• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Goede dakisolatie of rampscenario? - DRINGEND

Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Er is vandaag een bedrijf gestart met het isoleren van ons hellend dak. (renovatie)

Ik kwam er deze avond kijken en zelfs daar ik er niets van ken heb ik er toch mijn bedenkingen bij.

De isolatie sluit niet mooi aan tussen de kepers, veel ruimte tussen, op sommige plaatsen platgedrukt.

Zijn er hier mensen aanwezig die me kunnen bevestigen of dit geen normale manier van werken is ???













 
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.723
Waarderingsscore
3
Punten
0
Wat een klossers heb jij in huis gehaald!
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
heel duidelijk rampscenario. dit is nog erger dan een slechte amateur
 
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
79
Waarderingsscore
0
Punten
0
Francis Logghe wrote:
De isolatie sluit niet mooi aan tussen de kepers, veel ruimte tussen...
jawadde, die isolatie sluit inderdaad gewoon NIET aan... wat een prutsers!
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
En daarvoor wordt zeker ook nog een factuur overlegd? :lol: :evil:



Ik zou alles eraf halen en buiten gooien. En vervolgens zelf doen met MW-platen (geen rollen) en een echt dampscherm. Het dak isoleren is het meest eenvoudige en meest efficiënte isolatieklusje dat je kunt doen. Daar kan geen prutser tegenop. Succes!
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
is inderdaad geen optimaal aangebracht isolatie. Hopelijk komt daar toch nog een dampscherm tegen?!



Maar er zijn ergere dingen. De fouten zijn makkelijk herstelbaar.

---->alles mooi laten aansluiten, geen open naden. Betekent dus slechte stukken er uit en er opnieuw in.



-Ofwel laat je dit door hen doen (wat ze niet leuk zullen vinden)

-Ofwel doe je dit zelf en onderhandel je een minprijs.



Ben eens benieuwd naar de foto's van het nog te plaatsen dampscherm. Mischien doe je dit beter ook zelf :wink:
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Ik zou de helft eruit trekken en op de vloer laten liggen, de firma opbellen en zeggen dat ze het zo lamlendig geplaatst hebben dat het er vanzelf terug is uitgevallen, en dat ze het opnieuw mogen komen plaatsen, volgens de regels van de kunst.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
Minprijs onderhandelen en geen vrede mee nemen.



Als je de overschotten nog hebt, zou ik de kieren zelf opvullen. En anders bij de isolatieboer Isover gaan kopen.



Het lijkt wel of ze elk stuk te kort hebben afgesneden.



ps: Geen idee of het heel het dak met die kwaliteit is afgewerkt of enkel die zijde (laatste zijde dus met de overschotten alles opgevuld).
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Ik zou nog even wachten tot zijn baas of voorman is langs geweest. Die kan die knaap nog eens haarfijn uitleggen en eventueel voordoen hoe je een dak moet isoleren. :lol: :lol: :lol:

Sorry hoor het is eigenlijk om te huilen.



Wat ook zou kunnen. Baas tegen die knaap ga jij daar dat dak is isoleren. Knaap, moet dat, kan die andere het niet doen. Nee doe jij het maar even.

OK dan. Nou dat laten ze hem dus niet meer doen. :oops:
 
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
1.144
Waarderingsscore
0
Punten
0
dat is echt wel een schande... gewoon niet de moeite doen om de rollen ietwat bij te snijden... Waarschijnlijk net genoeg laten leveren en omdat ze de rollen niet bijsnijden in de breedte komen ze net iets te kort in de lengte...

Ik zou ze vragen of dit van dat speciaal isolatiemateriaal is dat vanzelf groeit en alle gaten zelf dicht.

Als ze moeilijk doen : die stukken er uit halen en in hun onderbroek steken.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dit isoleert zelfs niet



niet aanvaardbaar!





isolatie is als een emmer waar water in zit

1 gaatje en je water loopt weg, misschien traag als het een heel klein gaatje is, maar het zal zeker weg lopen.



Dit kan zelfs mijn metje mooier uitvoeren.
 
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
564
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijne aannemer zou zeggen: die isolatie heb ik weer goed geplaatst!
 
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
1.144
Waarderingsscore
0
Punten
0
stuur die foto's naar Isover.. die kunnen zo de brochure in volgens mij... het logo staat er toch zo mooi op en het is toch dat wat telt hé, niet ?
 
Lid geworden
3 aug 2007
Berichten
616
Waarderingsscore
0
Punten
0
Door zulke pipos van aannemers doet belgië als slechts geïssoleerde land van europa alle eer aan!

Hopelijk factuur nog niet betaald?
 
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
622
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jezus amai :cry:



Kan je me die mannen hun gegevens eens doorgeven ik ben ook nog op zoek naar een goeie aannemer
 
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
475
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb onze woning (staalskelet) langs de binnenzijde volledig zelf bijkomende geïsoleerd met soortgelijke isoverrollen (alle wanden en dak). Ik snap echt niet dat je met dat materiaal zo kan prutsen, is echt wel kinderspel als je een degelijk isolatiemes hebt!



Dit noemen ze dan vakwerk of zo??!!



Ik kreeg soms de commentaar dat ik iets té secuur te werk ging maar liever zo dan wat bovenstaande foto's tonen. Dit is gewoonweg een aanfluiting voor al die vakmensen die het wel goed doen, dergelijke cowboys mogen van mij onmiddellijk aan de schandpaal gesteld worden (figuurlijk wel te verstaan).



Toppunt van al : omdat het door 'vakmensen' is uitgevoerd heb je recht op een vette overheidssubsidie (die een ferm stuk hoger is dan als je het zelf uitvoert net om zeker te zijn dat de werken goed zouden uitgevoerd zijn)!!
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
robotic wrote:
Toppunt van al : omdat het door 'vakmensen' is uitgevoerd heb je recht op een vette overheidssubsidie (die een ferm stuk hoger is dan als je het zelf uitvoert net om zeker te zijn dat de werken goed zouden uitgevoerd zijn)!!



Daarom laten plaatsen door een bedrijf, maximale premie opstrijken en vervolgens de dakisolatie weer afnemen en zelf correct plaatsen.

Of je stuurt de foto's naar de overheid.
 
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat er zo veel nieuwbouw huizen gezet worden ook. Achter mij zijn er drie recente (twee jaar) nieuwbouw huizen, awel je moet zien, met dit weer is de sneeuw en ijs er op hun dak het snelst weg gesmolten, zegt toch genoeg. Ze hebben alles laten doen, maar als je hun dak bekijkt weet je toch wel beter. Het is zoals hier gezegd word, een emmer met een klein gaatje loopt leeg. Aan jou isolatie te zien zijn er serieuze gaten, nog sneller de sneeuw van het dak af.
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
534
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad een ramp: die aannemer snapt er dus helemaal niks van. Het is doodeenvoudig om het goed te doen.

En waarom niet meteen voor steenwol gekozen ipv glaswol? Door het hogere soortelijke gewicht beschermt dat beter tegen warmtedoorslag waardoor je zolderruimte in de zomer minder snel zal opwarmen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan