Ik weet niet hoe een trap verankerd wordt dus ja....

Iemand raad? Of trekken zij daar hun plan mee en is er geen probleem?



grts
 
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
nee he... dat is onmogelijk :wink:
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Niets is onmogelijk :D

je bedoelt een houten trap? Dan zullen ze gewoon langere vijzen gebruiken denk ik. Of geen, als je trap zeer stabiel is. Ik zou wel zorgen dat ze niet in een profiel boren, want dat zal op termijn alleen maar barsten teweeg brengen denk ik.
 
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja een houten trap, of een metalen,... ik heb bij allebei hetzelfde probleem...



ik veronderstel dat deze onderaan wordt verankerd, in de wang, en bovenaan.

Dus in de wang en bovenaan, zit er een spacie (metalstud + gyproc) eer ze in de muur kunnen verankeren...



Ik zou graag willen weten of dit dus mogelijk is? Dat de trap niet gaat "knikken" op de gyproc! Normaal wordt de trap tegen de volle muur gezet en hebt ge geen spacie tussenin, en dan staat die dus "muurvast" :) tegen de muur aangetrokken. Als ik een gyprocwand zet kan dit dus niet...



Tja beetje moeilijk uit te leggen :D
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Bovenaan gaat er zowieso een strook gyproc af moeten om dat trap te laten steunen tegen balk of muur.. Ik denk dat er weinig trappenmakers zijn die de trap gewoon met enkele bouten door uw gyproc willen vastzetten bovenaan. Een degelijk trap weegt al snel 200kg+enkele mensen erop,alleen 't idee al.. tuurlijk dat uw gyproc gaat 'knikken'. :D

Ik de trapwang kan dat wel door de gyproc, dat hoeft niks te 'dragen'.
 
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja dit doet er in mijn ogen niet toe wat voor trap het is...Gezien het gaat om de verankering ervan, meer bepaald of het een probleem is dat er een holle ruimte tussen binnenblok en gyproc is. Uw idee lijkt mij het beste om te doen dan!



Ik vul dit op met kepers tot die "holle ruimte"opgevuld is? Of ...?



mvg en alvast bedankt :wink:
 
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik weet dat er verschillende trappen zijn, maar

ik bedoel dat dat niks uitmaakte voor mijn vraag.. al zet ik de trap

ondersteboven :wink: om het zomaar te zeggen.

Of het nu een rechte, kwartdraai,... trap is, de verankering moet toch in de muur gebeuren in ons geval..



in ieder geval, bent u bedankt voor de raad :wink:
 
Lid geworden
30 nov 2009
Berichten
120
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je tussen je ms-profielen ter hoogte van de wangen een dikke plaat multiplex bevestigt vb 25-30mm, kunnen ze hieraan de trap verankeren.

Anders kan je zoals reeds gezegd, je muur uitvullen gelijk met de ms-profielen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan