Glazen binnendeur plaatsen bij vloerverwarming

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Wij zouden graag een glazen binnendeur plaatsen in een opening van 140 breed en 260 hoog (afgewerkt). Alles is afgewertk en er ligt vloerverwarming, er zijn niet echt voorzieningen getroffen voor deze deur. Ik vermoed dat het nu nog inbouwen van een vloerveer niet echt aan te raden is.

Anyway doors biedt ons een oplossing, doordat ze het veersysteem in de deur steken moeten ze slechts enkele gaten boren van een 5cm wat perfect zou moeten lukken.

Ze maken daar natuurlijk mooie deuren, maar ik vroeg me toch af of er nog andere alternatieven zijn. Kwestie van een beetje te kunnen vergelijken.

b2

Lid geworden
23 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hangt er vanaf hoeveel chape er op de vv ligt. Je hebt pompen die maar een paar cm diep liggen, dus dan kan dat nog perfect denk ik. Wel wat voorzichtig uiteraard met een klein slijpschijfje of een multitool en stukje voor stukje, geen groot geweld :) 

Generaldude

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
155
Punten
63
Laat ons zeggen dat anyway waarschijnlijk een van de laatsten is geweest die dit hebben op de markt gebracht.

Een merk zoals COLCOM dat een echte protagonist is in beslag voor glazen deuren heeft dergelijke scharnieren al jaren in hun gamma. Iedere glazenier die glazen deur verkoopt en plaatst kan dergelijke scharnieren aanbieden.  Daarnaast is het nog altijd mogelijk zoals hierboven vermeld om met een vloerveer te werken maar dat zal gezien je vloerverwarming idd een geduldig precisiewerkje worden. Als je met zo'n vloerveer werkt zijn er tientallen mogelijkheden qua scharnieren standaard of pivoterend. Standaard zijn bvb die van Dorma vrij bekend. Voor pivoterende deuren heb je oa SADEV, MWE, KL Megla, Logli massomi enz enz enz

Bovenaan