• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

gypcroc platen op houten wand bevestigen

Lid geworden
8 nov 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik zou groene gyproc platen van 12,5mm willen bevestigen op de MDF wand (waar de radiator komt te hangen) in onze toekomstige badkamer
Kan ik deze platen met gewone (roestvrije) vijzen in de MDF vastschroeven of gebruik ik beter zwarte gipsplaat schroeven?
Of beter verlijmen? Zo ja met welke lijm?
Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • mdf.jpeg
    mdf.jpeg
    169,9 KB · Weergaven: 11

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
De zwarte schroeven gebruiken om de platen vast te schroeven op je houtwerk. Die schroeven zijn gefosfateerd (en daarom zwart van kleur) om roestvorming te voorkomen.
 
Lid geworden
8 nov 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb al de andere groene MDF omkastingen en de MDF wand vastgezet met deze roestvrije schroeven.
Kan ik deze dan ook niet gebruiken om de gyproc platen tegen de MDF wand te zetten? Of hebben de zwarte schroeven nog andere voordelen?
 

Bijlagen

  • schroef.jpeg
    schroef.jpeg
    158,5 KB · Weergaven: 11

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Die dienen niet om gipskarton vast te houden.
Als de fabrikant het voorschrijft dien je u hier best aan te houden. Deze schroeven hebben een trompetvorm met randje om de papier mee naar "binnen" te trekken om deze mooi glad af te werken. Alsook is de spoed van de schroef ook groter en grover.
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
De zwarte gyprocvijzen gebruiken om je gyprocplaten vast te zetten. Geen andere vijzen nemen. Reden: de gyprocvijzen hebben de typische "trompetkop" waarmee ze het karton van de gyproc uitkragen en alzo een optimale vastzetting doen. Andere vijzen trekken zich door het karton. Niet doen met andere vijzen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan