Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Goedkope fundering voor tuinhuisje dat maar een paar jaar moet blijven staan

• Tags bijgebouw fundering tuin tuinaanleg
  • ellyjore

Zeer Actief lid
    Lid geworden
    27 jan 2024
    Waarderingsscore
    179
    Punten
    43
    In de tuin van onze nieuwbouw willen we een tuinhuisje, voornamelijk voor onze elektrische fietsen in te zetten, en mischien wat tuintools.
    Het moet maar iets tijdelijks zijn, want we plannen binnen een 5-tal jaar de tuin volledig af te werken met een tuinarchitect en dan een gemetst of dergelijke tuinhuis/gebouw met afdak te plaatsen waar ik ook wat grotere tools kan opslaan.

Nu wouden we een betonplaat laten gieten, maar dat viel wat tegen van prijs. Niet dat de stielmannen dat niet verdienen, eerder gewoon, wetende dat dat binnen 5 jaar gaat afgebroken worden, is dat weggesmeten om nu 2000 euro voor een plaat te betalen.

Ik had dus het idee, aangezien het toch tijdelijk is, om van die betonblokken te halen en die als 'poor man's' fundering te gebruiken. Het gaat maar een houten tuinhuisje zijn, dus dat weegt niet super veel. Ik accepteer dat dat dan wat verzakt over die 5 jaar, maar zolang het er gewoon voor zorgt dat mijn tuinhuis blijft staan is het goed. Werkt dit? Andere ideën voor goedkope funderingen die maar 5 jaar moeten meegaan.

Houten vloer maken? desnoods met gratis te krijgen afvalhout. Dat blijft zeker 5 jaar staan.

Betondals 50x50 onder de 4 hoeken.
    Je zal wel voor verankering in de bodem moeten zorgen, want anders kan je bij de volgende voorjaars- of zomer-storm het tuinhuis enkele buren verder gaan halen.

De vloer eventueel met gewone betondallen (desnoods recup of tweedehands afzoeken), of palettenhout.

Tuinarchitect nu laten ontwerpen en aan de hand van dat plan de fundering voor tuinhuis reeds klaarstomen
    Of
    Bricogammahubo tuinhuis aankopen en dat koud op de grond zetten zonder betonplaat

Dank voor alle ideeën al!
    @D I Y : denk je dat het tuinhuis (2.5 op 2.5 ongeveer) nog steeds zal gaan vliegen als het verankerd is aan 9 of 12 van die bouwbetonblokken?
    @lukanar : Op zich een goed idee, maar we weten zelf nog niet wat we willen. Ik gok dat we gewoon zo een 'goedkoop' houten tuinhuisje bij brico gaan halen en dat verankeren.

Boordje met stabilise ?

In de tuin van onze nieuwbouw willen we een tuinhuisje, voornamelijk voor onze elektrische fietsen in te zetten, en mischien wat tuintools.
    Het moet maar iets tijdelijks zijn, want we plannen binnen een 5-tal jaar de tuin volledig af te werken met een tuinarchitect en dan een gemetst of dergelijke tuinhuis/gebouw met afdak te plaatsen waar ik ook wat grotere tools kan opslaan.

Nu wouden we een betonplaat laten gieten, maar dat viel wat tegen van prijs. Niet dat de stielmannen dat niet verdienen, eerder gewoon, wetende dat dat binnen 5 jaar gaat afgebroken worden, is dat weggesmeten om nu 2000 euro voor een plaat te betalen.

Ik had dus het idee, aangezien het toch tijdelijk is, om van die betonblokken te halen en die als 'poor man's' fundering te gebruiken. Het gaat maar een houten tuinhuisje zijn, dus dat weegt niet super veel. Ik accepteer dat dat dan wat verzakt over die 5 jaar, maar zolang het er gewoon voor zorgt dat mijn tuinhuis blijft staan is het goed. Werkt dit? Andere ideën voor goedkope funderingen die maar 5 jaar moeten meegaan.
    Beton voor paar jaar? Is gewoon overkill
    Mogelijke Oplossingen hierboven

Zou dan een metalen of kunstof kotje kopen.
    Die kan je achteraf makkelijker terug verkopen of verplaatsen. Ook makkelijker te verankeren aan wat betonblokken. Begint niet te rotten en zijn eenvoudiger te installeren dan houten.

ik heb zo een plastieken kotje gezet vorig jaar. Niks verankerd op de grond, staat stampvol dus kan niet weg :)

Goh, waarom dat plan nu niet al laten maken?
    Dan heb je tenminste geen extra kosten en kan je alles netjes plannen en in fase afwerken.
    Want nu zet je een tuinhuis van 3 op 3 en dan komt die tuinarchitect af met een tuinhuis van 3 op 9 of nog beter met een tuinkast.
    Of die zegt : moet hier staan want dan heb je nog avondzon of dat uitzicht.

Trouwens , ga je dan ook al leidingen voor licht, stopcontacten en of water naar dat voorlopig tuinhuis trekken ?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Terug
Bovenaan