• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Goede prijs of te duur.

Lid geworden
21 dec 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Ik heb een offerte gekregen voor het isoleren van een dak en nog wat extra's voor 8.800 euro.
Maar voor ik akoord ga, wil ik best wel weten of dit wel een goede prijs is? Of mischien wel veel te duur is?
Ik zet hieronder de punten wat ze allemaal gaan doen.
Ga ik ervoor of is dit overdreven hoog?
Mvg,

Algemene werken
o Plaatsen van ladderlift – aanvragen toelating + parkeerverbod
o Reinigen van de bestaande dakbedekking – blijft dienen als dampscherm
o Demontage en afvoer van dekstenen en afval dak, afvoer van het afval gebeurd door eigenaar
o Opbouwen van de dakranden met OSB/SLS
o Plaatsen van zinken waterkering in schouwen (rechts en links)
o Plaatsen van nieuwe afvoerplug in bestaande afvoerbuis
o Plaatsen van dakrandprofielen in metaalfolieplaat – hoogte te bepalen
 Plaatsen van PIR isolatie IKO Enertherm ALU netto opp isolatie 65m²
o Lambda waarde 0.022W/(m.K)
o Dikte: 10cm – Rd waarde: 4.5
o Werkwijze:
 De PIR platen worden gelijmd met Pur lijm en bijkomend mechanisch bevestigd – daar waar nodig omwille van oneffen dak
 Eventuele openingen in aansluitingen worden opgespoten met PUR schuim
 Plaatsen van de dakfolie dakvlak + opstanden
o Alkorplan A, volvlakkig gelijmd systeem – lichtgrijs
o Dikte: 1.5mm (levensduur +30 jaar)
o De naden worden thermisch/chemisch gelast en dakdetails behandeld met liquid folie
 Koepels
o daktoegang keuken appartement – plaatsen isolatieplaat op opstand + OSB
o koepel trappenhal

-afbraak van de bestaande koepel
-plaatsen nieuwe opstand 16/20 EP 80 x 150 – kleiner dan bestaande opening – standaardmaat Uf 0.92W/m².K
-plaatsen koepel dubbelwandig acrylaat, opengaand in lengterichting voor daktoegang, helder, Ug=2.68W/m².K
-binnenafwerking niet voorzien
 Afvoer van het afval voortkomend uit onze werkzaamheden.

Het beste vraag je nog twee offertes dan weet je precies hoe de prijzen zijn voor een klus.

ik heb er al 2 laten komen waarvan geen antwoord, nog offerte gekregen. 
Deze firma was echter snel, zo snel, dat ik dezelfde dag nog een offerte kreeg.
Dus ik heb niet echt de zin om al dan niet verder te zoeken, dat duurt blijkbaar lang en moeizaam.
Ik wil gewoon weten, "redelijk" of "over the top".
Mvg,

Je zou best even meegeven wat de huidige toestand van het dak is. qua opbouw, materialen, ... want al het werk laten uitvoeren om daarna 10 cm isolatie te hebben en dan PIR, wat duur is en ook wel wat nadelen heeft ...

Ik zou eerder overwegen om nieuw dampopen onderdak en bedekking te laten plaatsen en afwerken en zelf langs binnen isoleren met goedkopere isolatie, maar veel dikker.

magazijntje zei:
Dus ik heb niet echt de zin om al dan niet verder te zoeken, dat duurt blijkbaar lang en moeizaam.
Mvg,

Een firma die de zelfde dag nog een offerte aanbiedt voor een werk waarbij toch met uiteenlopende zaken dient rekening gehouden te worden.
Heeft ofwel geen werk ofwel rekent deze met de klak er henne gooien.

Minstens wachten tot je een vergelijkbare offerte binnen krijgt.
Geduld in offertes aanvragen is lonend.

Een offerte opmaken wil nog niet zeggen dat hij het volgende week al kan komen uitvoeren hé  ;-)
 Voor dakwerken hoef je nu niet zo'n gekke berekeningen te doen om er een prijs op te plakken.

Maar ik zou sowieso nog minstens 1 vergelijkbare offerte afwachten.

Hoelang geleden zijn die andere 2 geweest?

Meer dan 6 maand geleden, heb hem toevallig via messenger nog eens aangesproken deze morgen.
Heb mijn gegevens nog eens doorgegeven en sinds nu, steeds geen antwoord, maar heeft wel mijn bericht gelezen. 
confused_smile.png

Ma swat, nu woensdag komt er iemand langs om alles te bekijken voor mijn 2e offerte, zie er al naar uit.
Mvg,

lukanar zei:
magazijntje zei:
Mvg,

Een firma die de zelfde dag nog een offerte aanbiedt voor een werk waarbij toch met uiteenlopende zaken dient rekening gehouden te worden. Heeft ofwel geen werk, ofwel rekent deze met de klak er henne gooien.

Minstens wachten tot je een vergelijkbare offerte binnenkrijgt.

Geduld in offertes aanvragen is lonend.

Allee, kom kom kom wat voor B.S. is dat nu weer.
In mijn omgeving B2B is het al jaar en dag de gewoonte dat wij binnen de 24 uur veel onze offertes binnen krijgen ook van onze onderaannemers die soms ter plaatse moeten gaan.
Dat is een vrij natuurlijke evolutie onder de bewegingen van de markt met vraag en aanbod. 
Voor wat betreft een vergelijkende offerte heb je inderdaad gelijk.

Maar zou jij het appreciëren mocht iemand zeggen dat het te lang duurt vooraleer je een offerte hebt van Lukanar omdat ie teveel op bouwinfo zit?
Neen, denk het niet.
Dus die vooringenomenheid dat iemand die snel offertes kan maken geen werkt heeft of er met zijn klak naar smijt is nogal kort door de bocht.
Sorry Luk,  maar ik vind jouw uitspraak deze keer een ferme professionele miskleun.
Dat zeg je niet over collega's aannemers want je kent hun bedrijfsstructuur niet.
Ik ken bv. een loodgieter die alle dagen rondrijdt naar zijn werven en potentiele klanten.
Van de ene naar de andere seint hij alle info door naar zijn medewerkster op kantoor die dit allemaal fijntjes in een offerte giet en doorstuurd.
Het bedrijf heeft een erg goede reputatie in mijn regio van het Meetjesland.

Klopt, 
Ik moet mijn woorden terugtrekken, want die gouden raaf mag ik niet over dezelfde kam scheren als de meeste.
Ik maakte de vergissing om mijn professionele ervaring  toe te passen op het vakgebied dak.
Daar krijgen we soms offertes binnen de 48 uur binnen die maar 25% van het bestek beantwoorden.
Tsja wat ben ik daar mee?
Lekker snel maar volledig mis.

Net zoals die offerte van magazijn. Het belangrijkste vergeten: hoeveel m²?

Een goed georganiseerd bedrijf moet een offerte binnen de week toch in orde krijgen. 

Toen ik mijn zonnepanelen liet plaatsen had ik 3 offertes die allemaal binnen de week klaar waren. 

Degene die ze is komen plaatsen heeft gewoon ter plaatse de offerte gemaakt. Ik wist direct waar ik aan toe was. Die had gewoon alles bij om dat direct te kunnen doen, inclusief compas, fotoapparaat, schetsprogramma. 

Mijn ervaring met offertes aanvragen is het volgende: 

Je maakt 3 afspraken om te "komen kijken". 

Meestal is er al één die de afspraak vergeet, dus zoek ik nog een extra bedrijf of 2 om aan 3 offertes te geraken. 

Als ze komen kijken, dan heb je weer 1 op 3 die na 14 dagen nog geen offerte gemaakt heeft. 

Ook daar begin ik niet naar te mailen of te bellen. Als je al moet bedelen om een offerte te krijgen, dan is dat geen goed teken om een opdracht te laten uitvoeren. Als je al moet zagen om een briefje op te stellen, wat gaat het dan zijn als ze moeten terugkomen voor een klein lek of een pan die scheef ligt....

Als je de offerte niet binnen de 2 weken hebt, dan komt ze nooit meer. 

Wat ik niet kan snappen is dat die kerels dan nog de moeite doen om te komen kijken. Als je geen zin of tijd hebt om een offerte te maken, zeg dat dan, en verspil uw eigen tijd en die van je klanten niet hé. 

Eén van de buren hier is bezetter. Werkt zelf met één helper, en is gekend voor goed werk. Ik sprak hem aan toen wij een verbouwing hadden. Hij was direct eerlijk en vertelde me dat hij minstens 9 maand vol zit. Enkel als we daar op konden wachten wou hij een offerte maken. Dat was eerlijk en duidelijk, en wij konden er niet op wachten. 

Je kan daar toch onmogelijk een lijn in trekken?

Een kleine aannemer die zelf op het dak staat kan een offerte zelden binnen de week geven. Eentje met kantoormedewerkers soms wel.

Los daarvan. 'geen goesting' om extra offerte aan te vragen voor een koop van een kleine €9.000. Ik wou dat ik ook de ruimte had om zo nonchalant met geld om te springen... 
nea.gif

Enne: Messenger als professioneel communicatiemiddel. Ik zou ook MSN niet vergeten dan.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan