• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Grasmaaier na 100m2 niet meer in gang te krijgen

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo

Ik heb vlak voor de lockdown mijn benzinemaaier na onderhoud opgehaald bij de winkel. Na 100m2 stopt hij en is niet meer in gang te krijgen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
766
Punten
113
Als dienen carbu vuil/verstopt is na een onderhoudsbeurt........wa hebben ze dan gedaan?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Als TS nu eens zou reageren.....

Wat doet de machine als je probeert te starten ? Branden er lichtjes ? Draait de starter rond ? .....

Want als bv Stoelsensor gelost is, valt machine ook stil

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
495
Punten
83
deco1966 zei:
Als dienen carbu vuil/verstopt is na een onderhoudsbeurt........wa hebben ze dan gedaan?

Tijdens een gewoon onderhoud wordt volgens mij nooit de carbu nagegeken. Maar Mario zijn idee (stoelcontact) kan ook een grote kanshebber zijn. Maar de kans is nog groter dat TS maandag  naar de firma gebeld heeft die het onderhoud gedaan hebben en dat het reeds opgelost is. (Aangezien hij de vraag op zaterdag avond gesteld heeft)

Lid geworden
31 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb hetzelfde probleem met een Honda zitmaaier. Luchtfilter en carburateur al uitgekuist.
Wat kan ik nog doen?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Ik heb hetzelfde probleem met een Honda zitmaaier. Luchtfilter en carburateur al uitgekuist.
Wat kan ik nog doen?
Wat doet hij wel/niet ? Welke lampjes branden ?

Lid geworden
31 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Alle lampjes branden zoals normaal bij starten. Elektriciteit is er dus wel. Koud startte hij wel zonder problemen. Hij slaat precies zo niet aan.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Niet aanslaan, zoals in starter draait wel rond ? Of doet die niets ?
1ste, dan kan je de bougies eens nakijken. Zouden nat kunnen staan. Carburator niet goed afgesteld en geeft te veel benzine.
2de geval moet je de contacten eens nakijken . Stoel, messen (werpbak) zijn contacten die ok moeten zijn, anders kan die niet starten.

Lid geworden
31 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Vandaag aan druppellader gehangen om zeker te zijn.
Lampjes branden, maar precies geen klik.
Staat nu nochtans al eventjes stil.
Stond wel in de zon.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Contacten nakijken .

Lid geworden
31 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Contacten zijn het niet, denk ik. Startte in de garage wel

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Als hij geen klik geeft en dus de starter zelfs niet probeert rond te draaien, dan is er ergens een contact dat niet werkt. (Batterij is vol, dus daar ligt het niet aan)
Kan vanalles zijn. Alle contacten nakijken. Bedrading nakijken, zekeringen nakijken.

Lid geworden
31 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
En plots startte hij terug...
Zal toch eens zetelcontact moeten checken

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
405
Punten
83
Of contact op rempedaal indien van toepassing.
Wij moeten met onzen Iseki op rempedaal duwen om te kunnen starten, daarnaast is er inderdaad het stoelcontact ook.

Is inderdaad belangrijk om door te geven wat er wél werkt. Want er zijn tientallen dingen die kunnen tegenzitten.

Ook belangrijk: is hem stilgevallen, of heb je hem stilgelegd en kan je dan niet meer starten? Is het een diesel of benzine? ...

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
985
Punten
113
Mijn grasmachien draaide ook onregelmatig. Eerste vraag die ik kreeg: welke nafte en hoe oud is die;
Ik 95 en "waarschijnlijk" een jaar oud.
Antwoord: altijd minstens 98 gebruiken, en nog beter Aspen4.
Vermits ik maar een liter of 5 nodig heb per jaar... toch maar een bus Aspen gekocht.

Draait veel mooier, en die blijft 3 jaar goed.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan