• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Graveren / labelen Niko schakelaars

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
Ik heb net mijn lichtknoppen en afdekplaatjes geinstalleerd. (Niko intense white) 

Zoals velen heb ik aan mijn buitendeuren een "alles uit " knop voorzien. In de slaapkamer heb ik ook een "alles aan" knop.  Ik zou deze willen labelen of graveren ofzo op een nette manier zodat hun functie duidelijk is.

Hoe hebben anderen dit aangepakt ? 
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.066
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Je kan of het afdekplaatje, of de kliktoets, of beiden vervangen door eentje in een andere kleur:

niko-intense.jpg
 

Bijlagen

  • niko-intense.jpg
    niko-intense.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 1

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
Mijn alles uit heeft een ledje dat aan gaat wanneer er "ergens" in huis een licht aan is.

Mijne "alles aan/paniekschakelaar" heeft net omgekeerde.

Als je iets grafisch wil: Google dan eens op "toner transfer to plastic"

Oefening baart kunst ;-)

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Bij de Ava kan je kleine ronde gekleurde stickertjes kopen. 

Bij de chinezen zijn laser graveer toestellen vrij betaalbaar als je graag wat tijd wil spenderen
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Op basis van vroegere experimenten met behuizingen voor mijn electonicaprojectjes (met fotokopies uit het kopie-center want ik had toen helemaal geen laserprinter)

Je kan laser-printer toner van papier op plastic overbrengen, maar het nadeel is dat sommige plastic sneller smelt dan de toner (+/-150°C). Je moet dus snel zijn en veel oefenen.
ABS plastic smelt al bij dik 100°C, maar de Niko toetsen zijn geen ABS (dat is PC/ASA, en dat is eigenlijk redelijk temperatuurbestendig ergens boven 200°C dacht ik)

Ik zou zeggen, koop een paar Niko toetsen, print jouw tekstje (in spiegelbeeld uiteraard) op een blad papier en ga aan de slag: papier met de tekst naar beneden op de knop, strijkijzer erop (ik zou hoogste stand nemen en vooral experimenteren met de tijd, eerder dan met de stand van het strijkijzer). Dan het spul onder water en zachtjes wrijven tot het papier weg is.
Al zou je met een contactloze thermometer de oppervlakte van het strijkijzer kunnen testen en dat tussen smeltpunt van toner en plastic regelen, dan hoef je niet op de tijd te letten.

Niet stomen :D ;D

Best het papier groter nemen dan de toets, want anders plakt de toets vanonder aan jouw strijkijzer.

Let goed op: de toets kan heet zijn wanneer je ze vastpakt om in het water te droppen.

Ik verwacht dat je voor een duurzaam resultaat daarna de toets met een lakvernis (geschikt voor plastic) zal moeten overspuiten.

 

Laat hier eventueel eens weten hoe het gegaan is...
 

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
merci voor de uitgebreide uitleg. 

website van hierboven heeft al antwoord gegeven,  € 12,50 p/st. excl. btw en verzendkosten.

Ik denk dat ik eerder die weg op ga ipv mijn strijkijzer en ettelijke niko drukknoppen te vernielen :)
 

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Eventueel eens bij een plaatselijke schoenmaker horen? Die graveren vaak plaatjes enzo...

Maar als het om 2 schakelaars gaat aan 12.5 euro bij een bedrijf dat daarin ervaren is ga je zeker niet slecht af zijn :)
 
Lid geworden
8 mrt 2017
Berichten
182
Waarderingsscore
4
Punten
0
plak er gewoon iets op?
Desnoods in dezelfde kleur als de afdekplaat, dat je enkel van dichtbij ziet dat er iets opplakt?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
jm188 zei:
Ik denk dat ik eerder die weg op ga ipv mijn strijkijzer en ettelijke niko drukknoppen te vernielen :)

Jammer, ik had wel graag eens geweten of het ook op Niko knoppen werkte zonder daar zelf moeite voor te moeten doen. :D

Maar voor dat geld zou ik ook niet twijfelen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Een spuitbus om een ander kleurtje te geven
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan