• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Glanzende vlekken op muur

Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
20
Waarderingsscore
3
Punten
3
Op onze gemeenschappelijke (gedeelde) muur van onze halfopen bebouwing hebben we sinds kort glanzende vlekken op de muur op 130-140 cm van de vloer. Ook zijn er soms enkele blaasjes en barsten in de verf bij hoge luchtvochtigheid binnen.

De muren zijn tijdens de renovatie in 2014 geïnjecteerd geweest omdat bijna alle muren onderaan vochtschade hadden. Tijdens de werken merkte ik wel op dat de bezetting tot tegen de vloer was aangebracht (dus opstijgend vocht of niet?).

Ik heb hier op het forum al wat rond gezocht en dit lijkt mij misschien zoutafzetting te kunnen zijn?
Maar dan vraag ik me af of dit kan op die hoogte? Vanonder is er niets van vlekken of schade te zien.
Bij de buren staat er aan die kant een kast en is niets van waterleidingen of dergelijks aanwezig.

Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • 20221017_170516.jpg
    20221017_170516.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 37

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Na injecteren een noppenfolie geplaatst ?
Misschien trekt het vocht hoger op door de noppenfolie ? (Just a thought)
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Het bewijst voor de zoveelste keer dat injectie bedrog is.
zoek (of beter, laat zoeken) naar de oorzaak ipv op de gevolgen proberen in te spelen.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
meten is weten
vocht gemeten in die muur ?......onder die plekken, boven die plekken
op die plekken niet want als het zout is .....gaat uw machientje reageren
als eens bij de buren gaan kijken en wat zie je daar?
 
Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
20
Waarderingsscore
3
Punten
3
Noppenfolie is destijds niet geplaatst omdat ik jaren gewacht heb om de muren opnieuw te bezetten (werd me toen aanbevolen).

Meten is weten maar met welk toestel meet je het beste. Die vraag heb ik me destijds ook gesteld want elke firma die toen langs kwam, had weer een ander metertje bij...

Bij de buren was het destijds hetzelfde verhaal maar zij hebben ook gerenoveerd en geinjecteerd. Momenteel weet ik het niet want ze hebben net verkocht.

Injectie bedrog of niet, de bezetting toen was zeiknat (al dan niet door foutief te bezetten) dus de muren ook.

@art goede ervaringen met bedrijven of aannemers op dit gebied? Je mag het me altijd laten weten want destijds kwamen ze allemaal met een andere uitleg en remedie.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
@art goede ervaringen met bedrijven of aannemers op dit gebied? Je mag het me altijd laten weten want destijds kwamen ze allemaal met een andere uitleg en remedie.
eerst moet je dus weten vanwaar dat vocht komt.
al de rest is bijzaak en volgt uit de analyse van de oorzaak.
een architect is geen metser en omgekeerd.
aannemers hebben niet het profiel (laat staan de apparatuur) om zoiets te analyseren.
Dus het betere (bouwfysische) expertisebureau.
Letwel, de meeste expertisebureaus hebben geen kaas gegeten van bouwpathologie, het gaat dus om specifieke bureaus.
Als men zich enkel baseert op feiten (wetenschap), vaststellingen en metingen, moet elk bureau tot dezelfde conclusie komen.
1+1 is altijd 2, ongeacht welk rekenmachine je neemt.
 

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Berichten
560
Waarderingsscore
233
Punten
43
@art : heb jij (goeie) referenties van dergelijke bureau's in de buurt van de Vlaamse Ardennen ? Of moet ik daar een PM voor sturen ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan