• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gootsteen en vaatwas door wie aansluiten?

Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
Beste,

Vandaag is onze keuken incl. vaatwas en toebehoren geïnstalleerd.
Nu bel ik naar de loodgieter om de vaat en gootsteen aan te sluiten en eigenlijk vindt hij dat de keukenplaatser dit moet aansluiten ... Gootsteen en vaat is via hun besteld.
Kraan is geen probleem, die is bij de loodgieter besteld op aanraden van de keukenfirma.
Wat denken jullie?
Ik begrijp sowieso de loodgieter ...
Mvg,
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Alles is geïnstalleerd qua Shell-kraantjes en afvoer? Wat is er niet aangesloten? 
Zijn alle toebehoren erbij om aan te sluiten?
Want alles aansluiten is paar minuten werk ...
 
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
De gootsteen zit in de tablet, maar geen zeefje en afvoer.
Maar heb ondertussen gebeld naar de buro en de plaatsers mogen alles aansluiten.
Staat dus in de kleine letters dat ze dit niet doen ... ze dekken zich in tegen waterschade.
Maar allé, nu 'uitzonderlijk' sluiten ze wel aan. Gelukkig!

 

 
 
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
Update!
De baas van de firma zegt njet.  :(
Niet aansluiten dus!
 
Lid geworden
8 mrt 2017
Berichten
182
Waarderingsscore
4
Punten
0
Hier alles zelf aangesloten, terwijl de mensen bij de offertes van badkamermeubel en keuken allebei zeiden dat ze ALLES doen.
Als ze dan komen plaatsen vroegen ze ineens € 50 per uur voor de sifon en kraan aan te sluiten.
Is geen moeilijk werkje dus kan je perfect zelf.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Dat heb je voor met 'plaatsers' i.p.v. 'techniekers'. 
Maar snap ook niet goed waarom de loodgieter dat niet zou aansluiten als hij wel de kraan komt zetten.
 
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
Ik begrijp de loodgieter, gootsteen en vaat komen niet van hem.
Hij zegt dat de meeste keukenplaatsers zelf aansluiten, dat hij dat praktisch niet tegenkomt.
We willen wel zelf aansluiten, maar hebben weinig materiaal.
Ook naar filmpjes gezocht, iemand tips?
Is dubbele gootsteen van Franke en vaat.
Alvast bedankt!
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Begrijp het principe wel dat het niet van je loodgieter komt, maar als hij sowieso die kraan komt plaatsen is het nu toch maar 10 minuten werk voor hem om ook die afvoeren aan te koppelen.
Niet echt klantvriendelijk IMHO.

Neem eens een foto van de huidige situatie, aansluiting muur en welk gerief je hebt liggen qua afvoeren.
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
Is normaal voor de keuken-mannen 
 
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
Caroto zei:
Begrijp het principe wel dat het niet van je loodgieter komt, maar als hij sowieso die kraan komt plaatsen is het nu toch maar 10 minuten werk voor hem om ook die afvoeren aan te koppelen.
Niet echt klantvriendelijk IMHO.

Neem eens een foto van de huidige situatie, aansluiting muur en welk gerief je hebt liggen qua afvoeren.


Bedankt, maar de loodgieter komt woensdag of donderdag. Hij wil het wel doen maar heeft dat nog nergens voorgehad... En hij zal wel wat werk aanrekenen. Is de papa van mijn zoon, maar dat speelt geen rol als het over werkuren gaat.

We hebben enkel een Engelse sleutel en tang enzo... Zullen nog eventjes de uitgietbak in de berging gebruiken en de afwas met de hand doen. :) Nog eventjes tanden bijten dus, al is het een luxeprobleem.

Goedenavond iedereen en toch bedankt voor de raad.
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
'De papa van je zoon' is dat dan niet je man?
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
ik ga niet voor TS spreken maar dat hoeft niet persé he wouterk
scratchhead.gif


filmpje niet van franke, maar principe is hetzelfde https://www.youtube.com/watch?v=nm4czyD2KWU
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Welke zeveraar van een keukenbouwer is dat zeg. Dan kunnen ze in de kleine lettertjes ook zetten dat ze geen kasten aan de muur hangen want ja, zie dat die muur niet stevig genoeg is... en kastdeuren plaatsen doen ze dan beter ook niet, want ja, als dat wat gaat afhangen door een slechte scharnier... Een grote keukenketen zeker? Ik zou toch eens van mijn oren maken.

Als ze geen vaatwasser durven aansluiten moeten ze hem niet leveren ook.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Normaal doen de keukenplaatsers het, of anders heb je echt een k*t firma gekozen.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
offtopic : Je hebt ook veel keukenbouwers die wel elektriciteit aansluiten en wijzigen, maar als je ziet hoe velen ervan dat uitvoeren, dan heb ik liever dat die van alle technieken afblijven
sad.gif
 
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
154
Waarderingsscore
14
Punten
18
Stefaan Van Slycken zei:
Welke zeveraar van een keukenbouwer is dat zeg. Dan kunnen ze in de kleine lettertjes ook zetten dat ze geen kasten aan de muur hangen want ja, zie dat die muur niet stevig genoeg is... en kastdeuren plaatsen doen ze dan beter ook niet, want ja, als dat wat gaat afhangen door een slechte scharnier... Een grote keukenketen zeker? Ik zou toch eens van mijn oren maken.

Als ze geen vaatwasser durven aansluiten moeten ze hem niet leveren ook.

 

Het is geen grote keten, wel een firma met 1 toonzaal die heel veel keukens en interieurs plaatst. Heb vandaag nog teruggebeld maar geen antwoord meer. 


We zijn heel tevreden van de kwaliteit van de keuken, enkel, bij de voorwaarden staat dat er niets op het waternet aangesloten wordt. Dit om zich in te dekken tegen waterschade van lekkende afvoeren...   

De afvoeren koppelen is volgens mij geen aansluiting op het waternet...

Soit, heb me er al bij neergelegd zoals bij vele momenten tijdens de bouw. Niet alles kan verlopen zoals je graag wil en meestal is er mits toegeving wel een oplossing.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.183
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Het is een beetje ongelukkig dat je de kraan elders besteld hebt, maar ja dat zal wel een reden hebben. 
 

ik kan nog ergens begrijpen dat een keukenplaatser die niet wil doen als die mannen strikt hun regels volgen, maar dan zou ik dat niet in de kleine letterkes weg moffelen, maar wel uitdrukkelijk vermelden! 
 

Mijn ervaring bij Dovy: Dovy heeft het plan en de positionering van de stopcontacten getekend, en dat aan onze electricien gegeven. Ze hebben zelf de positie van de stopcontacten afgetekend, en nadien gecontroleerd. Zelfde met water en afvoer. 
Dovy heeft kraan, bak en vaatwasser geleverd, geplaatst en aangesloten. Enkel de boiler onder de gootsteen heb ik zelf gekocht (hadden dit niet in hun systeem zitten), dus heb ik die gekocht en klaar gezet, maar zij hebben alles aangesloten inclusief de veiligheidsgroep. 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Mijn ervaring bij Dovy

Bij mijn ouders recent een vergelijkbare ervaring bij Ixina. Toonzaalkeuken gekocht, die is ter plaatse 'verbouwd' om te passen in de keuken (een module weggelaten en werkblad verzaagd) en alles is aangesloten (incl eigen onderbouwboiler) met zelfs hier en daar nog wat aanpassingen om het beter te laten uitkomen. 
 

Maar ik heb begrepen dat je veel geluk moet hebben met de (zelfstandig onderaannemer) plaatser. Bij de ene kan veel meer dan bij een andere. Sommige willen 3 keukens op een dag plaatsen, andere vinden 2 genoeg. Deze man kwam alleen en wilde zich niet (meer) opjagen. Die verzette een opgebouwde kolomkast in z'n eentje...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan