• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

GRATIS: Alle AREI-symbolen voor Visio en AutoCAD

Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
183
Waarderingsscore
17
Punten
18
Hallo allemaal,
Na enkele dagen tekenwerk ben ik blij de volledige set AREI-symbolen voor Visio 2002, 2003, 2007 en AutoCAD 2000, 2004 en 2007 te kunnen aanbieden.
Na lang vruchteloos gezocht te hebben naar kant en klare symbolen ben ik zelf maar aan het tekenen geslaan.
Het resultaat wil ik graag met jullie delen :D
Bij deze dank ik ook Julien van www.cadsite.be voor het converteren van Visio naar AutoCAD.
Wat biedt deze set symbolen?
- 84 officiële AREI-symbolen,
- Opgesplitst in 8 logische categorieën,
- Nederlandse beschrijving en bijkomende uitleg van elk symbool,
- Symmetrisch ontwerp van de symbolen voor snelle plaatsing in Visio,
- Snap- en gluepunten zijn met zorg aangebracht zodat connecties makkelijk kunnen gelegd worden,
- Compatibel met MS Visio 2002, 2003 en 2007.
Bezoek even mijn webpagina om gratis de stencils te downloaden:
http://www.shadowhunter.co.uk
Met deze symbolen wordt het uitteken van je ééndraads- en situatieschema kinderspel.
Ik hoop alvast dat deze set je helpen kan.
Met vriendelijke groeten,
ShAdOwHuNtEr
 
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
183
Waarderingsscore
17
Punten
18
Hi,



Bedankt Jyrun... blij dat je er iets aan hebt :D



Succes met de bouw of renovatie



Met vriendelijke groeten,



ShAdOwHuNtEr
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
allé nu ! ik vind die arei symbolen nergens :-(
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ellen wrote:
allé nu ! ik vind die arei symbolen nergens :-(



heb ze gevonden via cache ! ze waren blijkbaar niet meer zichtbaar op de site...
 
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallokes,



het is de eerste keer dat ik een eendraadsschema maak en ik heb een probleem.



ik heb al verschillende dingen geprobeerd die in deze topic staan, maar ik krijg verschillende symbolen niet zichtbaar.



Zo komt er bij de automaten en de leidingen wel tekst te voorschijnt maar geen lijnen.



Ik werk met Visio 2003, wat doe ik verkeerd?



Wie kan mij helpen?
 
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er soms iemand een voorbeeld van een schema van een installatie met domotica?
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
Weet er iemand hoe je een klep tekent? Ik heb elektrokleppen op 230V op men collector staan van de verwarming en deze moeten er uiteraard ook op.
 
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
183
Waarderingsscore
17
Punten
18
Hallo Blokker_1999,



Als ik me niet vergis is dat een zandloper 90° gedraaid.



|><|



Hopelijk kan je hier al iets verder mee.



Met vriendelijke groeten,



ShAdOwHuNtEr
 

Den ouwe

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo allen,



Ik ben sinds augustus op zoek naar een betaalbare versie van Microsoft Visio (E-bay incluis), maar ben daar nog niet in geslaagd. Is er iemand diez een alternatief kent, of een manier weet om aan een betaalbare versie van MS Visio te geraken? Ik vind het wat overdreven om honderden euro's te spenderen aan een programma's dat enkel voor het tekenen van een eendraadschema zou worden gebruikt.

Niettemin chapeau voor het werk dat werd gestoken in het realiseren van de tekensets met de verschillende AREI symbolen.



Met vriendelijke groeten,



Den ouwe :?
 
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Punten
0
Downloaden jongen....downloaden.. ik gebruik de nieuwe versie en werkt perfect...
 

Den ouwe

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo traxx,



De tekensets heb ik al gedownload, maar als je MS Visio niet hebt kan je met de tekensets geen eendraadsschema maken.

Dus herhaal ik mijn vraag waar kan je (goedkoop) aan een MS Visio (2007, 2003 of 2002) geraken?



Groetjes,



Den ouwe
 

Den ouwe

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
6
Blokker_1999 wrote:
Weet er iemand hoe je een klep tekent? Ik heb elektrokleppen op 230V op men collector staan van de verwarming en deze moeten er uiteraard ook op.



Hallo Blokker_1999



Bij mijn weten is er momenteel geen symbool voorzien voor een klep in het AREI. (althans volgens de aanpassing van oktober 2005 die ik op het internet vond en die afkomstig is van AIB/VINCOTTE).

Het meest gangbare symbool is inderdaad een vlinder of zandloper 90° gedraaid als je verkiest.



8)
 

Valerius

Lid
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
507
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik denk dat er geen universeel symbool bestaat voor "een ventiel". Er bestaan immers verschillende soorten ventielen, afhankelijk van de toepassing. (zoals er ook niet 1 schakelaar bestaat)



Kijk eens in een cataloog van vb FESTO, ASCO-joucomatic of MSM (voor zover dit beschikbaar is op internet). Daar kan je symbolen vinden voor verschillende types ventielen.





Voor zover ik weet zijn die zaken ook behoorlijk gestandardiseerd in de industrie.





Valerius
 

Valerius

Lid
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
507
Waarderingsscore
2
Punten
18
Heeft iemand een plan (eendraadsschema) in VISIO beschikbaar van zijn installatie, gebaseerd op de symbolen van shadow hunter



Ik moet binnenkort mijn installatie laten keuren, en uiteraard moet ik dan een eendraadsschema in elkaar knutselen. Vermits de meeste installaties toch wel wat gelijkenissen vertonen, kan ik hiermee misschien een hoop tekenwerk mee uitsparen.





Valerius.
 

Den ouwe

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
6
Valerius wrote:
Heeft iemand een plan (eendraadsschema) in VISIO beschikbaar van zijn installatie, gebaseerd op de symbolen van shadow hunter



Ik moet binnenkort mijn installatie laten keuren, en uiteraard moet ik dan een eendraadsschema in elkaar knutselen. Vermits de meeste installaties toch wel wat gelijkenissen vertonen, kan ik hiermee misschien een hoop tekenwerk mee uitsparen.





Valerius.



Sorry Valerius maar ik moet mijn technisch dossier (eendraadsschema incluis) zelf nog maken.



Groetjes,



Den Ouwe
 
Lid geworden
11 jul 2006
Berichten
303
Waarderingsscore
0
Punten
0
Valerius wrote:
Ik denk dat er geen universeel symbool bestaat voor "een ventiel". Er bestaan immers verschillende soorten ventielen, afhankelijk van de toepassing. (zoals er ook niet 1 schakelaar bestaat)



Kijk eens in een cataloog van vb FESTO, ASCO-joucomatic of MSM (voor zover dit beschikbaar is op internet). Daar kan je symbolen vinden voor verschillende types ventielen.





Voor zover ik weet zijn die zaken ook behoorlijk gestandardiseerd in de industrie.





Valerius



Dit is het symbool voor een ventiel elek. aangestuurd door een spoel.



het linkse deel is de spoel met aansluiting 1 de fase, 2 de nulleider, het rechtse deel is de klep zelf



Hoofdletter Y staat voor ventiel zoals S staat voor schakelaar



Voor een dubbelwerkend ventiel staat aan de rechterkant nog een spoel



ventiel.jpg
 

Den ouwe

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
6
Dirk1980 wrote:
Valerius wrote:
Ik denk dat er geen universeel symbool bestaat voor "een ventiel". Er bestaan immers verschillende soorten ventielen, afhankelijk van de toepassing. (zoals er ook niet 1 schakelaar bestaat)



Kijk eens in een cataloog van vb FESTO, ASCO-joucomatic of MSM (voor zover dit beschikbaar is op internet). Daar kan je symbolen vinden voor verschillende types ventielen.





Voor zover ik weet zijn die zaken ook behoorlijk gestandardiseerd in de industrie.





Valerius



Dit is het symbool voor een ventiel elek. aangestuurd door een spoel.



het linkse deel is de spoel met aansluiting 1 de fase, 2 de nulleider, het rechtse deel is de klep zelf



Hoofdletter Y staat voor ventiel zoals S staat voor schakelaar



Voor een dubbelwerkend ventiel staat aan de rechterkant nog een spoel



ventiel.jpg

Is het symbool ook gehomologeerd en opgenomen in de lijst van de officiele symbolen zodat hij deeluitmaakt van het AREI?



Groetjes
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
Shadowhunter,



Op basis van de mail heb ik kunnen vinden hoe het op te lossen!!! Je moet een edit stencil doen en dan het betroffen symbool editeren. In die edit zie je dat alle nodige lijnen er zijn dus geen probleem. Maar in de stencil moet je via de page setup (onder file) de volgende aanpassing doen: op het tabblad Page Size moet je ervoor zorgen dat Size to fit drawing contents gekozen is.



Bedankt voor de info!!!



Als ik dit probeer krijg ik bij wisselstroom geen 2 sinussen meer 1 piek en 1 sinus te zien. Hij rond de eerste sinus dus niet meer, maar vertoont gewoon 2 rechte lijnen?
 
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
iemand die weet waar ik deze elektrische symbolen nog kan vinden voor autocad 2004?



greetz





ebbeke
 
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
691
Waarderingsscore
0
Punten
0
Moeten sensoren niet op dat plan misschien? Ik zie niet direct het symbool voor een buitensensor??



Heb gekeken in de visio 2007 versie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan