• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

GSM ONtvangst in nieuwbouw

Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
Blijkbaar heb ik in huis geen ontvangst. Ik moet compleet tegen de venster plakken om mijn mobistar streepkes te kunnen opvangen...

Buiten heb ik volledig bereik maar binnen niets...



Vandaar mijn vraag:

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Iemand een idee of er gsms zijn die sterker zijn in zwakke signalen te ontvangen?





thx
 
G

Guest

Guest
bij men ouders is da ook, maar die hebbe zo nog ne prefab me veel ijzer platen in de muren :)



kunt ne GSM mast in uwen hof laten zetten ?

of inderdaad, aan de ramen altijd bellen ?
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
falcon10 wrote:
bij men ouders is da ook, maar die hebbe zo nog ne prefab me veel ijzer platen in de muren :)



kunt ne GSM mast in uwen hof laten zetten ?

of inderdaad, aan de ramen altijd bellen ?

de gsmmast staat in mijn hof of toch ertegenover....



en geen ontvangst. Lang leve Pur isolatie met zijn alu schil!!!
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hmmz

Ik heb inderdaad ook pur isolatie met zo'n dubbele folie op ...

Kdacht dat het misschien aan de gsm lag ....



Ik weet dat er verschillende connecties mogelijk zijnt (triband ? quadband ? ) misschien dat er gsms zijn die beter ontvangst hebben in zulk situaties?
 

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.931
Waarderingsscore
45
Punten
48
Kenny wrote:
Hmmz

Ik heb inderdaad ook pur isolatie met zo'n dubbele folie op ...

Kdacht dat het misschien aan de gsm lag ....



Ik weet dat er verschillende connecties mogelijk zijnt (triband ? quadband ? ) misschien dat er gsms zijn die beter ontvangst hebben in zulk situaties?





Nope, ik vrees er voor ... da's inderdaad door vb recticel isolatie met alu-scherm ... prima kooi van Faraday...



Er zijn mischien wel systemen met buiten-antenne & binnenpost maar dat kost geld en is eigenlijk niet voor de particulier...
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier in de gemeente is het een ramp gelijk waar je staat. Wij kunnen dus zelfs buiten niet deftig bellen. Dit probleem is gekend door Proximus, maar ja... tegen dat ze daar ooit iets aan zullen doen ben ik al lang verhuisd.
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kenny wrote:
Iemand een idee of er gsms zijn die sterker zijn in zwakke signalen te ontvangen?



In The 7 Oaks (cafe in ne kelder in Leuven) had ik met m'n 6 jaar oude Siemens (een van de goedkoopste da'k toen kon vinden) GSM ontvangst, en een kameraad (zelfde gsm-operator) met z'n nagelnieuwe Samsung (geen goedkoop toestelleke) niet.



"ze maken da ni meer gelijk vroeger he ;-) "
 

Mbman

Lid
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
150
Waarderingsscore
5
Punten
18
zijn jullie dan niet tevreden dat je geen gsm-stralen in huis hebt ?
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
lol

ja en nee ...





ja : jeuuj wij worden niet beinvloed door signalen dus moest er ooit een alien zijn die via gsm signalen mensen kan besturen zullen wij er geen last van hebben :roll: :roll:



nee: Alsk een gsm heb en ervoor betaal wil ik em ook gebruiken lol :)
 
G

Guest

Guest
wij hebben ook erg slechte ontvangts, ligt aan beton en ijzernetten bij ons.

zelfs de draagbare radio werkt ni in de keuken :lol:
 

Juppiter

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
3.066
Waarderingsscore
0
Punten
36
baai baai draadloos internet dus ook ...



ps als ge juist naast een gsmmast woont, dan ontvangt ge nikske van die gsm mast (die stralen gaan niet recht naar beneden)

ge zit dus in een blind spot, tenzij een andere mast het overlapt (wat normaal zou moeten)



grtz

Olaf
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Punten
0
Juppiter wrote:
baai baai draadloos internet dus ook ...

Denk het niet, het zendstation ook staat ook binnen, heb je dus geen last van de kooi van faraday (tenzij je natuurlijk het draadloos internet van de buren gebruikt)
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Mayx wrote:
lap, ik heb ook die isolatie



en gene vasten telefoon. toeme nji



maar uw ramen onderbreken toch de kooi... een auto is ook ene kooi van faraday hoor. en ge kunt er perfect in bellen door t glas dat er in zit.



Bij ons maakt dat geen bal uit of ik aan de venster sta of niet, zolang ik niet BUITEN ga staan heb ik weinig of geen bereik... weet ook niet waarom...



Misschien is die bioclean ook uit aluminium gemaakt :shock: :lol:
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
bioclean is een coating op basis van metaaldeeltjes die opgedampt worden
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
stefan wrote:
bioclean is een coating op basis van metaaldeeltjes die opgedampt worden

dus zou het nog echt waar zijn dat mijn ramen de stralen tegenhouden :?: :shock:

amai.... Gene radio voor mij dus.... :cry:
 
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
1.111
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook eurowall met aluminiumfolieke en perfecte GSM ontvangst.

En er ligt er zelfs op 't dak (euroroof) ook.

wel open bebouwing.

Ik denk eerder dat het aan combinatie van vanalles ligt: betonijzers, gesloten bebouwing, aantal en grootte van de vensters.



Slechte wireless ontvangst daar heb ik in elk geval mijn voorzorgen voor genomen en goeie ouwe UTP's gestoken.
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
de gsmmast staat in mijn hof of toch ertegenover....



en geen ontvangst. Lang leve Pur isolatie met zijn alu schil!!!
Maar das doodnormaal hé. Ne GSM mast zend niet recht naar beneden uit, vlak onder de mast hebde 0.00 ontvangst van die mast zelf. Das ook de reden waarom zo een mast perfect op het dak van een ziekenhuis kan gezet worden terwijl je de GSM binnen niet mag gebruiken.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Blokker_1999 wrote:
Icecoldkillahh wrote:
de gsmmast staat in mijn hof of toch ertegenover....



en geen ontvangst. Lang leve Pur isolatie met zijn alu schil!!!
Maar das doodnormaal hé. Ne GSM mast zend niet recht naar beneden uit, vlak onder de mast hebde 0.00 ontvangst van die mast zelf. Das ook de reden waarom zo een mast perfect op het dak van een ziekenhuis kan gezet worden terwijl je de GSM binnen niet mag gebruiken.

Ja maar letterlijk 1 km verder staat er ook een mast, dus dan ontvang ik wel van die he :wink:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Blokker_1999 wrote:
maar welke masten behoren toe aan uw provider?

maakt niet uit denk ik, want als ik mijn deur open doe en buiten ga heb ik het volle bereik... :?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan