Grond voor halfopen bebouwing wijzigen voor open bebouwing

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een bouwgrond voor open bebouwing.

Nu vroeg ik mij af of ik een grond die bestemd is voor half open bebouwing kan laten wijzigen naar open bebouwing (indien voldoende breed natuurlijk).

Dit omdat we regelmatig gronden met of zonder huizen tegenkomen die breed genoeg zijn (20m of meer) om er een open bebouwing op te zetten.

Moest er een huis opstaan zouden we dit natuurlijk afbreken.

maw kan men een grond voor halfopen bebouwing veranderen naar open bebouwing. (en evenuteel een kostprijs)

alvast bedankt

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
781
Punten
113
kan, maar niet altijd toegelaten

hou er ook rekening mee dat de kans bestaat dat je dan je hele leven tegen de muur (op perceelsgrens) van je buurman zit te kijken

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
half open heeft wel een aantal voordelen

- goedkoper

- minder warmteverlies

- aan 1 zijde een redelijke zijtuin ipv twee strookjes

nadeel: vooral esthetisch, je moet aansluiten bij je buur.

geluidsoverdracht is uit te sluiten met een goeie opbouw

De voorschriften wijzigen kan een werk van lange adem zijn, zonder enige zekerheid dat het ooit zal lukken.

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
We zouden zowieso open willen bouwen.

Dus je kan nooit met zekerheid zeggen -op voorhand- dat je wijziging? Stel ik ga -voor ik de grond koop- dit voorleggen aan de gemeente. Kunnen die mij geen uitsluitsel geven hierover?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
36
Nee, alleen als de verkaveling van de gemeente is.

Maar zelfs dan nog => ik dacht dat zoiets op de gemeenteraad moet beslist worden, dus zelfs een ambtenaar van de bouwdienst gaat nooit 100% zeker zijn.

In andere gevallen moet provincie / gewest ?? toestemming geven.

Komt erbij dat bij verkavelingswijziging normaal gezien alle mensen van de verkaveling moeten tekenen voor goedkeuring.

Legt er iemand een klacht neer tegen je aanvraag dan kan dat het ook al gaan ophouden.

Dus je kan een grond wel wijzigen => maar het is iets dat maanden gaat duren en je hebt geen garantie op succes.

Bovenaan