Goedkeuring lening Argenta

Lid geworden
16 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Boterham wrote:
hehe, grappig. Aanbod getekend op 16 maart, schatter langsgekomen op 07 mei :shock: (hij kon alleen over dag :x )

Hij zei dat de goedkeuring binnen een week zou binnenkomen (nu dus).

Dus 't zal wel +- 2 maand duren. Maar goed dat onze bouw pas eind van het jaar start.

Same here... alleen dat ik mijn lening iets later heb aangevraagd.

better

Lid
Lid geworden
19 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bij ons heeft het ongeveer 4-5 weken geduurd, ze zeiden bij ons op kantoor dat ze het heel druk hadden met dossiers voor leningen, ivm de kortingen van batibouw nog.

Lid geworden
12 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
better wrote:
Bij ons heeft het ongeveer 4-5 weken geduurd, ze zeiden bij ons op kantoor dat ze het heel druk hadden met dossiers voor leningen, ivm de kortingen van batibouw nog.

pfff, week 4 zit erop, nog steeds niks, is toch wel een serieus minpunt zenne :(

Lid geworden
22 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
En hebben jullie al bericht gekregen van de schatter?

Wij deze week, na 5 weken wachten een brief gekregen met de schatting, dus ik neem aan dat het nu nog eens 5 weken is tot echte goedkeuring?

(al een chance dat we eerste maanden kunnne overbruggen met spaargeld)

Lid geworden
16 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik begin mij nu toch ook zorgen te maken. Tegen mij hadden ze gezegd dat het dossier normaalgezien vorige week zeker in orde ging zijn. Deze week nog altijd niks gehad.

Ik weet al wel dat het dossier is goedgekeurd, da's ook al iets hè.

Lid geworden
13 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Na zes weken kreeg ik bericht dat mijn dossier voorlopig was afgekeurd.

Na een nieuwe poging met een iets ander bedrag zijn we nu weeral een week verder met steeds hetzelfde antwoord. Morgen weet je meer.

Nu is mijn dossier in handen van de directie die hun goedkeuring nog moet geven nadat het kredietcomité het had doorsgestuurd.

Enfin 7 weken verder en morgen kan ik misschien alsnog op zoek naar een andere bank waar ik zeker ben dat het wel wordt goedgekeurd.

Wat mij tot hiertoe het beste is bijgebleven is dat de formule die gebruikt is om mijn eerste poging af te keuren heel simpel op dag 1 van het beslissingsproces al toegepast had kunnen worden.

Ook is het volgens mij onmogelijk om volgens die formule meer dan 95% te lenen, laat staan de 115% die ze adverteren.

Hier heb ik dus een uitgesproken slechte ervaring met Argenta.

Lid geworden
19 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
welke formule is dit dan?

wij gaan namelijk aan 95% zitten...

Lid geworden
13 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
3 jaarlijks variabel.

Of het lastig word kan je zelf berekenen.

Je leenbedrag + 10% minus de geschatte gedwongen verkoopswaarde moet lager zijn dan 22500.

Dit is wel voor een vrijgezel. Voor een koppel zijn ze iets ruimdenkender maar nog niet het dubbel van die 22500.

Vandaag weeral gebeld of ze iets meer wisten. Standaard antwoord: Misschien maandag.

Enfin tot hiertoe de slechtste ervaring met een bank die ik in mijn leven heb meegemaakt. Had ik het op voorhand geweten....... had ik nu al in mijn huis gezeten. De bank is nog het enige waar de notaris op wacht.

Lid geworden
19 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons zitten we aan 30.000... in principe zou de lening volgens hun wel goedgekeurd moeten worden. ben benieuwd :?

wij lenen wel op 25 jaar met 20 jaar vast..

Lid geworden
24 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een gouden raad om alles in orde te krijgen:

Bel met het kantoor, bel met hoofdkantoor Antwerpen, bel eventueel met de ombuds,...

BELLEN, BELLEN, BELLEN,...

Lid geworden
13 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Na 7 weken heeft Argenta definitief mijn lening afgewezen.

Hoewel de berekening voor het risico van argenta nu klopt, hebben ze iets anders gevonden.

Ze hebben ontdekt dat de afbetaling 45% van mijn loon zou zijn.

Dat er daarna 1150€ overschoot om van te leven en dat ik ooit al 3 jaar lang heb bewezen dat ik het met 750€ ook kan deed niet terzake.

Enfin morgen naar een deftige bank waar ze wel weten hoe ze met klanten moeten omgaan.

Ik heb in die 2 maanden dat ik een rekening had bij Argenta nog nooit zoveel kwaad geweest op een bank.

Al de redenen voor de afkeuring hadden ze dag 1 kunnen zeggen. Waarom ik dan 7 weken moest wachten?????????????

Zit je met je Q boven 80 => WEES GEWAARSCHUWD.

Lid geworden
12 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alfadude wrote:
Na 7 weken heeft Argenta definitief mijn lening afgewezen.

Hoewel de berekening voor het risico van argenta nu klopt, hebben ze iets anders gevonden.

Ze hebben ontdekt dat de afbetaling 45% van mijn loon zou zijn.

Dat er daarna 1150€ overschoot om van te leven en dat ik ooit al 3 jaar lang heb bewezen dat ik het met 750€ ook kan deed niet terzake.

Enfin morgen naar een deftige bank waar ze wel weten hoe ze met klanten moeten omgaan.

Ik heb in die 2 maanden dat ik een rekening had bij Argenta nog nooit zoveel kwaad geweest op een bank.

Al de redenen voor de afkeuring hadden ze dag 1 kunnen zeggen. Waarom ik dan 7 weken moest wachten?????????????

Zit je met je Q boven 80 => WEES GEWAARSCHUWD.

Ai, wij houden nog een 1550 euro over, terwijl men mij gezegd heeft dat men uitgaat van een minimum van 750 euro. Blijkbaar wordt er nogal wel eens een leugentje verteld in die argenta kantoren :evil:

Ik ben ondertss ook 5 weken aant wachten en denk wel dat ik razend zou zijn als ze het niet goedkeuren. Ergens anders aanvragen in tsstijd zal wss niet mogelijk zijn+dat je dan vasthangt aan een hogere rentevoet... :evil:

Lid geworden
12 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
vandaag eindelijk het telefoontje van argenta waar we ondertss 5 weken op gewacht hebben:

De schatter,-die figuur dat 10min is binnegeweest-heeft het op 130 000 euro geschat!! =>zaak gaat dus niet door! daarvoor hebben ze blijkbaar 5weken nodig.

Voorschot op schattingskosten dus ook kwijt!

130000euro voor een kwalitatief gerenoveerde woning van 195m² bwb opp, een dubbele garage en tuin van 5.85 are, perfecte ligging nabij scholen,winkels, aansluiting E40........dit kan je vlgns mij niet verantwoorden!

Iig kan ik nu van voren opnieuw beginnen, met een leuk gestegen rentevoet als beloning.....

ze weten ginder iig hoe je iemand pissed-off krijgt!!!

:evil:

Lid geworden
24 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Letsgo21 wrote:
130000euro voor een kwalitatief gerenoveerde woning van 195m² bwb opp, een dubbele garage en tuin van 5.85 are, perfecte ligging nabij scholen,winkels, aansluiting E40........dit kan je vlgns mij niet verantwoorden!

Dat lijkt me idd ook serieus onderschat. Ik kan de toestand van de woning natuurlijk niet zien, maar volgens uw beschrijving is dat pand toch ruim meer waard.

Zelf ons appartement (met niks tuin) had de Argenta schatter hoger geschat dan dit.

Heel oud huis?

Lid geworden
24 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Letsgo21 wrote:

Dat lijkt me idd ook serieus onderschat. Ik kan de toestand van de woning natuurlijk niet zien, maar volgens uw beschrijving is dat pand toch ruim meer waard.

Zelf ons appartement (met niks tuin) had de Argenta schatter hoger geschat dan dit.

Heel oud huis?

Lid geworden
22 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Letsgo21 wrote:
vandaag eindelijk het telefoontje van argenta waar we ondertss 5 weken op gewacht hebben:

De schatter,-die figuur dat 10min is binnegeweest-heeft het op 130 000 euro geschat!! =>zaak gaat dus niet door! daarvoor hebben ze blijkbaar 5weken nodig.

Iig kan ik nu van voren opnieuw beginnen, met een leuk gestegen rentevoet als beloning.....

hoeveel wou je lenen misschien?

Lid geworden
3 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel een beetje raar dat met de stijgende rentevoeten er ineens een aantal leningen afgekeurd worden door vrij vage redenen (te lage schatting, inkomen niet genoeg, ...).

Lid geworden
24 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Denk dat Argenta de laatste maanden zoveel leningen zal afgesloten hebben, dat ze nu een beetje afremmen.

Lid geworden
13 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ze moeten er toch eens aan gaan denken om in het begin van het goedkeuringsproces te beslissen of iemand genoeg verdient.

Na 7 weken daarmee afkomen en beginnen met extra borgen te vragen is echt geen stijl.

Lid geworden
12 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Delphine wrote:
Letsgo21 wrote:

hoeveel wou je lenen misschien?

het gaat hier om 'maar' 185d.

meer dan genoeg inkomen

de woning is van 1950, maar zeer goed verbouwd

men viel enkel over de schatting...

ik had er al geen vertrouwen in toen dieje 'expert' te laat kwam en dan na tien minuten hoop en al reeds terug weg was. Dieje kerel is als een voortvluchtige door alles heen geraasd, op die manier kan niemand een behoorlijke schatting uitvoeren.

afzetterij is het, vooral omdat ik na die extreeeem lange wachttijd verplicht ben ergens anders tegen een hogere rentevoet af te tekenen....

Als je langsgaat doen ze je zoveel beloftes dat je bijna automatisch je aanvraag bij hen indient, zich aan die beloftes houden blijkt iets moeilijker te zijn...

Enfin, ik ben net bij een andere bank geweest en die joke van argenta kost me 0.4% + dossierkosten...

zo is het nu eenmaal...de goedkoopste is idd niet steeds de beste

Bovenaan