• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Glasmozaïek op maat zagen

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik ben glasmozaïek aan het plaatsen en kom uit op een halve mozaïek dus ik moet deze op maat snijden.
Ik heb een tafelzaag met diamantzaag watergekoeld maar omdat die mozaïek op van die netjes geplaatst is kan ik ze hiermee niet zagen.
Ze schuiven steeds alle kanten uit als ze tegen het zaagblad aangeduwd worden.
Hebben jullie raad hoe ik die op maat kan zagen?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Tegel onder en boven de mozaikmat .
vastzetten met ductape
zagen.
nieuwe tegels zoeken of zuinig zagen zodat je telkens opnieuw 4 cm afzaagt

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
750
Punten
113
Het is nu misschien te laat, maar wat je vaak ziet is dat ze die mozaiek vaak op dunne bouwplaten lijmen en dan pas verzagen. Maar dat is meestal omdat die als contraststrook ergens tussen zitten en er dan een hoogteverschil is.

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
314
Punten
83
wat is de afmeting van die tegeltjes?
Eventueel fixeren in een bankschroef en slijpen met een haakse slijper + diamantblad ?

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
wat is de afmeting van die tegeltjes?
Eventueel fixeren in een bankschroef en slijpen met een haakse slijper + diamantblad ?
25 x 25mm en vellen van 300 x 300mm

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan