Sylvain 12
Actief Lid
- Lid geworden
- 27 okt 2010
- Waarderingsscore
- 46
- Punten
- 28

We hebben een analyse laten uitvoeren voor de vocht problemen in ons huis. Een van de oplossingen is een maaivelddichting aanbrengen op bepaalde plaatsen, waardoor ik een stuk zal moeten uitgraven langs bepaalde muren.
In plaats van deze geul gewoon opnieuw te vullen, was er ook het voorstel een grindkoffer te maken naast de muur zodat het regenwater ook niet meer stil blijft staan tegen de muur en verticaal weg kan lopen.
Ik kijk wat rond om te weten wat een grindkoffer is en hoe dit aan te pakken op een zo goedkoop mogelijke manier.
Enkele vraagjes
1) Welk type grind is het goedkoopst om te gebruiken? Het moet enkel grof genoeg zijn, maar er zit daar serieus prijsverschil in.
2) Er moeten ook goten komen om betere afvoer te hebben van het hemelwater. Kunnen deze direct parallel tegen het grind geplaatst worden?
3) Aangezien het eerder een buffer/extra veiligheid is (want eigenlijk komen er nog goten voor die het meeste water moeten afvoeren) is de diepte +-40cm van de maaivelddichting voldoende? Zo kan ik al vlug wat besparen op grind.
4) Ik las dat men een buis steekt in het grind om het water naar een specifieke plaats te laten afvloeien. Is dit nodig in mij geval.
5) Hoe zet ik het worteldoek vast? Ik zit met een muur en asfalt? Ik kan geen pennen slaan.
Ik hoop wat duidelijk te zijn.
Alvast bedankt voor de info.